Page 245 - kdk_yillik_rapor2018
P. 245

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 kendisine bir dilekçe imzalattığını, ihya tutarının geri ödenmesi için ayrıca bir dilekçe
                 daha imzalattığını, 21/04/2017 tarihinde Kurumdan  gelen cevabi yazıda ödediği
                 tutarın yasa gereği tarafına iade edilemeyeceğinin bildirildiğini, bunun üzerine Müdür
                 Yardımcısının yanına tekrar gittiğini, kendisine, Kurumun askerlik, yurtdışı borçlanması
                 tutarlarının iade edildiği; ancak ihya tutarının iade edilmediği, bunun çelişkili olduğu
                 ve Kurum Başkanlığına kendilerince bildirileceği bilgisinin verildiğini, aradan zaman
                 geçmesine rağmen bir gelişme olmayınca bu kez diğer Müdür Yardımcısı ve İl Müdürü
                 ile görüştüğünü ve kendisine paranın iadesinin ancak mahkeme kararı ile mümkün
                 olabileceği bilgisinin verildiğini, bir süre sonra avukat ile Müdür Yardımcısının yanına
                 gittiğini, kendilerine Ankara’dan kurum müfettişi geleceğini, bu dosyanın örnek teşkil
                 edeceği bilgisinin verildiğini, 3 ay geçmesine rağmen hiçbir gelişme olmadığını, Müdür
                 Yardımcısı ile görüşmelerine diğer Müdür Yardımcısının da şahit olduğunu belirterek,
                 Kurumun yanlış yönlendirmesi sonucu yaşadığı mağduriyetin giderilmesini ve ihya
                 tutarlarının tarafına iadesini talep etmektedir.

                 Başvuranın idare tarafından yanlış yönlendirildiği iddiaları kapsamında, (4/b) Bağ-
                 Kur hizmetlerini ihya etmesi sonucu 29.006,13 TL tutarını ödemesine rağmen emekli
                 olamaması ve anılan tutarın talep etmesine rağmen kendisine iade edilmemesi işlemleri
                 incelenmiş olup, SGK tarafından gerçekleştirilen ihya işlemleri ile emeklilik şartlarının
                 tespiti hususu Kanuna uygun bulunmakla birlikte, idarenin ihya işlemi öncesinde
                 başvuranı eksik inceleme sonucunda yanlış yönlendirdiği, hizmetin ifası sırasında
                 gereken dikkat ve özeni göstermediği, sigortalıların menfaatlerini gözetmekle yükümlü
                 olan Kurumun mevcut sistem kapasitesini, Kurum iş yoğunluğunu, insan kaynaklarını
                 ve iş çeşitliğini öne sürerek yanlış bilgi vermesi sonucunda başvuranda haklı beklenti
                 oluşmasına  sebebiyet verildiği, emeklilik  işleminin  mevzuat  hükümleri çerçevesinde
                 gerçekleşememesi durumunda ise, başvuranın emekli olma saikiyle hareket ettiği gerçeği
                 karşısında  bu  sonuca  da  ulaşamadığı  değerlendirildiğinde, emekli olamaması  ve  bu
                 gelirden de mahrum kalması neticesinde ödemiş olduğu ihya tutarının başvurana iade
                 edilmemesi noktasında idarenin tutum ve uygulamasının hakkaniyete aykırı olduğu
                                                                                         20
                 kanaatine varılarak, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına
                 karar verilmiştir.
                 6.3.2.9 Hizmet Birleştirme İşlemleri

                 Başvuran, salt memuriyet hizmetinin aylık bağlamaya yeterli olmasına rağmen diğer
                 statülerdeki  hizmetlerini  birleştirmeye  zorunlu  olduğu  ve  5510 sayılı  Kanunun  4/1-
                 (b) bendi kapsamında da prim borcu olduğu için emekli aylığının bağlanmadığını
                 belirterek aylığının bağlanmasını talep etmiştir.
                 Kurumumuzca yapılan değerlendirmede, yargı organlarının konuyla ilgili içtihadı
                 ile Kurumumuzca aynı yönde verilmiş Tavsiye Kararlarına atıf yapılmak suretiyle tek
                 bir statüden aylık bağlanabilmesi durumunda hizmetlerin birleştirilmesinin zorunlu

                 20 2017/9854 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 31/1/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             244 2018 YILLIK RAPOR
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250