Page 637 - kamu-personel-rejimi-3
P. 637
bulunması karşısında, ayrıca bu eylemlerinin naklen atanmaya da ge-
rekçe alınması, atamanın cezalandırma amacı taşıdığını göstermekte
olup söz konusu cezaların dava konusu işlemin sebep unsuru olarak
kabul edilmesine imkan bulunmadığından, davanın reddi yolundaki
idare mahkemesi kararında hukuki isabet görülmemiştir” denilerek
davacının temyiz isteminin kabulüne karar verilmiştir.
30. 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun 8 inci maddesinin
iptali istemiyle açılan davaya istinaden verilen Anayasa Mah-
kemesi’nin 10.01.2015 tarih – 29232 sayılı Resmi Gazete’de
yayınlanan E. 2014/82, K:2014/143 sayılı Kararında; mezkur
maddenin 2 nci fıkrasına göre, Aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarıyla
yapılacak sözleşmede yer alacak hususların Maliye Bakanlığının uygun
görüşü alınarak, Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulun-
ca çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği, ancak Anayasa’nın 7 nci
maddesine göre yasama yetkisinin Türkiye Büyük Millet Meclisinde
olduğu ve devredilemeyeceği, Anayasa’da kanunla düzenlenmesi ön-
görülen konularda yürütme organına genel ve sınırları belirsiz bir yet-
ki verilemeyeceği, aile hekimlerinin Anayasa’nın 128. Maddesinde be-
lirtilen “Kamu görevlisi” kapsamında olduğu ve aynı madde gereğince
özlük işlerinin kanunla düzenlenmesi gerektiği, mezkur Kanun’da aile
hekimlerinin izin hakları konusunda bir düzenlemeye yer verilmediği,
diğer kamu görevlisi statüsündeki sözleşmeli aile hekimleri ile imza-
lanacak hizmet sözleşmelerinde kanunla belirlenmesi gereken özlük
haklarına ilişkin idareye düzenleme yetkisi verdiği, özlük hakları kap-
samında değerlendirilen izin hakkının yönetmelikle düzenlenmesine
imkan veren kuralların kamu görevlisinin statülerinin kanunla dü-
zenlenmesi ve yasama yetkisinin devredilemezliği yönündeki anayasal
ilkelere bağdaşmadığı, bu nedenle mezkur kanunun 8 inci maddesinin
ikinci fıkrasındaki “aile hekimi ve aile sağlığı elemanları ile yapılacak
sözleşmede yer alan hususlar ...“ ve “Maliye Bakanlığının uygun gö-
rüşü alınarak, Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca
çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği” bölümlerinin “sözleşmeli aile
hekimi ve aile sağlığı elemanlarının izin hakkı” yönünden Anayasa’ya
aykırı olduklarına ve iptallerine karar verilmiştir.
31. 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun “aile hekimleri-
ne nöbet görevi verilmesine yönelik” 3 üncü maddesinin be-
şinci fıkrasının, Anayasa’nın 2., 18. ve 50. Maddelerine aykırı
632 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU