Page 106 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 106
Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde; bağlıların tescillerinin nasıl yapılacağına dair çeşitli
kıstasların “Bağlı tescili” konulu Genelge ile belirlendiği, buna göre yeni oluşacak bağlıların
tescillerinin yapılabilmesi için: söz konusu yerleşim yerinde en az 10 hane ve en az 50 nüfusun
olması; yerleşimin toplu olması, devamlı ikamet edilmesi, yerleşim konutlarının kalıcı konut
niteliğinde olması, (baraka-çadır, geçici konut vs. dışında); bağlı olduğu köyün en son hanesinden
itibaren en az 2 km mesafede ve toplu yerleşim alanlarının oluşmasını teşvik edici nitelikte olması;
ünite sakinlerinin tarım, hayvancılık, madencilik, köy el sanatları gibi geleneksel köy ekonomik
faaliyetlerini sürdürüyor olması; yol, baraj gibi geleceğe yönelik planlanan proje sahası dışında
olması ve bağlı olarak tescil edileceği idari birimin ( köy) sınırları içinde bulunması gerektiği
görülmüştür.
Bu kapsamda, Patnos Kaymakamlığı İlçe Özel İdare Müdürlüğünce İncesu mezrasının bağlı
tesciline ilişkin Genelge hükümleri kapsamında yapılan inceleme neticesinde, İncesu mezrasında 30
hanenin olduğu; nüfusunun 240 kişi olarak belirlendiği; yerleşimin toplu olduğu, mezrada devamlı
ikamet edildiği, konutların kalıcı nitelikte olduğu, köye uzaklığının 2 km olduğu, mezra sakinlerinin
tarım ve hayvancılık ile iştigal ettikleri, mezranın yol, baraj gibi proje sahasında olmadığı ve köy
sınırları içerisinde yer aldığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda bağlı tesciline dayanak 12/08/2004
tarihli ve 2004/126-4760 sayılı Genelge hükümlerine göre Ağrı ili, Patnos ilçesi, Yukarıgöçmez
köyü, İncesu mezrasının tescil koşullarını taşıdığı değerlendirilmiştir.
Yukarıda açıklanan gerekçelerle, İncesu mezrasına ilişkin gerekli iş ve işlemlerin yürütülmesi
hususunda Ağrı Valiliği ve İçişleri Bakanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
94
Naklen Tayin Sebebiyle Sürekli Görev Yolluğu Ödenmesi Talebi
Başvuran, Ankara Büyükşehir Belediyesinde görev yapmakta iken naklen Yeşilyurt Belediye
Başkanlığına zabıta memuru olarak atandığını, sürekli görev yolluğu ödenmesi talebi ile
başvurduğunu ancak kabul edilmediğini, naklen ataması yapılan diğer personele yolluğun
ödendiğini ancak kendisine ödenmediğini belirterek harcırahın (sürekli görev yolluğunun) tarafına
ödenmesini talep etmektedir.
Kurumumuz tarafından yapılan inceleme neticesinde, 657 sayılı Kanunda, bir görevin ifası için
görev yerinden ayrılan memurlara yol giderleri ve gündeliklerin özel kanun hükümlerine göre
ödeneceğinin belirtildiği ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu ile hangi hallerde, kimlere ne şekilde
harcırah ödeneceğinin düzenlendiği, anılan Kanunun 9 ve 10 uncu maddelerinde bir kurumda görev
yapmakta iken, başka bir yere başka bir kuruma naklen atanan memura sürekli görev harcırahı
ödenmesi gerektiğinin hüküm altına alındığı ve memurun sürekli görev harcırahının; yol masrafı,
yevmiye (gündelik), aile masrafı ve yer değiştirme masrafından oluştuğu görülmüştür.
Bu itibarla, somut olayda kurumlar arası naklen atama suretiyle başka bir yerdeki göreve atanan ve
bu atama nedeniyle sürekli görev harcırahına hak kazanan başvurana harcırah ödemesinin yeni
kurumu tarafından yapılması gerektiği değerlendirilmiş olup başvurana harcırahın ödenmesi
hususunda Yeşilyurt Belediye Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
95
Fazla Mesai Nedeniyle Hak Edildiği İddia Edilen İzinlerin Kullandırılması Talebi
Başvuran, Karaman Merkez Toplum Sağlığı Merkezi kadrosunda sağlık memuru görev yaptığını,
“Tütün ve Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun” uygulamaları çerçevesinde
94 2018/10040 numaralı başvuru hakkında verilen 08/01/2019 tarihli Tavsiye Kararı
95 2018/10352 numaralı başvuru hakkında verilen 05/02/2019 tarihli Tavsiye Kararı
102