Page 640 - kamu-personel-rejimi-3
P. 640

41. Ancak, yukarıda belirtilen unsurlara göre ödenen aile hekimi
            maaşında; alınan izin, raporlar dahil olacak şekilde çalışılan gün sayısı
            da değerlendirilmektedir. Gerek şikâyetçinin beyanı gerekse idarenin
            kurumumuza gönderdiği cevabi yazıdan anlaşılacağı üzere, şikayetçi
            Ekim 2015 ve Aralık 2015  tarihlerinde  1’er  gün  sıhhi  izin  kullanmış-
            tır.  12.  Paragraftaki  tablodan  anlaşılacağı  üzere; çalışılan gün sayısı
            Ekim ve Ocak ayı için 31 gündür. Yani kullanılan sıhhi izine rağmen
            çalışılan  gün sayısı tam olarak alınmıştır. Diğer taraftan; görev başın-
            da olunmadığı izin alınan tarihler için; “Yönetmeliğin 17 inci madde-
            sinde belirtilen vekalet göstermeden görev başında bulunmayan aile
            hekiminin brüt ödeme miktarının %50’si yasal kesintiler yapıldıktan
            sonra asıl aile hekimine ödenmesi gerekir” hükmünün uygulanması
            gerekmekte olup; Maaş Bordrolarında 3 ve 4 numaralı Paragrafta be-
            lirtilen ve görev başında bulunulmaması nedeniyle kesilmesi gereken
            tutarların, İzin / Rapor kesintisi adı altında brüt ödemeden düşürül-
            düğü görülmüştür.
               42. Mezkur Yönetmeliğin 17 nci maddesine göre Maaş Bordrosun-
            daki tutarlara göre yapılması gereken kesintiler aşağıda belirtilmiştir.
             Dönem    Günlük Çalışma   Çalışılan   Günlük    Vekalet
                      Hesabına         Gün      Çalışma      Gösterilmemesi
                      Göre Brüt                 Hesabına     Nedeniyle Günlük
                      Ücret(Toplam):
                                                Göre Brüt    Ücretten yapılması
                                                Ücret        gereken %50 Kesinti
             2015/10 9.425,95 TL.      31       304,0629 TL.  152,03 TL.
             2016/1   10.435,67 TL.    31       336,6345 TL  168,317 TL.

               Yukarıda yapılan hesaplamadan anlaşılacağı üzere; yapılan kesin-
            tiler ilgili kanun maddesinin uygulanması neticesinde bulunmuş ve
            uygulanmıştır.
               43. Anayasa Mahkemesi’nin E: 2015/17, K: 2015:202  sayılı
            kararında; “aile hekimleri” hizmetleri Devletin Genel İdare esaslarına
            göre yürütmekle yükümlü olduğu kamu hizmetinin gerektirdiği asli
            ve sürekli görevlerdendir. Bu şekilde çalışanlar “diğer kamu görevli-
            si” kapsamında” olduğu ifade edilmiştir. Kararda Anayasanın 56 ıncı
            maddesine atıf yapılarak, “kişilerin hayatlarını mutlu,  huzurlu, be-
            den ve ruh sağlığına sahip olarak sürdürebilmeleri, ihtiyaç duydukla-
            rı oranda ilgili hizmetlerden yararlanabilmeleri ile sağlanacağı, Dev-
            letin bu haklardan yararlanmayı artıracak  şekilde önlemler almakla


                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  635
   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645