Page 141 - kamu-personel-rejimi-2
P. 141
aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri bek-
lenmektedir.
35) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde “Ku-
rum, inceleme ve araştırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı ada-
let anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük,
yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket,
şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakla-
rın korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, ma-
kul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru
yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel veri-
lerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum
veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine
uyar” hükmü uyarınca, Kurumumuz inceleme ve araştırmasını yapar-
ken, idarenin iyi yönetim ilkelerine uygun olarak işlem, eylem, tutum
veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetmektedir.
36) Kurumumuzca ilgili idareden istenilen bilgi ve belgelerin süresi
içerisinde gönderildiği ve işleminde kanunilik ilkesine uyduğu anlaşıl-
mış olup, idarenin bu yönden iyi yönetim ilkelerine uygun davrandığı
anlaşılmıştır. Ancak, Kurumumuzca 27/08/2014 tarihli Tavsiye Kararı
ile 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4 üncü maddesinin (B)
fıkrasına göre istihdam edilen sözleşmeli personele sürekli görev yollu-
ğunun ödenebilmesi için kanun tasarısı hazırlanması amacıyla Maliye
Bakanlığına tavsiyede bulunulmasına karar verilmiş olup, söz konusu
karar 12/08/2014 tarih ve 7150 sayılı yazı ekinde Maliye Bakanlığı-
na tebliğ edilmiştir. Maliye Bakanlığınca bahsi geçen yazımıza verilen
12/09/2014 tarih ve 7842 sayılı yazıda Bakanlıkça çalışmaları devam
eden harcırah kanunu tasarısı taslağı çalışmalarında tavsiye kararın-
da belirtilen önerinin dikkate alınacağı ve uygun görülmesi halinde,
gerek kanunda gerekse ikincil mevzuatta memuriyet mahalli dışına
sürekli görevle gönderilen sözleşmeli personele sürekli görev yolluğu
ödenmesine imkan sağlayan düzenlemelere yer verileceği belirtilmiş-
tir. Maliye Bakanlığının bu yaklaşımı memnuniyetle karşılanmakla
birlikte, bu tarihe kadar hiçbir ilerleme kaydedilmemesi ve sorunun
çözülmemesi nedeniyle, gerekli mevzuat düzenlemelerinin makul süre
içerisinde hayata geçirilerek yaşanan belirsizliğin ortadan kaldırılması
136 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU