Page 253 - kdk_yillik_rapor2018
P. 253
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Tic. A.Ş’ye devrinin yapıldığı, 2004/7898 Sayılı Bakanlar Kurulu kararında belirtilen
4/C’li olma hakkını kullanamadıklarını, buna göre 2015/8048 Sayılı Kararname ile
2014/7140 Sayılı Kararnamede yapılan değişikliklerden süresiz faydalanmayı talep
etmiştir.
Konuyla ilgili incelemede, Bakanlar Kurulu tarafından Özelleştirme Uygulamaları
Sonucunda İş Sözleşmeleri Sona Eren İşçilerin Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Geçici
Personel Statüsünde İstihdam Edilmesine İlişkin Esaslarda değişiklik yapılarak 60
günlük süre şartı ile birlikte 2 yıllık süre şartını kaldırdığı dolayısıyla süre yönünden
bir sınırlamanın kalmadığı görülmüştür. Özelleştirme programındaki kuruluşlarda
çalışanların işletmelerinin özelleştirilmesi sonrasında iş akitleri hâlihazırda feshedilmeyen
çalışanların kamu kurum ve kuruluşlarına nakil hakkının fesih işleminin gerçekleştikten
sonra başlaması gerektiği, dolayısıyla başvuru sahibinin mevzuatta belirtilen diğer
koşulları sağladığı takdirde nakil hakkının halen mevcut olduğu değerlendirilmek
suretiyle başvurunun kabulüne, Özelleştirme uygulamaları sebebiyle kamu veya özel
sektör işverenince hâlihazırda iş akdi feshedilmeyen başvuru sahibinin mevzuatta yer
alan diğer koşulları sağladığı takdirde nakil hakkından faydalandırılması hususunda
29
Özelleştirme İdaresi Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
6.3.6.3 Ücretli Öğretmen Olarak Çalışan Sigortalıların Prim Ödeme Gün
Sayısı
Başvuran tarafından, 2015 yılından itibaren Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
bünyesinde ücretli öğretmen olarak görev yaptığı, söz konusu dönemde sigorta prim
ödeme gün sayılarının eksik bildirildiği ifade edilerek mağduriyetinin giderilmesi talep
edilmiştir.
Başvuranın ay içerisinde günün bazı saatlerinde çalıştığı ve çalıştığı saat karşılığında
ücret aldığı, 4857 sayılı Kanun kapsamında yer almadığı açık olmakla birlikte 5510
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde başvurana aynı maddenin (a) bendine göre sigortalı
sayılanlara ilişkin hükümlerin uygulanacağının düzenlendiği, anılan Kanunun 80
inci maddesine göre de prim ödeme gün sayısının belirlenebilmesi için aynı zamanda
çalışmanın tam zamanlı mı yoksa kısmî zamanlı mı olduğunun tespit edilmesi gerektiği,
bu nedenle sadece çalışma süresinin hesaplanması yönünden 4857 sayılı Kanunun ilgili
hükümlerinin dikkate alınması gerektiği görülmüştür.
4857 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre, sözleşmenin kısmî süreli iş sözleşmesi
olarak kabul edilebilmesinin, işçinin normal haftalık çalışma süresinin, tam süreli iş
sözleşmesiyle çalışan emsal işçiye göre önemli ölçüde daha az belirlenmesi durumunda
mümkün olduğu, söz konusu ölçünün ne olacağına ilişkin olarak İş Kanununa
İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliğinde düzenleme yapıldığı, buna göre kısmî süreli
çalışmanın, işyerinde tam süreli iş sözleşmesi ile yapılan emsal çalışmanın üçte ikisi
oranına kadar yapılan çalışma olduğu anlaşılmıştır.
29 2017/16668 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 18/6/2018 tarihli Tavsiye Kararı
252 2018 YILLIK RAPOR