Page 43 - kdk-sempozyum-1
P. 43

• meşru güven

          • dinlenme hakkı

          • bir talebin ele alınması için makul süre sınırı

          • vicdanlı bir şekilde ele alma
          • etkin koordinasyon

          • idari fiillerin haklılığı

          • aktif bilgi

          • pasif bilgi

          • nezaket
          • uygun erişim

          1.5. Ombudsmanlığın müdahalesinin sonucu

          Bir şikâyetin haklı olduğu belirlenir belirlenmez, Federal Ombudsman, müdaha-
          lesinin sonucunu kontrol eder.
          Şikâyet haklı veya kısmen haklı bulunur ise, olası sonuçlar şunlardır:

          - tazminat

          - kısmi tazminat

          - tazminatın reddi

          - tazminatın mümkün olmaması
          Federal Ombudsmanın arabuluculuğa teşebbüs etmiş olması halinde, olası so-
          nuçlar şunlardır:                                                          I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu

          - başarılı arabuluculuk

          - başarısız arabuluculuk
          Şikâyetin fiili değerlendirmesi ile Federal Ombudsmanın müdahalesi arasındaki
          açık fark, kişinin etkililiği ve idari makamın işbirliği hakkında daha iyi anlayışa
          götürür.



          KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                   43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48