Page 312 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 312

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Başvuru hakkında yapılan inceleme ve araştırma sonucunda, sözleşmenin tarafı olan Milli
               Emlak Şefliğinin sözleşmenin uygulanmasıyla ilgili olarak her zaman yerinde inceleme ve
               denetleme yetkisini kullanabileceği; ancak sözleşmede karar altına alınmamış ve Çevresel
               Gürültünün Değerlendirilmesi ve  Yönetimi  Yönetmeliği çerçevesinde sorumluluğun
               belediyelerde olduğu zabıtai bir faaliyet alanı olan gürültü kirliliği ile ilgili hususlarda
               inceleme yapmasının ve taraflarla görüşmeler gerçekleştirmesinin hukuki gerekçelerinin
               anlaşılamadığı; aynı şekilde ekonomik bir faaliyet yürüten kooperatifin idari bir
               baskı olmamasına rağmen, kârdan vazgeçme anlamına gelecek şekilde diğer bir ticari
               işletmenin (otel) telkiniyle çalışma saatlerinin kısıtlanmasının da hayatın olağan akışı ile
               uyumlu olmadığı; diğer taraftan, kira sözleşmesinin 8 inci maddesi gereğince, kamudan
               kaynaklanan haller ve mücbir sebepler dışında sözleşme süresinin uzatılamayacağı açık
               olmasına rağmen, sözleşmenin tarafı olmayan Bölge Müdürlüğünün yazısı çerçevesinde
               Şeflikçe çalışılamayan saatler hesaplanarak süre uzatımına gidildiği; ses ile ilgili şikâyetler
               veya mağduriyetlerin öngörülemediğinin ikrar edildiği göz önüne alındığında, turizm
               sezonu dikkate alınmadan yapılan sözleşme nedeniyle umumun menfaatini korumak
               için başvuran kooperatifin çalışma saatlerinin kısıtlandığı; 1 aylık süre uzatımının da
               bu çerçevede verildiği; ayrıca Milli Emlak Şefliğinin, Bölge Müdürlüğünün mücbir
               sebep anlamına gelecek şekilde yazısında bahsettiği meteorolojik durumu dikkate
               almadığı; zaten sözleşme gereği herhangi bir mücbir sebep veya kamudan kaynaklanan
               durum yok ise sözleşme süresinin uzatılmasının mümkün olmadığı; sözleşme süresinin
               1 ay uzatılmasından, bu iki husustan biri veya her ikisinin gerçekleşmiş olduğunun
               anlaşıldığı; Akçaabat Kaymakamlığı ile başvuran kooperatif arasında imzalanan
               sözleşmenin, kamudan kaynaklanan haller ve mücbir sebep nedeniyle uygulanmasında
               sıkıntılar yaşandığı; dolayısıyla başvuran kooperatifin mağduriyetinin giderilmemesinin
               hukuk ve hakkaniyetle bağdaşmadığı tespit edilmiştir.
               Bu kapsamda, limana giriş-çıkışların sağlanması ve kayıkların çekek yerlerine girişinin
               kolaylaştırılması ile kiracı kooperatifin uğradığı mağduriyetin giderilmesine yetecek
               kadar yeni bir tarama süresi belirlenmesi hususunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı XI.
               Bölge Müdürlüğü ile Akçaabat Kaymakamlığına Tavsiyede Bulunulmasına 101   karar
               verilmiştir.
               8.6.4.3. E-İhale Sistemi Üzerinden Satın Alınan Araçtaki Kusurlar

               Başvuran,  daha  önce  yapmış  olduğu  başvurusunun  Kamu  Denetçiliği  Kurumu
               tarafından idari başvuru yollarının tüketilmediği gerekçesiyle  Ticaret Bakanlığına
               gönderildiğini, Gönderme Kararı sonrası Ticaret Bakanlığı tarafından cevap verildiğini,
               Ticaret Bakanlığının cevap yazısında, “Aracın %25 hasarlı olduğunun, 9 adet fotoğraf ve
               4 sayfa ekspertiz raporunun yayınlandığının” belirtildiğini, teslim tutanağına, “Araç mal
               sahibi tarafından Kocaeli Tasfiye İşletme Müdürlüğü’ne aracını çekici üzerinde getirdiğinin,
               motorunun arızalı olduğunun” yazıldığını, bu ibarenin 4 sayfa ekspertiz raporunda ve

               101  2019/6515 numaralı başvuru hakkında verilen 20/09/2019 tarihli Tavsiye Kararı

                                                                        2019 YILLIK RAPOR  311
   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317