Page 328 - kamu-personel-rejimi-2
P. 328

dava türlerine göre ispatı nispeten daha zor olan bir konuda kesin ve
            mutlak bir ispatın aranmayacağı, bu konuda işçi lehine ispat kolaylığı
            göstermenin hakkaniyet ve adalete daha uygun olacağı kanaat ve so-
            nucuna varılmıştır” ifadelerine yer verilmiştir.

               58. Yargıtay 22 nci Hukuk Dairesinin 27/12/2013 tarihli ve
            E:2013/693, K:2013/30811 sayılı kararında; “Mobbingin varlığı
            için kişilik haklarının ağır şekilde ihlaline gerek olmadığı, kişilik hak-
            larına yönelik haksızlığın yeterli olduğu, ayrıca mobbing iddialarında
            davacı işçinin, kendisine işyerinde mobbing uygulandığına dair kuşku
            uyandıracak olguları ileri sürmesinin yeterli olduğu, işyerinde mob-
            bing gerçekleşmediğini ispat külfetinin davalıya düştüğü” belirtilmiş-
            tir.
               59. Danıştay 8 inci Dairesinin 27/01/2010 tarihli ve E:2010/2,
            K:2010/0000 sayılı kararında; “İdarelerin idari işlem tesis ederken,
            eylemde bulunurken yararlandığı serbestiye takdir yetkisi denilir.
            Takdir yetkisi idareye bırakılan belli ölçüde karar alma özgürlüğüdür.
            Hukuken kabul edilebilir koşulların oluşumu halinde tanınmış bir
            serbestidir. Keyfi bir hareket olmayıp ancak hukuka uygun olarak kul-
            lanılabilir… Hukuk Devleti olmanın gereği, idarenin takdir yetkisine
            dayalı olarak tesis ettikleri bireysel ya da düzenleyici işlemlerin huku-
            ken geçerli ve objektif bir sebebe dayanmasıdır. Takdir yetkisine dayalı
            işlemlerin hukukun belirlediği sınırların ve eşitlik kuralı gözetilerek
            kamu yararına ve hizmetin gereklerine uygun şekilde, objektif makul
            ve geçerli neden ve gerekçelere dayalı olarak tesis edilmesi gerekir” de-
            nilmiştir.
               60. Danıştay 5 inci Dairesinin 10/11/2005 tarihli ve
            E:2002/5415, K:2005/5092 sayılı kararı ile 25/10/2005 tarih-
            li ve E:1985/913, K:1987/1070 sayılı kararında; idarelerin kamu
            görevlilerinin görev yerlerini değiştirme konusunda takdir yetkisine
            sahip olduğu, Yasanın bu konuda alınacak kararlar ve uygulanacak
            işlemler için herhangi bir sebep ve usul öngörmediğine göre yetkili
            makam kamu görevlisinin yerini, kamu yararı ve hizmetin  gerekle-
            ri içinde kalmak kaydıyla, herhangi bir sebeple değiştirebileceği ifade
            edilmiştir.
               61. Yargıtay 9 uncu Hukuk Dairesinin 18/03/2010 tarihli ve
            E:2008/22535, K:2010/7225 sayılı kararında; “Davacının davalı




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  323
   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333