Page 111 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 111
hizmetlerinin yetersizliği, okulların fiziki altyapı eksiklikleri, personel sayısının yetersizliği vb.)
teşhis edilerek, bunları gidermeye yönelik tedbir alınmasının, hizmet vereceği tüm çocukların üstün
yararının ve haklarının korunması için gerekli olduğu değerlendirilmektedir.
Öte yandan, Kurumumuzca yapılan inceleme sonucunda hukuki dayanakları ayrıntılı bir şekilde
düzenlenmiş ve ülkemizde uzun yıllardır uygulanmakta olan kaynaştırma eğitimine ilişkin
uygulamada halen sorunlar yaşandığı görülmekte, idare ile yapılan yazışmalarda da “kaynaştırma
eğitiminin halen tam olarak yerleşmediği” ifade edilmektedir. Bu kapsamda, ülkemizdeki
kaynaştırma (ve bütünleştirme) eğitimine ilişkin olarak idarece konunun tüm paydaşlarının talep ve
ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde yapılacak güncel ve kapsamlı inceleme ve araştırmalarla tespit
edilen eksiklikler ve uygulama aksaklıklarının, başta “öğretmenlerin ve idarecilerin olumsuz tutum
ve davranışlarını değiştirmeye ve bu alanda onları desteklemeye yönelik” olmak üzere tespit edilen
tüm alanlarda gerekli tedbirlerin alınması gerektiği görülmüştür.
Yukarıda yer verilen gerekçelere dayalı olarak; şikâyete konu öğretmenin özel gereksinimli
öğrencilere karşı olumsuz tutum ve davranışlarının değiştirilebilmesini teminen, “engelli hakları
alanındaki mevzuat ve gelişmeler ışığında bilgi eksiğinin tamamlanması, kapasitesinin ve
farkındalığının artırılması ve özel gereksinimli çocukların eğitimindeki görev ve sorumluluklarının
hatırlatılması” amacıyla zihniyet dönüşümü sağlayıcı nitelikte hizmet içi mesleki eğitim verilmesi,
Ülkemizdeki kaynaştırma (ve bütünleştirme) eğitimine ilişkin olarak; öğrenciler, veliler,
öğretmenler ve idareciler dâhil olmak üzere, konunun tüm paydaşlarının ihtiyaç ve taleplerinin
gözetileceği bütüncül bir yaklaşım çerçevesinde idarece güncel ve kapsamlı inceleme ve araştırma
yapılarak yaşanan sorunların ve gerekçelerinin ayrıntılı olarak tespit edilmesi,
Bu çerçevede, başta öğretmenlerin ve idarecilerin olumsuz tutum ve davranışlarını değiştirmeye, bu
alanda onları desteklemeye ve zihniyet dönüşümünü sağlamaya yönelik olmak üzere, yapılacak
inceleme ve araştırma sonucunda tespit edilecek sorunlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda mevcut
eksiklikleri ve uygulama aksaklıklarını giderecek çözüm önerileri oluşturularak en kısa sürede
uygulanmaya başlanması ve çalışmaların belirli bir program dahilinde kamuoyu ile paylaşılmak
suretiyle orta ve uzun vadede tamamlanması hususunda Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiyede
Bulunulmasına karar verilmiştir.
100
Tezli Yüksek Lisans Programında Dördüncü Yarıyılını Tamamladığı Halde Seminer Dersinin
Vermediği Gerekçesiyle Kaydının Silinmesi İşleminin Geri Alınması Talebi
Başvuran, 19/01/2015 tarihinde Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku
Anabilim Dalı tezli yüksek lisansı programına kabul edildiğini, 2016 bahar döneminde tüm
derslerini verdiğini, 2017 yılı Kasım ayında da kredisiz olan Seminer dersini vererek tez aşamasına
geçtiğini, seminerini sunduktan sonraki dönemlerde ders kaydında hiçbir zaman Seminer dersinin
çıkmadığını, sadece tez danışmanının danışmanlığını seçerek ders kayıtlarını yaptığını, 2018 yılı
güz dönemi başlamadan önce Enstitüye tez öneri formunu sunduğunu ve dönem başladığında da
harcını yatırarak ders kaydını yaptığını, ancak 8 Kasım 2018 tarihinde tez danışmanının öğrenci
listesinde olmadığını öğrendiğini, durumu Enstitüye sorduğunda kaydının silindiğini ve sebebinin
de Seminer dersinin dosyasında olmamasından kaynaklandığını öğrendiğini, silinme işlemiyle ilgili
hiçbir tebliğ almadığını, kendi sorumluluğunda olmayan bir işlem sebebiyle yüksek lisans kaydının
tezini bitirme aşamasında sonlandırıldığını belirterek yüksek lisans kayıt silme işleminin geri
alınmasını talep etmektedir.
100 2018/12500 numaralı başvuru hakkında verilen 18/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı
107