Page 38 - KDK
P. 38

36        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME








                 Avrupa Ombudsmanlığı, kamu hizmeti ilkelerinin aşağıdaki gibi olması
                 gerektiğini belirten bir Doğru İdari Davranış Kurallarına sahiptir:
                                                               74
                   1  Avrupa Birliği’ne ve tüm vatandaşlara bağlılık;
                   2  Dürüstlük;

                   3  Nesnellik;
                   4  Başkalarına saygı;

                   5  Şeffaflık.



                   Kurallar, bireylerin AB kurumlarından hangi idari standartları bekleyebile-
                   ceklerini bilmelerine yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda, devlet memurları
                   için halkla olan ilişkilerinde yararlı bir rehber işlevi görmektedir. İyi idare
                   ilkesini daha somut hâle getirmek suretiyle bu kurallar, en yüksek idare
                   standartlarının teşvik edilmesine yardımcı olur.




                   Şikâyetin Ele Alınması

                 Uluslararası Ombudsmanlık Enstitüsü (IOI) üyeleri için eğitimler sun-
                 maktadır. Bunlar, üyelerinin yeteneklerini geliştirmeyi ve en iyi uygula-
                 maların paylaşılmasını amaçlamaktadır. Avrupa ve Orta Asya UNDP:
                                                  75
                 Şikâyetlere Nasıl Bakılmalı adında Ombudsmanlık Kurumlarına yönelik
                 bir rehber yayımlamıştır. 76

                 Örneğin, Birleşik Krallık’taki Ombudsmanlık Birliği,  2018’de üyeleri
                                                             77
                 için bir Hizmet Standartları Çerçevesi yayımlamıştır. Çerçeve, üye ku-
                 ruluşlara kendi performanslarını geliştirmeleri, iyi uygulamaları yerleşik
                 hâle getirmeleri ve sundukları hizmet kalitesini göstermeleri için öne-
                 riler ve rehberlik sağlamaktadır. Çerçeve, hizmet kullanıcılarının ne-



                 74   Avrupa Ombudsmanlığı, Avrupa Doğru İdari Davranış Kuralları (2002) erişim için:
                 https://www.ombudsman.europa.eu/en/publication/en/3510
                 75   IOI eğitimi, erişim için: https://www.theioi.org/ioi-activities/training
                 76   UNDP Ombudsmanlık Kurumları İçin Rehber: Şikâyetler Nasıl Ele Alınmalı
                  (2014) https://www.eurasia.undp.org/content/rbec/en/home/library/democratic_govern-
                 ance/guide-for-ombudsman-institutions--how-to-handle-complaints-.html
                 77   https://www.ombudsmanassociation.org
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43