Page 110 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 110
-“Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği” uyarınca şikâyete konu hızar
atölyelerinden talep edilen emisyon raporunun takibinin aynı Yönetmeliğin talebin yerine
getirilmemesi halinde uygulanacak olan idari yaptırımları düzenleyen 36 ıncı maddesi hükümleri
göz önünde bulundurularak gerçekleştirilmesi hususunda Hatay Valiliği Çevre ve Şehircilik İl
Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,
- “Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği” kapsamında; söz konusu
gürültü denetiminin tüm makinalar faaliyette iken tekrarlanması ve başvuranın devam eden
şikâyetleri nazara alındığında Yönetmeliğin 7 inci maddesi uyarınca şikâyete konu işyerlerine
çevresel gürültü seviyesi değerlendirme raporu hazırlattırılması, hazırlanan raporun incelenmesi ve
değerlendirilmesi sonucunda Yönetmelik hükümlerinin ihlalinin tespiti halinde idari yaptırım
uygulanması hususunda Hatay Büyükşehir Belediye Başkanlığına ve Hatay Valiliği Çevre ve
Şehircilik İl Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,
- “Kokuya Sebep Olan Emisyonların Kontrolü Yönetmeliği” hükümleri uyarınca söz konusu hızar
atölyesinden kaynaklanan mazot kokusunun Yönetmelikçe belirlenen emisyon ve dış ortam sınır
değerlerini aşıp aşmadığının tespit edilmesi ve sınır değerlerin aşılması halinde Yönetmelikte
düzenlenen idari yaptırımların uygulanması hususunda Hatay Valiliği Çevre ve Şehircilik İl
Müdürlüğüne Tavsiyede Bulunulmasına,
- “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uyarınca hızar
atölyelerinden kaynaklanan aşırı sıcaklık, haşerat ve fare oluşumunun ve atölye faaliyetlerinin çevre
ve toplum sağlığı açısından denetlenmesi ve gerekmesi halinde idari yaptırımların uygulanması
hususunda Antakya Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
99
Oğlunun Engelli Olması Sebebiyle Ayrımcılığa Maruz Kaldığı ve Eğitim Hakkının İhlal
Edildiği İddiası Hakkında
Başvuran, okul öncesi eğitim çağındaki oğlunun fiziksel engelli olduğunu, Rehberlik Araştırma
Merkezinin (RAM) yönlendirmesi üzerine kaynaştırma öğrencisi olarak kaydını yaptırdıkları
okuldaki Anasınıfı Öğretmeni tarafından oğlunun ve ailenin engellilik sebebiyle “ayrımcılığa”
maruz kaldığını ve çocuğunun eğitim hakkının engellendiğini ifadeyle öğretmenlere engellilerin
eğitimi ile ilgili mevzuat kapsamında eğitimler verilmesi; okulda gerekli donanımın ve ilgili
personelin uygun duruma getirilmesi; ilgili öğretmen hakkında gerekli işlemlerin yapılması ve
çocuğun eğitim hakkına devam etmesi için gerekli şartların oluşturulmasını talep etmektedir.
Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştırma sonucunda, kaynaştırma eğitiminin başarısında pek
çok etkenin bulunduğu, bunların başında ise “öğretmenlerin” tutum ve davranışlarının geldiği
görülmektedir. Farklı eğitim seviyelerinde ve farklı branşlarda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine
ilişkin katılımcı ve olumlu tutum içinde olmaları, engelli bireylerin eğitim yaşantılarını olumlu
yönde etkilemektedir. Bununla birlikte, somut dosya bazında gerçekleştiği tespit edilen “engelliliğe
dayalı ayrımcılık” temelindeki hak ihlallerinin bir öğretmenden kaynaklaması düşündürücüdür.
Eğitim ortamı içindeki bir çocuğa karşı, bir eğitimci tarafından “ayrımcı muamelede” bulunulması,
konunun ceza boyutunun ötesinde, tüm çocukların üstün yararının korunması ve gelecek nesillerin
doğru bir şekilde yetiştirilmesi amacıyla, bir eğitmeni bu türlü olumsuz fiillere iten esas gerekçeleri
bulmayı ve ortadan kaldırmayı gerektirmektedir. Bu kapsamda, idarece öğretmene uygulanan idari
cezaların kişiyi bu yönde olumlu tutum ve davranış geliştirmeye yönlendirmekte yetersiz
kalabileceği değerlendirilmektedir. Bahse konu olumsuz tutum ve davranışların değiştirilebilmesi
için öğretmeni bu yöne iten sebeplerin (eğitim/kapasite eksiklikleri, uygulama eksiklikleri, destek
99 2018/11782 numaralı başvuru hakkında verilen 28/05/2019 tarihli Tavsiye Kararı
106