Page 637 - kamu-personel-rejimi-3
P. 637

bulunması karşısında, ayrıca bu eylemlerinin naklen atanmaya da ge-
            rekçe alınması, atamanın cezalandırma amacı taşıdığını göstermekte
            olup söz konusu cezaların dava konusu işlemin sebep unsuru olarak
            kabul edilmesine  imkan bulunmadığından, davanın reddi yolundaki
            idare mahkemesi kararında hukuki isabet görülmemiştir” denilerek
            davacının temyiz isteminin kabulüne karar verilmiştir.
               30. 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun 8 inci maddesinin
            iptali istemiyle açılan davaya istinaden verilen Anayasa Mah-
            kemesi’nin 10.01.2015 tarih – 29232 sayılı Resmi Gazete’de
            yayınlanan E. 2014/82, K:2014/143 sayılı Kararında; mezkur
            maddenin 2 nci fıkrasına göre, Aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarıyla
            yapılacak sözleşmede yer alacak hususların Maliye Bakanlığının uygun
            görüşü alınarak, Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulun-
            ca çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği, ancak Anayasa’nın 7 nci
            maddesine göre yasama yetkisinin Türkiye Büyük Millet Meclisinde
            olduğu ve devredilemeyeceği, Anayasa’da kanunla  düzenlenmesi ön-
            görülen konularda yürütme organına genel ve sınırları belirsiz bir yet-
            ki verilemeyeceği, aile hekimlerinin Anayasa’nın 128. Maddesinde be-
            lirtilen “Kamu görevlisi” kapsamında olduğu ve aynı madde gereğince
            özlük işlerinin kanunla düzenlenmesi gerektiği, mezkur  Kanun’da  aile
            hekimlerinin izin hakları konusunda bir düzenlemeye yer verilmediği,
            diğer kamu görevlisi statüsündeki sözleşmeli aile hekimleri ile imza-
            lanacak hizmet sözleşmelerinde kanunla belirlenmesi gereken özlük
            haklarına ilişkin idareye düzenleme yetkisi verdiği, özlük hakları kap-
            samında değerlendirilen izin hakkının yönetmelikle düzenlenmesine
            imkan veren  kuralların  kamu görevlisinin statülerinin kanunla dü-
            zenlenmesi ve yasama yetkisinin devredilemezliği yönündeki anayasal
            ilkelere bağdaşmadığı, bu nedenle mezkur kanunun 8 inci maddesinin
            ikinci fıkrasındaki “aile hekimi ve aile sağlığı elemanları ile yapılacak
            sözleşmede yer alan hususlar ...“ ve “Maliye Bakanlığının uygun gö-
            rüşü alınarak, Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca
            çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği” bölümlerinin “sözleşmeli aile
            hekimi ve aile sağlığı elemanlarının izin hakkı”  yönünden Anayasa’ya
            aykırı olduklarına ve iptallerine karar verilmiştir.
               31. 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’nun “aile hekimleri-
            ne nöbet görevi verilmesine yönelik” 3 üncü maddesinin be-
            şinci fıkrasının, Anayasa’nın 2., 18. ve 50. Maddelerine aykırı




           632   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642