Page 253 - kdk_yillik_rapor2018
P. 253

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Tic. A.Ş’ye devrinin yapıldığı, 2004/7898 Sayılı Bakanlar Kurulu kararında belirtilen
                 4/C’li olma hakkını kullanamadıklarını, buna göre 2015/8048 Sayılı Kararname ile
                 2014/7140 Sayılı Kararnamede yapılan değişikliklerden süresiz faydalanmayı talep
                 etmiştir.

                 Konuyla ilgili incelemede, Bakanlar Kurulu tarafından Özelleştirme Uygulamaları
                 Sonucunda İş Sözleşmeleri Sona Eren İşçilerin Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Geçici
                 Personel Statüsünde İstihdam Edilmesine İlişkin Esaslarda değişiklik yapılarak 60
                 günlük süre şartı ile birlikte 2 yıllık süre şartını kaldırdığı dolayısıyla süre yönünden
                 bir sınırlamanın kalmadığı görülmüştür. Özelleştirme programındaki kuruluşlarda
                 çalışanların işletmelerinin özelleştirilmesi sonrasında iş akitleri hâlihazırda feshedilmeyen
                 çalışanların kamu kurum ve kuruluşlarına nakil hakkının fesih işleminin gerçekleştikten
                 sonra başlaması gerektiği, dolayısıyla başvuru sahibinin mevzuatta belirtilen diğer
                 koşulları sağladığı takdirde nakil hakkının halen mevcut olduğu değerlendirilmek
                 suretiyle başvurunun kabulüne, Özelleştirme uygulamaları sebebiyle kamu veya özel
                 sektör işverenince hâlihazırda iş akdi feshedilmeyen başvuru sahibinin mevzuatta yer
                 alan diğer koşulları sağladığı takdirde nakil hakkından faydalandırılması hususunda
                                                                   29
                 Özelleştirme İdaresi Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                 6.3.6.3 Ücretli Öğretmen Olarak Çalışan Sigortalıların Prim Ödeme Gün
                 Sayısı

                 Başvuran tarafından, 2015 yılından itibaren Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
                 bünyesinde ücretli öğretmen olarak görev yaptığı, söz konusu dönemde sigorta prim
                 ödeme gün sayılarının eksik bildirildiği ifade edilerek mağduriyetinin giderilmesi talep
                 edilmiştir.
                 Başvuranın ay içerisinde günün bazı saatlerinde çalıştığı ve çalıştığı saat karşılığında
                 ücret aldığı, 4857 sayılı Kanun kapsamında yer almadığı açık olmakla birlikte 5510
                 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde başvurana aynı maddenin (a) bendine göre sigortalı
                 sayılanlara ilişkin hükümlerin uygulanacağının düzenlendiği, anılan Kanunun 80
                 inci maddesine göre de prim ödeme gün sayısının belirlenebilmesi için aynı zamanda
                 çalışmanın tam zamanlı mı yoksa kısmî zamanlı mı olduğunun tespit edilmesi gerektiği,
                 bu nedenle sadece çalışma süresinin hesaplanması yönünden 4857 sayılı Kanunun ilgili
                 hükümlerinin dikkate alınması gerektiği görülmüştür.
                 4857 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre, sözleşmenin kısmî süreli iş sözleşmesi
                 olarak kabul edilebilmesinin, işçinin normal haftalık çalışma süresinin, tam süreli iş
                 sözleşmesiyle çalışan emsal işçiye göre önemli ölçüde daha az belirlenmesi durumunda
                 mümkün olduğu, söz konusu ölçünün ne olacağına ilişkin olarak İş Kanununa
                 İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliğinde düzenleme yapıldığı, buna göre kısmî süreli
                 çalışmanın,  işyerinde  tam  süreli  iş  sözleşmesi  ile  yapılan  emsal  çalışmanın  üçte  ikisi
                 oranına kadar yapılan çalışma olduğu anlaşılmıştır.

                 29  2017/16668 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/6/2018 tarihli Tavsiye Kararı


             252 2018 YILLIK RAPOR
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258