Page 72 - KDK
P. 72
70 OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
ÖNERİ 7
Ombudsmanlık, çalışmalarını tanıtmak için sivil toplum kuruluşlarının
daha da geliştirilmesini ve dâhil edilmesini kolaylaştırmalıdır.
3.8 Ombudsmanlığa karşı kamu güveni ve inanılırlığın olması
önemlidir. Kurumda, hukuk ve siyasal bilimler gibi ilgili çalış-
ma alanlarında uzman olan, 120 üniversite mezununun görev
aldığı ve ayrıca 100 destek personelinin çalıştığı belirtilmiştir.
Uzman yardımcıları, uzmanlığa geçmeden önce 3 yıllık bir eği-
tim almaktadır. Ayrıca, hâkim veya müfettiş gibi pozisyonlarda
olanların da geçici görevlendirme ile kurumda göreve geldiği
ifade edilmiştir. Görevlendirme uygulaması faydalı olabileceği
gibi, bu gibi görevlendirmelerin, kurumun inanılırlığına zarar
verebilecek menfaat çatışmalarını beraberinde getirmeme-
sine dikkat edilmelidir. Hukuk ve siyasal bilimler mezunları
arzulanan becerileri ve uzmanlığı haiz olabilecekleri gibi Om-
budsmanlıkların çok daha geniş bir eğitimsel, mesleki ve sos-
yal arka planlara sahip kişileri de istihdam etmesi alışılmadık
bir uygulama değildir. Hatta, böyle bir çeşitlilik çok daha arzu
edilir olabilir. Ayrıca, kıdemli çalışanlar için yasal yaş sınırları
olduğunun ve kurum personeli ile yargı mensupları arasındaki
maaş farklılıklarının Ombudsmanlığın, halkın nezdindeki statü-
sünü de azalttığının farkına varılmıştır.
ÖNERİ 8
Ombudsmanlık, kendi iş gücünün nüfustaki çeşitliliği bir bütün ola-
rak yansıtacak şekilde yeterli derecede çeşitliliğe sahip olmasını ve
her düzeyde görevlendirilen çalışanların yeterli, geniş kapsamlı be-
ceri ve deneyimde olmasını; Ombudsmanlık statüsünün ve kıdemli
yargı camiasıyla maaş yapıları, diğer özlük ve gerekli araçlarla denk-
lik sağlanmasını teminen adımlar atmalıdır.
3.9 Ombudsmanlığın hâlihazırda bölge büroları kurma yetkisinin
olduğu, ancak şimdiye kadar kurmamayı seçtiği belirtilmiştir.
Bireylerin, elektronik olarak, ülkenin her yerinden şikâyetleri-