Page 344 - kamu-personel-rejimi-2
P. 344

rahatlıkla gözlendiği, dolayısıyla kamu hizmetinde esas olan kamu
            hizmetinin etkin ve elverişli bir şekilde yürütülmesine elverişli ol-
            madığı ve hizmet gereklerine uygun düşmediği sonucuna varılmıştır.
            Ayrıca, şikayetçinin Zabıta Müdürü olarak böyle bir ortamda görev
            yapmasının, şikayetçi açısından emri altındaki ve Belediyedeki diğer
            personeller nezdinde itibarını ve saygınlığını sarsıcı nitelikte olduğu
            değerlendirilmektedir.

               100. Ayrıca, şikayetçinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü
            olarak görevlendirildiği dönemde, ...’nun Zabıta Müdürü olarak görev
            yaptığı ve Belediye binasının birinci katında yer alan Müdür odasını
            kullandığı, şikayetçinin Zabıta Müdürlüğüne geri dönmesi üzerine ise,
            bu kişinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü olarak atandığı anla-
            şılmıştır. İdare tarafından, şikâyetçinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler
            Müdürü olarak Otobüs Terminalinde görevlendirilmesine gerekçe ola-
            rak şehre gelen ziyaretçilerin yanlış yönlendirilmesinin engellenmesi
            ve yeni kurulan bir birim olan Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdür-
            lüğünün ana binada yer olmaması nedeniyle diğer hizmet birimleri
            gibi Belediye binası dışında konumlandırıldığının gösterilmiş olması-
            na rağmen; yeni Basın Yayın ve Halkla  İlişkiler Müdürünün İdarenin
            iddia ettiği hizmet gerekleri ve yer sıkıntısı ortadan  kalkmışçasına
            Otobüs Terminaline gönderilmemesinin, bunun yerine şikayetçinin
            bu sefer de Zabıta Müdürü olarak burada görevlendirilmesinin, Bele-
            diyede bu döneme kadar  kullanılmakta olan Zabıta Müdürü odası bu-
            lunmasına rağmen şikayetçiye bu odanın tahsis edilmemesinin ve Za-
            bıta Müdürünün talimatları doğrultusunda çalışması gereken zabıta
            kaleminin ana hizmet binasında bırakılmasının, hizmet gereklerine,
            idarenin olağan işleyiş tarzına, kamu etiği ilkelerinden olan tutarlılık
            ilkesine ve hukukun temel ilkelerinden iyi niyet kuralına aykırı olduğu
            kanaatine varılmıştır.
               101. Şikayetçinin, yapılan görevlendirmelerle kendisine tuzak
            kurulmaya çalışıldığı iddiası konusunda yapılan incelemede; İda-
            renin 16/04/2015 tarihli ve 26/06/2015 tarihli yazılarıyla, şikayetçi-
            nin verilen görevleri bizzat başında durmak ve kendisinin de iştirak
            etmesi suretiyle yerine getirmesi talimatlandırıldığı anlaşılmıştır.

               102. İdare tarafından, şikayetçinin birimin müdürü olarak sorun-
            ları çözme, işleyişe katkı sağlama ve idarece verilen talimatların yerine





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  339
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349