Page 342 - kamu-personel-rejimi-2
P. 342
95. İdare tarafından, Kurumumuzca talep edilmesine rağmen, Ba-
sın Yayın ve Halkla İlişkiler personelinin hangi binada ve nasıl bir or-
tamda çalıştıklarına ilişkin bilgi verilmemekle birlikte, Beyaz Masada
5 personelin çalışmakta olduğu, Terminal Danışmada 4 personelin gö-
rev yaptığı, Basın Yayın alanında ise 2 personelin bulunduğu, özellikle
Basın personelinin zaman ve mekan gözetmeksizin çalıştıkları bilgisi
verilmiştir. Bu veriler ışığında, şikayetçinin Basın Yayın ve Halkla İliş-
kiler Müdürü olarak Şehirlerarası Otobüs Terminaline gönderilme ge-
rekçesi olarak ziyaretçilerin ihtiyaç duyulan konularda yetkili kişilerce
ve doğru bir şekilde yönlendirilmesi gösterilse de, bu dönemde Basın
Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde yer alan 4 personelin
bu amaç çerçevesinde Terminal Danışmada görev yapmakta olduğu
görüldüğünden; Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü olarak daha
birçok görevi bulunan şikayetçinin Şehirlerarası Otobüs Terminaline
gönderilmesi konusunda İdare tarafından öne sürülen gerekçenin ma-
kul olmadığı ve bu açıdan hizmet gerekleri çerçevesinde hareket edil-
mediği anlaşılmıştır.
96. Ayrıca, her ne kadar, İdare tarafından, Basın Yayın ve Halkla
İlişkiler Müdürlüğünün henüz bir çalışma yönetmeliğinin bulunma-
dığı ifade edilse de, diğer belediyelerde bulunan Basın Yayın ve Halkla
İlişkiler Müdürlüğünün yönetmeliklerinde düzenlenen görev ve so-
rumluklarına bakıldığında; bu Müdürlüğün, genel olarak, halkı bilgi-
lendirici broşür, bülten, belediye web sayfası vb. çalışmaları yürütmek-
ten, vatandaşlardan gelen şikâyet, teklif vb. konuları en kısa zamanda
belediyenin diğer birimleriyle çözüme kavuşturup, ilgililerine bilgi
verilmesini sağlamaktan, birimler tarafından yapılan çalışmaların ta-
nıtımını yapmaktan, halk meclisi veya belediye başkanının halkı bil-
gilendirici çalışmalarını koordine etmekten, belediyenin tüm tanıtım
çalışmalarını yürütmekten sorumlu olduğu görülmektedir. Basın Ya-
yın ve Halkla İlişkiler Müdürünün ise, diğer müdürlükler ve birimler
arasında koordinasyonu sağladığı, Müdürlüğün stratejik planını, büt-
çesini ve çalışma planını hazırladığı/hazırlattığı, diğer kamu kurum ve
kuruluşları ve STK´lar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağladığı;
bu bağlamda, diğer kurum ve kuruluşlardan ve STK’lardan gelen ziya-
retçilerin veya Belediye hizmetleri ile ilgili şikayet ve isteklerini doğ-
rudan iletmek isteyen vatandaşların ağırlanması ve bunun için gerekli
yazışmaların yapılması için gerekli iletişim araçlarına, tefrişata sahip
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 337