Page 73 - KDK
P. 73
OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME 71
ni iletebilecek olmaları sebebiyle bölge bürolarının herhangi
faydalı bir amaca hizmet etmeyeceği dile getirilmiştir. Diğer
yandan, bölge büroları ağının kurulması, Ombudsmanlığın
tüm nüfus için var olduğunu, mahalli bir varlığının bulundu-
ğu ve mahalli konularla da temasının olduğuna dair güçlü bir
mesaj verecektir. Bu gibi taşra teşkilatları ayrıca, yerel öneri
(danışman) ağlarının gelişmesini faydalı şekilde destekleye-
cek ve hatta tetikleyecektir. Bunlar, Ombudsmanlığın profilini
ve herkese ulaşma potansiyelini güçlendirmek için de de-
ğerli ek mekanizmalar olacaktır.
ÖNERİ 9
Ombudsmanlık, etkin ve sağlam kaynaklı bir bölgesel bürolar ağının
kurulması amacıyla mevcut politikasını yeniden incelemelidir.
3.10 Ombudsmanlığın, merkezi hükûmetten gelen yıllık maddi
ödenek tahsisi konusunda tam bağımsızlığa sahip olmasının
öneminin farkındayız. İdari bağımsızlığı da son derece önemli
olmakla birlikte, Ombudsmanlığın kendi stratejik önceliklerini
belirlemek ve buna uygun olarak fonlarını tahsis etme özerk-
liğinin olmaması, en iyi ihtimalle yukarıda belirtilen girişimler
konusunda bu bağımsızlığın faydalarını ciddi derecede kısıt-
layacaktır. Bu nedenle Ombudsmanlık müessesini düzenle-
yen mevzuatın bu doğrultuda güçlendirilmesini öneriyoruz.
ÖNERİ 10
Ombudsmanlık müessesini düzenleyen mevzuat, Ombudsmanlı-
ğın bağımsızlığının bütçenin kullanımı sürecine müdahaleden ko-
runmasını ve Meclis veya Hükûmet tarafından genellikle orantısız
olarak bütçe kısıtlamaları dâhilinde yapılan genel bütçe kesintile-
rinden korkmadan yıllık ulusal bütçe sürecinin bir parçası olarak
Ombudsmanlığın kendi bütçe tekliflerini yapabilmesini temin et-
melidir.