Page 344 - kamu-personel-rejimi-2
P. 344
rahatlıkla gözlendiği, dolayısıyla kamu hizmetinde esas olan kamu
hizmetinin etkin ve elverişli bir şekilde yürütülmesine elverişli ol-
madığı ve hizmet gereklerine uygun düşmediği sonucuna varılmıştır.
Ayrıca, şikayetçinin Zabıta Müdürü olarak böyle bir ortamda görev
yapmasının, şikayetçi açısından emri altındaki ve Belediyedeki diğer
personeller nezdinde itibarını ve saygınlığını sarsıcı nitelikte olduğu
değerlendirilmektedir.
100. Ayrıca, şikayetçinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü
olarak görevlendirildiği dönemde, ...’nun Zabıta Müdürü olarak görev
yaptığı ve Belediye binasının birinci katında yer alan Müdür odasını
kullandığı, şikayetçinin Zabıta Müdürlüğüne geri dönmesi üzerine ise,
bu kişinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü olarak atandığı anla-
şılmıştır. İdare tarafından, şikâyetçinin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler
Müdürü olarak Otobüs Terminalinde görevlendirilmesine gerekçe ola-
rak şehre gelen ziyaretçilerin yanlış yönlendirilmesinin engellenmesi
ve yeni kurulan bir birim olan Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdür-
lüğünün ana binada yer olmaması nedeniyle diğer hizmet birimleri
gibi Belediye binası dışında konumlandırıldığının gösterilmiş olması-
na rağmen; yeni Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürünün İdarenin
iddia ettiği hizmet gerekleri ve yer sıkıntısı ortadan kalkmışçasına
Otobüs Terminaline gönderilmemesinin, bunun yerine şikayetçinin
bu sefer de Zabıta Müdürü olarak burada görevlendirilmesinin, Bele-
diyede bu döneme kadar kullanılmakta olan Zabıta Müdürü odası bu-
lunmasına rağmen şikayetçiye bu odanın tahsis edilmemesinin ve Za-
bıta Müdürünün talimatları doğrultusunda çalışması gereken zabıta
kaleminin ana hizmet binasında bırakılmasının, hizmet gereklerine,
idarenin olağan işleyiş tarzına, kamu etiği ilkelerinden olan tutarlılık
ilkesine ve hukukun temel ilkelerinden iyi niyet kuralına aykırı olduğu
kanaatine varılmıştır.
101. Şikayetçinin, yapılan görevlendirmelerle kendisine tuzak
kurulmaya çalışıldığı iddiası konusunda yapılan incelemede; İda-
renin 16/04/2015 tarihli ve 26/06/2015 tarihli yazılarıyla, şikayetçi-
nin verilen görevleri bizzat başında durmak ve kendisinin de iştirak
etmesi suretiyle yerine getirmesi talimatlandırıldığı anlaşılmıştır.
102. İdare tarafından, şikayetçinin birimin müdürü olarak sorun-
ları çözme, işleyişe katkı sağlama ve idarece verilen talimatların yerine
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 339