Page 31 - KDK
P. 31

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              29








                 yönergelerle ve aday ülkelerle uyumlu hâle getirmeleri, AB’ye üyelik
                 sürecinde toplumsal cinsiyet eşitliği ve ayrımcılık yapmama konusun-
                 daki müktesebata uymaları gerekmektedir. 57



                 d  “Danışmanlık Sektörü” ve Sivil Toplumun Rolü ve Gelişimi
                 Yaygın bir erişim ve etkiye sahip olmak için, Ombudsmanlıkların
                 STK’larla ve sivil toplumla yakın bir şekilde çalışması önemlidir. İdeal
                 olan ise bireyleri Ombudsmanlıklara yönlendirebilecek ve Ombuds-
                 manlıkların ortaya çıkan sorunlar hakkında sürekli olarak bilgilendiri-
                 leceği bir kuruluşlar ağı kurulmasıdır. Bireylerin sorunları çözmeleri ve
                 sorunlarını nereye ileteceklerini bilmeleri için güçlendirilmiş olmaları
                 gerekir. Halkın eğitilmesi, Ombudsmanlıkların  başarısında ve onlara
                 duyulan güvende önemli bir rol oynamaktadır.
                 2008’de yapılan bir basın açıklamasında,  Avrupa Ombudsmanı,
                                                      58
                 STK’lar AB kurumlarındaki olası kötü yönetim örneklerine işaret etme-
                 deki öneminin altını çizmiştir. Polonya ve Greenpeace ile ilgili ka-
                                                                 60
                                                 59
                 rarlarını göstermişlerdir. 2010’da, vatandaşların ve sivil toplumun daha
                 fazla katılımı için yeni bir strateji sunmuşlardır. Strateji, şikâyetçilerin
                                                        61
                 ve  diğer  paydaşların  beklentilerini  karşılama,  AB  yönetimi  ile  olan
                 uyuşmazlıkları çözme konusunda alternatif bir araç olarak kurumlarının
                 etkinliğini artırma ve Birliğin yönetsel kültürünün merkezine kişileri ko-
                 yarak itici güç olarak tanınmayı sağlama doğrultusunda Ombudsmanın
                 amacının ana hatlarını ortaya koymaktadır.

                 2018’de Avrupa Konseyi, Ombudsmanlık kurumu, kamu kurumları ve
                 sivil sektör arasında daha fazla iş birliği kurmak amacıyla Bosna Her-


                 57   Avrupa Eşitlik Hukuku Ağı, cinsiyet eşitliği ve ayrımcılığa karşı İç Hukuka Aktarma AB yö-
                 nergeleri, erişim için: https://www.equalitylaw.eu/legal-developments/16-law/77-transposi-
                 tion-of-the-eu-directives-on-gender-equality-and-non-discrimination
                 58   Avrupa Ombudsmanlık Kurumu, Ombudsmanlık: STK’lar AB kurumlarına işlerini
                 daha iyi yapmaları için yardım edebilirler, erişim için: https://www.ombudsman.europa.
                 eu/en/press-release/en/236
                 59   http://www.ombudsman.europa.eu/decision/en/061807.htm
                 60   http://www.ombudsman.europa.eu/decision/en/062740.htm
                 61   Avrupa Ombudsmanlık Kurumu, Ombudsmanlık: Vatandaşların ve sivil toplumun
                 daha fazla katılımı için yeni strateji, erişim için: https://www.google.com/url?sa=t&r-
                 ct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjmm6qciPjtAhVIRhUIHW4xDOkQF-
                 jAAegQIBRAC&url=https%3A%2F%2Fwww.ombudsman.europa.eu%2Fexport-pdf%-
                 2Fen%2F5332&usg=AOvVaw3aCFNqRKPBzVzhdro1QLt3
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36