Page 265 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 265

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                   leri Başkanlığı yetkilileri şikâyet başvurusunun çözümü konusunda özverili
                   ve çözüm odaklı yaklaşım sergileyerek şikâyet başvurusunun uzlaşma yo-
                   luyla çözülmesini sağlamışlardır.
                   “Eğitim-öğretim, gençlik ve spor” başlığına ilişkin olarak ilgili idarelerle
                   işbirliği çalışmalarımız çerçevesinde, ilkokullarda insan hakları ve yurttaşlık
                   alanında Kurumumuzdan da bahsedilmesi gündeme gelmiş,  yıl içerisin-
                   de Talim ve Terbiye Kurulu Başkanına bir ziyaret gerçekleştirilmiş; ayrıca
                   Başkanlığa işbirliği taleplerini içeren bir yazı gönderilmiştir. Söz konusu
                   yazımıza cevaben gönderilen yazıda, ilkokul dördüncü sınıflarda 2 ders sa-
                   ati zorunlu ders olarak okutulan “İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi”
                   dersinde hak ve özgürlüklerin ihlal edildiği ve kısıtlandığı durumların çö-
                   zümü için izlenecek yollar ile başvurulacak mekanizmalar arasında İl ve İlçe
                   İnsan Hakları Kurulları ile Kurumumuza değinileceği belirtilmiştir.
                   Son olarak, SGK’nın Kurumumuzla işbirliği devam etmektedir. Kurumu-
                   muz tarafından verilen tavsiye kararlarına uyulmasını ve istenilen bilgi ve
                   belgelerin  zamanında  ve  eksiksiz  gönderilmesini  temin  etmek  amacıyla,
                   Kamu  Denetçimiz  Sayın  Abdullah  Cengiz  Makas  tarafından  bu  yıl  da
                   SGK yetkilileriyle ikili temaslarda bulunulmuş ve olumlu bir yaklaşım ser-
                   gilenmiştir.
                   Kurumumuzdan  gönderilen  bilgi  ve  belge  taleplerine  yönelik  olarak
                   bazı olumsuz örneklerden bahsetmek gerekirse;  özellikle  Yüksek  Öğ-
                   renim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünden istenilen bilgi ve
                   belgelere gönderilen yazıların yeterli düzeyde ve açıklayıcı bir şekilde olma-
                   dığı, pek çok şikâyetin tarafımıza ulaşmadan çözülmesi muhtemel iken ge-
                   rekli ve yeterli yaklaşımın gösterilmemesi nedeniyle şikâyetçilerin başvuru-
                   da bulunma ihtiyacı hissettikleri görülmüştür. Bu nedenlerle yıl içerisinde
                   yapılan çeşitli şikâyet başvuruları ile ilgili görüşmeler yapmak üzere Kredi
                   Yurtlar Kurumu Genel Müdürü Sinan AKSU ziyaret edilmiş ve şikâyet
                   başvuruları ve çözüm önerileri aktarılarak kurumlararası işbirliğinin artırıl-
                   ması kararı alınmıştır.

                   Kurumumuza yaklaşım anlamında bir diğer olumsuz örnek ise Ziraat
                   Bankası’dır; 2014/5775 şikâyet numaralı dosya ile ilgili şikâyet edilen idare
       264         Ziraat Bankası Genel Müdürlüğünden bilgi ve belge talep edilmiş, ancak
                   adı geçen idare bilgi ve belge vermeme gerekçesi olarak idarelerinin kamu
                   hizmeti sunmadıklarını belirterek Kurumumuz kanununda yer alan “idare”
                   kapsamında  değerlendirilemeyeceklerini  ileri  sürmüştür.  İlgili  idare,  tüm




                   YILLIK RAPOR 2015
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270