Page 111 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 111

hizmetlerinin yetersizliği, okulların fiziki altyapı  eksiklikleri, personel sayısının yetersizliği vb.)
              teşhis edilerek, bunları gidermeye yönelik tedbir alınmasının, hizmet vereceği tüm çocukların üstün
              yararının ve haklarının korunması için gerekli olduğu değerlendirilmektedir.
              Öte yandan, Kurumumuzca yapılan inceleme sonucunda hukuki dayanakları ayrıntılı bir şekilde
              düzenlenmiş  ve  ülkemizde  uzun  yıllardır  uygulanmakta  olan  kaynaştırma  eğitimine  ilişkin
              uygulamada halen sorunlar yaşandığı görülmekte, idare ile yapılan yazışmalarda da “kaynaştırma
              eğitiminin  halen  tam  olarak  yerleşmediği”  ifade  edilmektedir.  Bu  kapsamda,  ülkemizdeki
              kaynaştırma (ve bütünleştirme) eğitimine ilişkin olarak idarece konunun tüm paydaşlarının talep ve
              ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde  yapılacak  güncel  ve kapsamlı  inceleme ve araştırmalarla tespit
              edilen eksiklikler ve uygulama aksaklıklarının, başta “öğretmenlerin ve idarecilerin olumsuz tutum
              ve davranışlarını değiştirmeye ve bu alanda onları desteklemeye yönelik” olmak üzere tespit edilen
              tüm alanlarda gerekli tedbirlerin alınması gerektiği görülmüştür.

              Yukarıda  yer  verilen  gerekçelere  dayalı  olarak;  şikâyete  konu  öğretmenin  özel  gereksinimli
              öğrencilere karşı olumsuz tutum ve davranışlarının değiştirilebilmesini teminen, “engelli hakları
              alanındaki  mevzuat  ve  gelişmeler  ışığında  bilgi  eksiğinin  tamamlanması,  kapasitesinin  ve
              farkındalığının artırılması ve özel gereksinimli çocukların eğitimindeki görev ve sorumluluklarının
              hatırlatılması” amacıyla zihniyet dönüşümü sağlayıcı nitelikte hizmet içi mesleki eğitim verilmesi,
              Ülkemizdeki  kaynaştırma  (ve  bütünleştirme)  eğitimine  ilişkin  olarak;  öğrenciler,  veliler,
              öğretmenler ve idareciler dâhil olmak üzere, konunun tüm paydaşlarının  ihtiyaç ve taleplerinin
              gözetileceği bütüncül bir yaklaşım çerçevesinde idarece güncel ve kapsamlı inceleme ve araştırma
              yapılarak yaşanan sorunların ve gerekçelerinin ayrıntılı olarak tespit edilmesi,

              Bu çerçevede, başta öğretmenlerin ve idarecilerin olumsuz tutum ve davranışlarını değiştirmeye, bu
              alanda onları desteklemeye ve zihniyet dönüşümünü sağlamaya  yönelik olmak üzere, yapılacak
              inceleme  ve  araştırma  sonucunda  tespit  edilecek  sorunlar  ve  ihtiyaçlar  doğrultusunda  mevcut
              eksiklikleri  ve  uygulama  aksaklıklarını  giderecek  çözüm  önerileri  oluşturularak  en  kısa  sürede
              uygulanmaya başlanması ve çalışmaların belirli bir program dahilinde kamuoyu ile paylaşılmak
              suretiyle  orta  ve  uzun  vadede  tamamlanması  hususunda  Milli  Eğitim  Bakanlığına  Tavsiyede
              Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                            100
              Tezli Yüksek Lisans Programında Dördüncü Yarıyılını Tamamladığı Halde Seminer Dersinin
              Vermediği Gerekçesiyle Kaydının Silinmesi İşleminin Geri Alınması Talebi
              Başvuran,  19/01/2015  tarihinde  Atatürk  Üniversitesi  Sosyal  Bilimler  Enstitüsü  Kamu  Hukuku
              Anabilim  Dalı  tezli  yüksek  lisansı  programına  kabul  edildiğini,  2016  bahar  döneminde  tüm
              derslerini verdiğini, 2017 yılı Kasım ayında da kredisiz olan Seminer dersini vererek tez aşamasına
              geçtiğini, seminerini sunduktan sonraki dönemlerde ders kaydında hiçbir zaman Seminer dersinin
              çıkmadığını, sadece tez danışmanının danışmanlığını seçerek ders kayıtlarını yaptığını, 2018 yılı
              güz dönemi başlamadan önce Enstitüye tez öneri formunu sunduğunu ve dönem başladığında da
              harcını yatırarak ders kaydını yaptığını, ancak 8 Kasım 2018 tarihinde tez danışmanının öğrenci
              listesinde olmadığını öğrendiğini, durumu Enstitüye sorduğunda kaydının silindiğini ve sebebinin
              de Seminer dersinin dosyasında olmamasından kaynaklandığını öğrendiğini, silinme işlemiyle ilgili
              hiçbir tebliğ almadığını, kendi sorumluluğunda olmayan bir işlem sebebiyle yüksek lisans kaydının
              tezini  bitirme  aşamasında  sonlandırıldığını  belirterek  yüksek  lisans  kayıt  silme  işleminin  geri
              alınmasını talep etmektedir.




              100  2018/12500 numaralı başvuru hakkında verilen 18/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                                                         107
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116