Page 265 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 265
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
leri Başkanlığı yetkilileri şikâyet başvurusunun çözümü konusunda özverili
ve çözüm odaklı yaklaşım sergileyerek şikâyet başvurusunun uzlaşma yo-
luyla çözülmesini sağlamışlardır.
“Eğitim-öğretim, gençlik ve spor” başlığına ilişkin olarak ilgili idarelerle
işbirliği çalışmalarımız çerçevesinde, ilkokullarda insan hakları ve yurttaşlık
alanında Kurumumuzdan da bahsedilmesi gündeme gelmiş, yıl içerisin-
de Talim ve Terbiye Kurulu Başkanına bir ziyaret gerçekleştirilmiş; ayrıca
Başkanlığa işbirliği taleplerini içeren bir yazı gönderilmiştir. Söz konusu
yazımıza cevaben gönderilen yazıda, ilkokul dördüncü sınıflarda 2 ders sa-
ati zorunlu ders olarak okutulan “İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi”
dersinde hak ve özgürlüklerin ihlal edildiği ve kısıtlandığı durumların çö-
zümü için izlenecek yollar ile başvurulacak mekanizmalar arasında İl ve İlçe
İnsan Hakları Kurulları ile Kurumumuza değinileceği belirtilmiştir.
Son olarak, SGK’nın Kurumumuzla işbirliği devam etmektedir. Kurumu-
muz tarafından verilen tavsiye kararlarına uyulmasını ve istenilen bilgi ve
belgelerin zamanında ve eksiksiz gönderilmesini temin etmek amacıyla,
Kamu Denetçimiz Sayın Abdullah Cengiz Makas tarafından bu yıl da
SGK yetkilileriyle ikili temaslarda bulunulmuş ve olumlu bir yaklaşım ser-
gilenmiştir.
Kurumumuzdan gönderilen bilgi ve belge taleplerine yönelik olarak
bazı olumsuz örneklerden bahsetmek gerekirse; özellikle Yüksek Öğ-
renim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünden istenilen bilgi ve
belgelere gönderilen yazıların yeterli düzeyde ve açıklayıcı bir şekilde olma-
dığı, pek çok şikâyetin tarafımıza ulaşmadan çözülmesi muhtemel iken ge-
rekli ve yeterli yaklaşımın gösterilmemesi nedeniyle şikâyetçilerin başvuru-
da bulunma ihtiyacı hissettikleri görülmüştür. Bu nedenlerle yıl içerisinde
yapılan çeşitli şikâyet başvuruları ile ilgili görüşmeler yapmak üzere Kredi
Yurtlar Kurumu Genel Müdürü Sinan AKSU ziyaret edilmiş ve şikâyet
başvuruları ve çözüm önerileri aktarılarak kurumlararası işbirliğinin artırıl-
ması kararı alınmıştır.
Kurumumuza yaklaşım anlamında bir diğer olumsuz örnek ise Ziraat
Bankası’dır; 2014/5775 şikâyet numaralı dosya ile ilgili şikâyet edilen idare
264 Ziraat Bankası Genel Müdürlüğünden bilgi ve belge talep edilmiş, ancak
adı geçen idare bilgi ve belge vermeme gerekçesi olarak idarelerinin kamu
hizmeti sunmadıklarını belirterek Kurumumuz kanununda yer alan “idare”
kapsamında değerlendirilemeyeceklerini ileri sürmüştür. İlgili idare, tüm
YILLIK RAPOR 2015