Page 73 - KDK
P. 73

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              71







                       ni iletebilecek olmaları sebebiyle bölge bürolarının herhangi
                       faydalı bir amaca hizmet etmeyeceği dile getirilmiştir. Diğer
                       yandan, bölge büroları ağının kurulması, Ombudsmanlığın
                       tüm nüfus için var olduğunu, mahalli bir varlığının bulundu-
                       ğu ve mahalli konularla da temasının olduğuna dair güçlü bir
                       mesaj verecektir. Bu gibi taşra teşkilatları ayrıca, yerel öneri
                       (danışman) ağlarının gelişmesini faydalı şekilde destekleye-
                       cek ve hatta tetikleyecektir. Bunlar, Ombudsmanlığın profilini
                       ve herkese ulaşma potansiyelini güçlendirmek için de de-
                       ğerli ek mekanizmalar olacaktır.


                       ÖNERİ 9

                       Ombudsmanlık, etkin ve sağlam kaynaklı bir bölgesel bürolar ağının
                       kurulması amacıyla mevcut politikasını yeniden incelemelidir.



                  3.10   Ombudsmanlığın, merkezi hükûmetten gelen yıllık maddi
                       ödenek tahsisi konusunda tam bağımsızlığa sahip olmasının
                       öneminin farkındayız. İdari bağımsızlığı da son derece önemli
                       olmakla birlikte, Ombudsmanlığın kendi stratejik önceliklerini
                       belirlemek ve buna uygun olarak fonlarını tahsis etme özerk-
                       liğinin olmaması, en iyi ihtimalle yukarıda belirtilen girişimler
                       konusunda bu bağımsızlığın faydalarını ciddi derecede kısıt-
                       layacaktır. Bu nedenle Ombudsmanlık müessesini düzenle-
                       yen mevzuatın bu doğrultuda güçlendirilmesini öneriyoruz.

                       ÖNERİ 10

                       Ombudsmanlık  müessesini düzenleyen  mevzuat,  Ombudsmanlı-
                       ğın bağımsızlığının bütçenin kullanımı sürecine müdahaleden ko-
                       runmasını ve Meclis veya Hükûmet tarafından genellikle orantısız
                       olarak bütçe kısıtlamaları dâhilinde yapılan genel bütçe kesintile-
                       rinden korkmadan yıllık ulusal bütçe sürecinin bir parçası olarak
                       Ombudsmanlığın kendi bütçe tekliflerini yapabilmesini temin et-
                       melidir.
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78