Page 313 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 313

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 e-ihale portalında belirtilmediğini, açık ve net yazılmadığını, kendisinin 06/10/2017
                 tarihinde aracı teslim almaya gittiğinde teslim tutanağındaki beyanı okuyunca aracı teslim
                 almak istemediğini, müdüre giderek itiraz ettiğini, ancak müdürün, “yapacakları bir şey
                 olmadığını ve prosedürün böyle olduğunu” beyan ettiğini, tarafını dikkate almadığını iddia
                 ederek çektiği sıkıntıların ve mağduriyetin giderilmesini, maddi ve manevi tazminat için
                 gereğinin yapılmasını talep etmiştir.

                 Başvuru hakkında yapılan değerlendirme neticesinde,  mevzuat hükümlerine ve
                 başvuranın imzaladığı şartname ve sözleşmeye uygun işlemlerin yapıldığı; başvuranın
                 aracı teslim alırken imzaladığı Teslim Fişinde “Yukarıda niteliği belirtilen eşyayı kontrol
                 ettim. Faturada/Satış şartnamesi ve eki listede belirtilen sınıf, esvaf ve miktara uygun olarak
                 teslim edilmiş ve alınmıştır” ibaresinin olduğu; idarenin internet sitesi aracılığı ile satmak
                 istediği aracın fotoğraf ve video tanıtımını yaptığı; idare tarafından satışı yapılmak
                 istenen araca ilişkin olarak ihaleye girecek olanlara aracı yerinde görme, aracı inceleme,
                 araç hakkında inceleme ve araştırma hakkı verildiği; başvuranın aracı satın almadan önce
                 görüp inceleme hakkı olduğu halde kendine düşen görevleri yerine getirmediği; aksine
                 bir tespitin de yapılamadığı; bu bakımdan, idarenin işlemlerinde hukuka ve hakkaniyete
                 aykırılık tespit edilememiştir. Böylece başvuru hakkında Ret Kararı 102  verilmiştir.
                 8.6.4.4. Hakediş Alacağının Ticari Avans Faizi ile Birlikte Ödenmesi,
                 Sözleşme Hükümlerinde Ödeme Yapılmayan Yasal Sürenin İlave Süre
                 Olarak Verilmesi
                 Başvuran, ODTÜ Araştırma Parkı Yapım İşi için 23/07/2015 tarihinde yapılan ihalenin
                 uhdelerinde kaldığını, 26/08/2015 tarihinde ODTÜ  Yapı İşleri ve  Teknik Daire
                 Başkanlığı ile anahtar teslim götürü bedel sözleşmesinin imzalandığını, taahhüt konusu
                 iş ile ilgili olarak 02/07/2018 tarihinde 24 nolu hakedişlerinin tanzim edilmesi talebinde
                 bulunulduğunu, bunun üzerine Geçici Kabul Heyetince iş mahallinde incelemeler
                 yapıldığı  ve  eksiklikler  tespit  edildiğini,  test  ve  devreye  alma  işlemlerinin,  sözleşme
                 kapsamı dışında kalan imalatlar olduğu dikkate alındığında, test ve devreye alma
                 işlemlerinin geçici kabul aşamasında yapılamayacağını, ancak idarenin test ve devreye
                 alma  yönünde kendilerine  baskı yaptığını  iddia  ederek 24  nolu hakediş alacağının
                 ticari avans faizi ile birlikte ödenmesini, sözleşme hükümlerinde ödeme yapılmayan
                 yasal sürenin ilave süre olarak taraflarına verilmesini, test ve devreye alma konusundaki
                 haklılıklarının tespiti ile şikâyet başvurusunda ayrıntıları ile yer verilen diğer hususların
                 geçici kabul eksiklikleri arasından çıkartılmasını talep etmiştir.
                 Şikâyet başvurusu ile ilgili yapılan inceleme ve araştırma kapsamında, Orta Doğu Teknik
                 Üniversitesi Rektörlüğünden bilgi ve belge talep edilmiş, ayrıca şikâyetin çözümü
                 özel ve teknik bilgi gerektirdiğinden bilirkişi görüşüne başvurulmuştur. İnceleme ve
                 araştırma süreci devam ederken şikâyet başvurusunun çözümü konusunda Orta Doğu

                 102  2019/8247 numaralı başvuru hakkında verilen 21/10/2019 tarihli Ret Kararı


             312 2019 YILLIK RAPOR
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318