Page 33 - KDK
P. 33

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              31








                            Bilgi
                            Hükûmetin paydaşlar için bilgi ürettiği ve onlara bilgi sağladığı tek
                            yönlü bir ilişki ile karakterize edilen bir başlangıç katılım seviyesidir.
                            Hem talep üzerine bilgi sağlanmasını hem de bilgiyi yaymak için
                            hükûmet tarafından alınan “proaktif” önlemleri kapsar.


                            Danışma
                            Paydaşların hükûmete, hükûmetin de paydaşlara geri bildirim sağ-
                            ladığı iki yönlü bir ilişkiyi gerektiren daha ileri bir katılım seviyesidir.
                            Görüş istenen konunun daha önceki tanımına dayanır ve sürecin so-
                            nuçları hakkında geri bildirimin yanı sıra ilgili bilgilerin sunulmasını
                            gerektirir.


                            Etkileşim
                            Paydaşlara, politika döngüsünün tüm aşamalarında ve hizmetin ta-
                            sarımında ve sunumunda iş birliği yapma fırsatı ve gerekli kaynaklar
                            (örneğin bilgi, veri ve dijital araçlar) verilmesini içerir.


                 Paydaşlarla [STK’lar/sivil toplum] iş birliği, ortak projeler ve kamu far-
                 kındalığını artırmak için fırsatlar sağlayabilir. Bu, örneğin kamu yöneti-
                 minin sistemsel sorunlarını tanımlamak, yenilikçi çözümler ve öneriler
                 sunmak ve gelecekteki iş birliğini güçlendirmek için faydalıdır. Bu iş
                 birlikleri aynı zamanda halkın Ombudsmanlık kurumlarına olan güve-
                 nini de artırabilir.
                 Birleşik Krallık PHSO tarafından hazırlanan bir rapor (“Altı Yaşam”), bir
                 Ombudsmanın sivil toplum kuruluşlarıyla nasıl etkileşime girebileceği-
                 ni göstermektedir.  Bu durumda, Sağlık Hizmetleri Ombudsmanı ve
                                68
                 Yerel Yönetim Ombudsmanı, Mencap (öğrenme güçlüğü çeken kişi-
                 lerin çıkarlarını temsil eden bir kuruluş) tarafından kendilerine sunulan
                 ve 2003 - 2005 yılları arasında Ulusal Sağlık Hizmetleri (NHS) veya
                 yerel yönetim bakımı altındayken hayatlarını kaybeden Mark Cannon,
                 Warren Cox, Edward Hughes, Emma Kemp, Martin Ryan ve Tom Wa-
                 kefield’ın aileleri adına yapılan şikâyetleri soruşturmuştur.



                 68   Altı yaşam: öğrenme güçlüğü çeken insanlara kamu hizmetlerinin sunulması; https://
                 www.gov.uk/government/publications/six-lives-the-provision-of-public-services-to-pe-
                 ople-with-learning-difficulties-2008-to-2009
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38