Page 383 - kamu-personel-rejimi-2
P. 383

sağlanmakta ve idarelerce kıyas yolu ile suç ve cezaların genişletilmesi
            engellenmeye çalışılmaktadır. Aile Hekimliği Uygulama Yönetme-
            liği ile Aile Hekimliği Ödeme ve Sözleşme Yönetmeliği kapsa-
            mında çalışma ve denetime ilişkin usul ve esaslarının, fiziki ve teknik
            şartların, meslek ilkelerinin, iş tanımlarının, performans ve hizmet
            kalite standartlarının, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliğinin ve ka-
            yıtların tutulması gibi hizmet sunumuna ilişkin pek çok konuya dair
            düzenlemenin yapıldığı ve söz konusu düzenlemeler göz önünde bu-
            lundurularak sunulan hizmetin denetiminin yapılması amacının gü-
            düldüğü görülmektedir.

               36. Yapılan incelemede, “Denetimlerde işbirliği yapmamak ve/
            veya istenilen verileri ibraz etmemek ve/veya gerçek dışı be-
            yanda bulunmak” fiili nedeniyle verilen ihtar ceza puanının, il-
            gili mevzuat ile soruşturmacı ve şikayetçi arasında yapılan ya-
            zışmalar kapsamında şikayetçinin “soruşturma sürecinde iste-
            nen bilgilerin süresi içinde göndermediği, soruşturmayla ilgisi
            olmayan taleplerle soruşturma sürecini uzattığı ve zorlaştırdı-
            ğı” anlaşıldığından şikayetçinin   “verilen cezanın dayanağı olan
            maddenin fiil ile ilgisiz olduğu, uygulayıcı tarafından kıyas yapılarak
            ceza verildiği” iddiasının yerinde olmadığı değerlendirilmiştir.
               37. Şikayetçinin bir diğer iddiası ise, hakkında yürütülen disiplin
            soruşturmasının yetkili olmayan makamlar tarafından tesis edilmiş
            olmasıdır. (17.2), (18), (19.2) ve (19.3) nolu paragraflarda yer verilen
            mevzuatta, aile hekimlerinin mevzuat ve sözleşme hükümlerine uy-
            gunluk ile diğer konularda Bakanlık, ilgili mülki idare ve sağlık ida-
            resinin denetimine tabi olacakları, denetim yapmaya yetkili amirin,
            ilgili mevzuat ve sözleşme şartlarına aykırılığı doğrudan kendisi tespit
            edebileceği gibi, tespiti yapmak üzere incelemeci veya soruşturmacı
            görevlendirebileceği, ilgili vali yardımcısı tarafından ilgililerin savun-
            masının alınacağı ve ilgililer hakkında yazılı ihtar yapılacağı, söz konu-
            su ihtara karşı 7 gün içinde valiye itirazda bulunulabileceği hususları
            düzenlenmiştir.
               38. Şikayetçi hakkında açılan soruşturmaların Sivas Halk Sağlığı
            Müdürü ve Sivas ili Vali Yardımcısı tarafından açıldığı, soruş-
            turma yapmak üzere muhakkiklerin görevlendirildiği, söz ko-
            nusu muhakkikler tarafından sunulan raporlar ışığında ilgili





           378   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388