Page 323 - kdk_yillik_rapor2018
P. 323

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 uyarınca ve anılan düzenlemelere uygun bir şekilde uygulandığı, idari para cezalarının
                 uygulanması işlemlerinin hukuka uygun olduğu anlaşılmıştır.

                 Yapılan inceleme kapsamında idareden temin edilen bilgi ve belgelerden; söz konusu
                 29/05/2017 tarihli ve 415243 sayılı yazının, ruhsat sahibi … Madencilik Petrol Ürünleri
                 İthalat İhracat Ltd. Şti.nin Ticaret Sicil Gazetesinde ticaret merkezi olarak kayıtlı olan
                 …adresine iletildiği, adrese tebliğ edilemeyip tebliğ alındısı üzerinde belirtilen yazıya
                 göre adres kapalı olduğundan Mernis kayıtlarına göre Tebligat Kanununun 21 inci
                 maddesine  göre  işlem  yapılarak  mahalle  muhtarına  07/06/2017  tarihinde  tebliğ
                 edildiği, 2 nolu haber kağıdı düzenlenerek muhatabın kapısına yapıştırıldığı ve en yakın
                 komşusu Ş.K.'nın durumdan haberdar edildiği tespit edilmiştir.

                 Dosyadaki “Tebliğ Alındısı” belgesinin incelenmesinde, idarece, tebliğin  Tebligat
                 Kanununun 12 ve 13 üncü maddelerine göre yapılması ancak tebliğin imkânsızlığı ve
                 tebellüğden imtina durumunda ise Kanunun gerçek kişilere ilişkin tebliğ hükümlerini
                 düzenleyen 21 inci maddesine göre tebliğin yapılmasının istendiği, tebliğe gidildiğinde
                 Şirketin kapalı olduğu görüldüğünden, Kanunun 12 ve 13 üncü maddeleri uyarınca
                 tebliğin imkânsızlığından dolayı, tebliğ memurunun Kanunun 21 inci maddesine
                 göre işlem yaptığı görülmüştür.  Söz konusu yazının tebligat mevzuatına uygun bir
                 şekilde tebliğ edildiği ve ayrıca yazının mahalle muhtarına tebliğ edildiği 07/06/2017
                 tarihi  tebliğ  tarihi  olarak  kabul  edilmektedir.  Tebligata  ilişkin anılan hükümlerin,
                 herhangi bir tereddüte yer vermeksizin açık ve kesin olduğu görülmekte; idarenin de
                 söz konusu yazıyı tebligat mevzuatına uygun bir şekilde tebliğ ettiği anlaşılmaktadır.
                 Aynı  şekilde,  tebliğ  tarihinin  tespiti  hususu  da  anılan  düzenleme  kapsamında  açık
                 ve kesin olduğundan, bu anlamda tebliğ tarihinin belirlenmesinde idarenin farklı bir
                 değerlendirme yapma veya takdir yetkisi bulunmamaktadır.
                 Başvuruya konu ruhsatın iptali hususunda ise 3213 sayılı Maden Kanununun 13 üncü
                 maddesinin birinci fıkrasında; yürürlükteki ruhsatlar için her yıl ocak ayının sonuna
                 kadar ruhsat bedelinin tamamının yatırılmasının zorunlu olduğu, ruhsat bedelinin
                 yatırılmaması veya eksik yatırılması halinde idari para cezası verileceği ve ruhsat
                 bedelinin üç ay içinde tamamlanmasının isteneceği, bu süre içinde ruhsat bedelinin
                 yatırılmaması durumunda ruhsatın iptal edileceği açıkça düzenlenmiştir. Bu hüküm
                 karşısında, 2017 yılına ait ruhsat bedelinin ödenmemesi sebebiyle uygulanan idari para
                 cezasının anılan düzenlemeye uygun olduğu, idari para cezası uygulandığına ve ruhsat
                 bedelinin üç ay içerisinde yatırılması gerektiğine ilişkin 07/06/2017 tarihinde tebliğ
                 edildiği tespit edilen söz konusu yazının tebliğ tarihinden itibaren üç ay geçmesine
                 rağmen yükümlülüklerin yerine getirilmediği anlaşıldığından, bahse konu hüküm
                 uyarınca idare tarafından ruhsatın iptal edilmesi kanuni bir zorunluluk olmaktadır.
                 Bu kapsamda, hiçbir tereddüte ve yoruma yer vermeksizin açık ve kesin bulunan
                 kanuni hükümler karşısında somut olay açısından ruhsatın iptal edilmemesi hususunda
                 idarenin herhangi bir takdir yetkisi bulunmamaktadır.




             322 2018 YILLIK RAPOR
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328