Page 36 - KDK
P. 36

34        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME









                              OMBUDSMANLIK, İDARİ MAKAMLAR
                              VE DEMOKRATİK KAMU YÖNETİMİ



                 a  İdari Makamlara Eğitim ve Diğer Destek Biçimleri Sunma Fırsatları
                   (Ombudsmanlığın rolüne, iyi idareye ve şikâyetlerin iyi bir şekilde ele
                   alınmasına dair olanlar da dâhil).

                 Ombudsmanlık ofisinin, hizmet verdiği halka görünür olması ve idari
                 makamlar tarafından işlevlerinin anlaşılabilmesi çok önemlidir. Bu ise
                 eğitim yoluyla başarılabilir ve bu alanda Ombudsmanlar ve çalışanla-
                 rı için eğitim ve kamu makamları için Ombudsmanlığın ne yaptığı ko-
                 nusunda eğitim olmak üzere farklı eğitim türleri vardır. Her ikisi de
                 Ombudsmanlığın görünürlüğünü ve etkililiğini artırmak için değerlidir.
                 Ayrıca,  Ombudsmanlığın  işlevlerinin  daha iyi anlaşılmasını  sağlar ve
                 böylece, mahkemelerin dava yükünün azaltılmasında aktif bir rol oy-
                 nayabilir.

                   Eğitim

                 Burada, idari makamların şikâyetlerinin ele alınmasında (oldukça dar
                 kapsamlı) eğitilmesi ve onları iyi kamu idaresinde (“insancıl yönetim”
                 amacı) eğitilmesi/desteklenmesi arasında yapılması gerekli başka bir
                 ayrım daha bulunmaktadır. Örneğin, Birleşik Krallık PHSO’nun İyi İdare
                 İlkeleri, ikincisine bir örnektir. Kamu kurumları tarafından iyi idarenin
                                          71
                 bu altı ilkesi şunlardır:
                   1  Doğrusunu yapmak;
                   2  Müşteri odaklı olmak;

                   3  Açık ve hesap verebilir olmak;
                   4  Adil ve orantılı hareket etmek;

                   5  İşleri düzeltmek;
                   6  Sürekli iyileştirme arayışı.




                 71   PHSO, İyi İdare İlkeleri (2009), erişim için: https://www.ombudsman.org.uk/sites/de-
                 fault/files/page/0188-Principles-of-Good-Administration-bookletweb.pdf
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41