Page 89 - KDK
P. 89

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              87







                       rekli olması hâlinde ilgili parlamenter komiteyi bilgilendirecek
                       ve uygun bir yanıt bekleyecektir. Belirli hâllerde, kamu görev-
                       lilerinin böylesi tavırları konusunda halkı bilgilendirmek de uy-
                       gun olabilir.
                   8   Başdenetçi veya denetçilerin başvurusu üzerine talep edilen
                       bilgi ve belgeleri meşru bir gerekçe olmaksızın sunmayan yet-
                       kililer hakkında ilgili merci soruşturma başlatabilir.
                   9   Görevlilerin Ombudsmanlıkla uygun bir iş birliği kuramadığı
                       hâllerde, bu durumların yıllık raporda belirtilmesi gerekmek-
                       tedir. İş birliğinin sürekli ve aşikar bir şekilde iş birliği yapıl-
                       maması özel bir rapora ve sonuç olarak parlamentoda ayrı bir
                       tartışmaya temel oluşturabilir.


                 d  Kamu Görevlilerinin Dinlenilmesi
                   10  Soruşturmaların herhangi bir aşamasında Ombudsmanlık,
                       tanıklar  veya dosyanın  çözüme kavuşmasına  katkıda  bulu-
                       nabilecek başkaca kişileri dinleyebilir. Bir kamu görevlisinin
                       görüşmeyi reddetmesi veya görüşmesinin engellenmesi du-
                       rumunda Ombudsmanlık, yetkili idari makamın başkanından
                       bir açıklama talep edebilir. Ombudsmanlığın bu amaçla davet
                       ettiği bir kişinin dinlenmesinde muafiyeti meşrulaştırabilecek
                       çok az istisnai durum olabilir.

                 e  Hürriyetinden Yoksun Bırakılmış Kişilerle Yazışmalar

                   11  Bireylerin gözaltında, hapiste veya nezarette tutulduğu yerler-
                       den Ombudsmanlığa gönderdiği yazılar, ilgili kurumların ida-
                       releri tarafından gecikmeksizin iletilmelidir. Mühürlü zarflarda
                       teslim alınması ve gönderilmesi gereken bu yazışmalar, her-
                       hangi bir sansüre tabi olamaz ya da açılamaz. Aynı koşullar,
                       Ombudsmanlıktan bu durumdaki kişilere yönelik gönderilen
                       yazılar için de geçerlidir.


                 f  Valilikler Aracılığıyla Yazışma
                   12  Valilikler aracılığıyla Ombudsmanlığa gönderilen şikâyetler ve
                       diğer yazışmalar, kapalı zarflar içerisinde teslim alınmalı, der-
                       hâl gönderilmeli ve açılmamalıdır.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94