Page 50 - kdk-sempozyum-1
P. 50

Uygun erişim

                İdari makamlar, çalışma saatlerinin ilgili kamu açısından uygun olmasını, telefon
                ve çeşitli iletişim kanalları yoluyla ulaşılabilir olmayı sağlayarak hizmetlerine eri-
                şilebilirliği en üst düzeye getirmek için çaba gösterir. Vatandaşları, bekleme süre-
                sini sınırlandırmak, idari karar ve belgelerin açıklığını, yasal ve düzenleyici bilgiye
                erişimi artırmak için uygun bir çalışma ortamında ağırlamaya çaba gösterir. İdari
                makamlar, zahmetli olduğunu ileri sürmeden, bu bilginin olabildiğince geniş bir
                kamuya erişilebilir olmasını sağlamaya çalışır.
                Büroların sınırlı hareket kabiliyeti olan kişilerce erişilebilir olmasını sağlamak için
                özen gösterilmelidir.

                Sonuç

                Parlamento Ombudsmanının görevi, şikâyetlerin ele alınmasının ötesindedir ve
                şikâyetlerin bu şekilde ele alınması bireysel bir vatandaşın bireysel bir sorunu
                için bir (pragmatik) çözüm bulmakla sınırlanamaz. Önerilen veya tavsiye edilen
                çözüm, olabildiğince şikâyette bulunmadığı halde kendisini şikâyetçi ile aynı du-
                rum ve şartlarda bulan tüm vatandaşları kapsayacak şekilde olmalıdır. Ayrıca,
                Ombudsmanın başarılı fiili müdahalesi, nihayetinde gelecek açısından önleyici
                bir etkisi olmalıdır.

                Bu amaca ulaşmanın gerekli bir şartı, Ombudsmanın çalışma ve çalışma yön-
          I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
                temlerinin tam şeffaflığıdır. Bu Federal Ombudsmanın idari makamlarla ilişkile-
                rinde başvurduğu standartları daha iyi bilme ve anlamaya yöneltmesi gereken,
                Ombudsmanlık standartlarının ve bunların tanımlarının gerekli duyuru yoluyla
                vatandaş ve idari makamların bunlara herhangi bir zamanda bakabilecekleri ve
                danışabilecekleri şekilde ifşa edilmesi anlamına gelir.

                Araç, Federal Ombudsmanlığın Parlamentoya gönderdiği raporları (yıllık ve ara)
                netleştirmeye ve idari makamlar ve devlet memurları için bir iyi yönetim kuralı
                ihtiyacına dair bir tartışma başlatmaya da yardım eder.

                Son olarak, değerlendirme işlemi ayrıca Federal Ombudsman, federal idari bi-
                rimler ve dilekçe sahipleri arasında iletişimi geliştirmeyi de amaçlar. Bu nedenle,
                bir dosyayı kapatırken seçilen değerlendirmenin nedenine özellikle özen göster-
                mek önemli ve hatta zorunludur.


        50                                                        KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55