Page 110 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 110

-“Sanayi  Kaynaklı  Hava  Kirliliğinin  Kontrolü  Yönetmeliği”  uyarınca  şikâyete  konu  hızar
              atölyelerinden  talep  edilen  emisyon  raporunun  takibinin  aynı  Yönetmeliğin  talebin  yerine
              getirilmemesi halinde uygulanacak olan idari yaptırımları düzenleyen 36 ıncı maddesi hükümleri
              göz  önünde  bulundurularak  gerçekleştirilmesi  hususunda  Hatay  Valiliği  Çevre  ve  Şehircilik  İl
              Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,

              -  “Çevresel  Gürültünün  Değerlendirilmesi  ve  Yönetimi  Yönetmeliği”  kapsamında;  söz  konusu
              gürültü  denetiminin  tüm  makinalar  faaliyette  iken  tekrarlanması  ve  başvuranın  devam  eden
              şikâyetleri  nazara  alındığında  Yönetmeliğin  7  inci  maddesi  uyarınca  şikâyete  konu  işyerlerine
              çevresel gürültü seviyesi değerlendirme raporu hazırlattırılması, hazırlanan raporun incelenmesi ve
              değerlendirilmesi  sonucunda  Yönetmelik  hükümlerinin  ihlalinin  tespiti  halinde  idari  yaptırım
              uygulanması  hususunda  Hatay  Büyükşehir  Belediye  Başkanlığına  ve  Hatay  Valiliği  Çevre  ve
              Şehircilik İl Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,

              - “Kokuya Sebep Olan Emisyonların Kontrolü Yönetmeliği” hükümleri uyarınca söz konusu hızar
              atölyesinden kaynaklanan mazot kokusunun Yönetmelikçe belirlenen emisyon ve dış ortam sınır
              değerlerini  aşıp  aşmadığının  tespit  edilmesi  ve  sınır  değerlerin  aşılması  halinde  Yönetmelikte
              düzenlenen  idari  yaptırımların  uygulanması  hususunda  Hatay  Valiliği  Çevre  ve  Şehircilik  İl
              Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,
              -  “İşyeri  Açma  ve  Çalışma  Ruhsatlarına  İlişkin  Yönetmelik”  hükümleri  uyarınca  hızar
              atölyelerinden kaynaklanan aşırı sıcaklık, haşerat ve fare oluşumunun ve atölye faaliyetlerinin çevre
              ve toplum sağlığı açısından denetlenmesi ve gerekmesi halinde idari  yaptırımların uygulanması
              hususunda Antakya Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                                                 99
              Oğlunun  Engelli  Olması  Sebebiyle  Ayrımcılığa  Maruz  Kaldığı  ve  Eğitim  Hakkının  İhlal
              Edildiği İddiası Hakkında
              Başvuran, okul öncesi eğitim çağındaki oğlunun fiziksel engelli olduğunu, Rehberlik Araştırma
              Merkezinin  (RAM)  yönlendirmesi  üzerine  kaynaştırma  öğrencisi  olarak  kaydını  yaptırdıkları
              okuldaki  Anasınıfı  Öğretmeni  tarafından  oğlunun  ve  ailenin  engellilik  sebebiyle  “ayrımcılığa”
              maruz kaldığını ve çocuğunun eğitim hakkının engellendiğini ifadeyle öğretmenlere engellilerin
              eğitimi  ile  ilgili  mevzuat  kapsamında  eğitimler  verilmesi;  okulda  gerekli  donanımın  ve  ilgili
              personelin  uygun  duruma  getirilmesi;  ilgili  öğretmen  hakkında  gerekli  işlemlerin  yapılması  ve
              çocuğun eğitim hakkına devam etmesi için gerekli şartların oluşturulmasını talep etmektedir.

              Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda, kaynaştırma eğitiminin başarısında pek
              çok  etkenin  bulunduğu,  bunların  başında  ise  “öğretmenlerin”  tutum  ve  davranışlarının  geldiği
              görülmektedir. Farklı eğitim seviyelerinde ve farklı branşlarda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine
              ilişkin katılımcı ve olumlu  tutum  içinde olmaları,  engelli  bireylerin  eğitim  yaşantılarını olumlu
              yönde etkilemektedir. Bununla birlikte, somut dosya bazında gerçekleştiği tespit edilen “engelliliğe
              dayalı  ayrımcılık”  temelindeki  hak  ihlallerinin  bir  öğretmenden  kaynaklaması  düşündürücüdür.
              Eğitim ortamı içindeki bir çocuğa karşı, bir eğitimci tarafından “ayrımcı muamelede” bulunulması,
              konunun ceza boyutunun ötesinde, tüm çocukların üstün yararının korunması ve gelecek nesillerin
              doğru bir şekilde yetiştirilmesi amacıyla, bir eğitmeni bu türlü olumsuz fiillere iten esas gerekçeleri
              bulmayı ve ortadan kaldırmayı gerektirmektedir. Bu kapsamda, idarece öğretmene uygulanan idari
              cezaların  kişiyi  bu  yönde  olumlu  tutum  ve  davranış  geliştirmeye  yönlendirmekte  yetersiz
              kalabileceği değerlendirilmektedir. Bahse konu olumsuz tutum ve davranışların değiştirilebilmesi
              için öğretmeni bu yöne iten sebeplerin (eğitim/kapasite eksiklikleri, uygulama eksiklikleri, destek


              99  2018/11782 numaralı başvuru hakkında verilen 28/05/2019 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                                                         106
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115