Page 43 - kdk-sempozyum-1
P. 43
• meşru güven
• dinlenme hakkı
• bir talebin ele alınması için makul süre sınırı
• vicdanlı bir şekilde ele alma
• etkin koordinasyon
• idari fiillerin haklılığı
• aktif bilgi
• pasif bilgi
• nezaket
• uygun erişim
1.5. Ombudsmanlığın müdahalesinin sonucu
Bir şikâyetin haklı olduğu belirlenir belirlenmez, Federal Ombudsman, müdaha-
lesinin sonucunu kontrol eder.
Şikâyet haklı veya kısmen haklı bulunur ise, olası sonuçlar şunlardır:
- tazminat
- kısmi tazminat
- tazminatın reddi
- tazminatın mümkün olmaması
Federal Ombudsmanın arabuluculuğa teşebbüs etmiş olması halinde, olası so-
nuçlar şunlardır: I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
- başarılı arabuluculuk
- başarısız arabuluculuk
Şikâyetin fiili değerlendirmesi ile Federal Ombudsmanın müdahalesi arasındaki
açık fark, kişinin etkililiği ve idari makamın işbirliği hakkında daha iyi anlayışa
götürür.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU 43