Page 23 - KDK
P. 23

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              21







                 nür hâle gelebileceği bir başka araçtır. Avusturya’da, Ombudsmanlık
                 (Volksanwaltschaft) ulusal televizyonda düzenli bir zaman dilimine
                                 33
                 sahiptir. Kısa röportajlarda, seyirciler belirli bir durum hakkında bilgi
                       34
                 almakta ve daha sonra bunların artıları ve eksileri tartışılmaktadır. Volk-
                 sanwaelte (Ombudsmanlar); avukatlar, hasta temsilcileri ve bazen de
                 diğer Ombudsmanlar ile tartışmalara katılmaktadırlar.
                 Birleşik Krallık’taki Finansal Ombudsmanlık Hizmeti (FOS) yerinde eri-
                 şim çalışmaları yürütmektedir.  Tüketicileri, kamuya açık kuruluşları,
                                          35
                 hayır kurumlarını, işletmeleri ve bunların temsilcilerini bir araya getir-
                 mektedirler. Ayrıca deneyimleri paylaşmak ve soruları cevaplamak için
                 Birleşik Krallık genelinde iletişim kurmaktadırlar. Diğer yandan konfe-
                 ranslarda, ağlarda ve etkinliklerde de yer almaktadırlar.
                 Galler Ombudsmanının kamuya erişim stratejisi ve çalışma programı-
                 nı  içeren yerinde erişim stratejisinin üç amacı bulunmaktadır:
                  36

                   (1) Farkındalık: Bize ihtiyaç duyan insanların hakkımızda bilgi sahibi olmalarının
                   sağlanması, hizmetlerimiz hakkında uygun ve zamanında bilgi verilmesi, iyi uy-
                   gulamaların ve araştırmalarımızdan öğrenilen derslerin paylaşılması.
                   (2) Etkileşim: İki yönlü bir iletişim kanalı oluşturarak paydaşlarla etkili bir şekilde
                   etkileşimde bulunma, köklü ağlar/şemsiye organizasyonlarını, başka bir deyiş-
                   le WCVA’yı ve Vilayet Gönüllü Konseylerini, daha geniş bir kitleyle etkileşimde
                   bulunmak için kullanma, etkileşimi geliştirmek için mevcut iletişim kanalları yel-
                   pazesini kullanma.
                   (3) Erişilebilirlik: Hizmetlerimizin herkes tarafından erişilebilir olmasını sağla-
                   mak, ulaşılması zor grupları hedeflemek, erişilebilirliği artırmak için ürünler/hiz-
                   metler geliştirmek, erişimi genişletmek için sosyal medya yöntemleri geliştirme.






                 33   https://volksanwaltschaft.gv.at/en/about-us; Dahlvik, J., Pohn-Weidinger, A., ve Kol-
                 legger, M. (2020). Siyasi Atamaya rağmen bağımsızlık? Avusturya Ombudsmanlık Kuru-
                 lunun ilginç davası, NISPAcee Journal of Public Administration and Policy, 13(2), 181-210.
                 doi: https://doi.org/10.2478/nispa-2020-0020
                 34   Bürgeranwalt, erişim için: https://der.orf.at/unternehmen/programmangebote/
                 fernsehen/sendungen/sendungen-a-c/buergeranwalt104.html;https://tv.orf.at/buerge-
                 ranwalt
                 35   https://www.financial-ombudsman.org.uk/news-events
                 36   https://www.ombudsman.wales/wp-content/uploads/2018/04/PSOW-Outrea-
                 ch-Strategy-2016.pdf
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28