Page 96 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 96

bu haliyle uygulamanın eşitlik ilkesine aykırı olduğu dikkate alınmak suretiyle başvuranın Tekstil
              Mühendisleri Odası üyeliğinden ayrılma talebinin reddedilmesinin hukuka ve hakkaniyete aykırı
              olduğu değerlendirilerek bu doğrultuda başvuranın ve iş güvenliği uzmanlarının talepleri ve SGK
              kayıtlarını Odaya sunmaları üzerine Oda üyeliğinden ayrılışlarına cevaz verilmesi gerektiği, ikinci
              olarak başvurandan iş güvenliği uzmanlığı yaptığı döneme ilişkin talep edilmiş olan ve aynı döneme
              ilişkin mükerrer olarak tahakkuk ettirilen aidat tutarının iade edilmesi gerektiği ve son olarak Türk
              Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ana Yönetmeliğinin 114 üncü maddesi ile Türk Mühendis ve
              Mimar Odaları Birliği Tekstil Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinde istifa
              şartı olarak hüküm altına alınan “o tarihe kadar ki üyelik ödentilerinin tamamını ödemek” koşulunun
              yasal  dayanaktan  yoksun  olduğu  gerekçesiyle  yönetmelik  hükümlerinin  gözden  geçirilmesi
              gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

              Yukarıda  açıklanan  gerekçelerle;  iş  güvenliği  uzmanlarının  talepleri  halinde  Oda  üyeliğinden
              ayrılmalarının  kabul  edilmesi;  başvurandan  iş  güvenliği  uzmanlığı  yaptığı  döneme  ilişkin  talep
              edilmiş  olan  ve  aynı  döneme  ilişkin  mükerrer  olarak  tahakkuk  ettirilen  aidat  tutarlarının  iade
              edilmesi  ve  istifa  şartı  olarak  öngörülen  üyelik  ödentilerinin  ödenmiş  olması  şartının  yasal
              dayanaktan yoksun olması gerekçesiyle yönetmelik hükümlerinin gözden geçirilmesi hususunda
              Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Başkanlığına ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği
              Tekstil Mühendisleri Odası Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                                               83

              KYK Yurtlarındaki Kırk Yaş Sınırının Kaldırılması Talebi
              Başvuran,  Kredi  ve  Yurtlar  Genel  Müdürlüğü  tarafından  40  yaş  üzerindeki  öğrencilere  yurtta
              barınma imkânı verilmediği, 40 yaşında olmasının okumasına engel olmadığı, fakat devletin sunmuş
              olduğu imkânlardan faydalanamaması nedeniyle düzenlemedeki 40 yaş sınırının kendisi ve benzer
              durumdaki öğrenciler için değiştirilmesi veya esnetilmesi suretiyle mağduriyetlerinin giderilmesini
              talep etmiştir.

              Kurumumuzca yapılan incelemede; 06/12/2018 tarihi itibariyle, ülke genelinde 781 yurtta 570.920
              öğrencinin fiilen barınmakta olduğu, bu kişilerden 13-17 yaş aralığında 4.731 öğrenci, 17-25 yaş
              aralığında ise 556.908 öğrenci olmak üzere 25 yaşın altında toplam 561.639 öğrencinin barındığı,
              yurtlarda  barınan  öğrencilerin  %98'inin  25  yaş  ve  altı  grubunda  bulunduğu  hususları  dikkate
              alındığında, Talimata 40 yaş sınırı konmasının öğrenciler arasındaki yaş farkının fazla olmasından
              kaynaklanabilecek tahakküm,  psikolojik  baskı  vb. davranış  biçimlerinden dolayı,  ileride telafisi
              mümkün  olamayacak  sorunlarla  karşılaşılmasının  önüne  geçilebilmesi,  dolayısıyla  da  Yüksek
              Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunda ve Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Yurt
              İdare ve İşletme Yönetmelikte öngörülen öğrencilerinin eğitim ve öğretimlerini kolaylaştırılması
              amacına uygun olduğu değerlendirilmiştir.

              Bununla birlikte başvuruya konu durumla ilgili Kanun, Bakanlar Kurulu Kararı, Yönetmelik gibi
              mevzuatta öğrencilerin yurda başvuru ve kabul şartlarında yaş şartı ile ilgili herhangi bir sınırlamaya
              ilişkin  bir  düzenleme  yer  almamaktadır.  Bahse  konu  uygulamanın  dayanağını  Başvuruların
              Değerlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar (Kıstaslar) Talimatı oluşturmaktadır. Dolayısıyla bahse
              konu talimat üst hukuk normlarında öngörülmeyen bir sınırlama getirmiştir.

              Bu itibarla; 351 sayılı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu ile Yüksek Öğrenim Kredi
              ve  Yurtlar  Kurumu  Yurt  İdare  ve  İşletme  Yönetmeliğinde  öngörülen  öğrencilerinin  eğitim  ve
              öğretimlerini kolaylaştırılması amacına uygun olarak Başvuruların Değerlendirilmesine İlişkin Usul



              83  2018/11366 numaralı başvuru hakkında verilen 13/03/2019 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                                                           92
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101