Page 22 - KDK
P. 22

20        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME









                   Ombudsmanlar Gününün hedefleri şunlardır:
                   •  Halkın Ombudsmanlıkların rolü hakkında eğitilmesi
                   •  Ombudsmanlıkların sunduğu geniş hizmet çeşitliliğinin açıklanması
                   •  Ombudsmanlıkların program ve hizmetlerinin daha fazla kullanılmasının
                      teşvik edilmesi
                   •  Ombudsmanlıkların hizmet sundukları kurumlara ve seçmenlere kattık-
                      ları değerin vurgulanması


                 Açık günlerin diğer örnekleri İrlanda ve Kosova* Ombudsmanlıklarıdır.
                 İrlanda Ombudsmanlığı , öğrencileri şikâyette bulunmaya teşvik et-
                                     30
                 miştir. Geçen yıl, Ombudsmanlık ofisi kötü iletişim, kabul prosedürleri,
                 hibelerdeki gecikmeler ve itiraz veya şikâyet süreci ile ilgili endişeler
                 de dâhil olmak üzere, eğitim hizmetleri hakkında 300’den fazla şikâyet
                 almıştır. Perşembe günü yapılan toplantıda, kamu hizmeti sunan herkesi,
                 “şikâyetleri bir bilgi alma kaynağı olarak kullanmaya” teşvik ettiklerini
                 ifade etmişlerdir. Ayrıca, şikâyetlerine yerel seviyede çözüm bulamayan
                 öğrencileri, şikâyetlerini kendi kurumlarına sunmaları için cesaretlendir-
                 mişlerdir.

                 Kosova’dan  bir  başka  örnekte ise  2000-2005  yılları  arasında  Om-
                                           31
                 budsman, sorunlarını daha kolay ve doğrudan paylaşabilen bireylere,
                 yerel topluluklara Ombudsmanın ulaştığını göstermek suretiyle, kurum
                 hakkında güven yaratmaya yönelik en önemli çalışmalardan biri olarak
                 açık günleri gerçekleştirmiştir. Açık günler, kuruma erişim için önemli
                 bir araç olup, bireylere Ombudsman ile konuşma ve şikâyette bulun-
                 ma fırsatı sunmaktadır. Bu uygulama, 2005’ten sonra da bir şekilde
                 devam etmiştir. 32

                       Yerinde Erişim Programı

                 Ayrıca yerinde erişim kampanyaları, Ombudsmanlıkların daha görü-

                 *   Bu atama, statü konusundaki pozisyonlara halel getirmez ve UNSCR 1244/1999 ve
                 Kosova’nın bağımsızlık ilanına ilişkin UAD Görüşü ile uyumludur.
                 30   The  Irish  Times,  Ombudsman,  öğrencileri  şikâyetlerini  kendi  önüne  getirmeye
                 teşvik ediyor, erişim için: https://www.irishtimes.com/news/education/ombudsman-ur-
                 ges-students-to-bring-complaints-to-him-1.2760626
                 31   EQUINET, Ombudsman Kurumu erişim için: https://equineteurope.org/author/koso-
                 vo_oik/
                 32   Kosova Cumhuriyeti Ombudsmanlığı Yıllık Raporu 2018, erişim için: https://www.oik-
                 rks.org/en/2019/04/08/annual-report-20188/
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27