Page 313 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 313
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
e-ihale portalında belirtilmediğini, açık ve net yazılmadığını, kendisinin 06/10/2017
tarihinde aracı teslim almaya gittiğinde teslim tutanağındaki beyanı okuyunca aracı teslim
almak istemediğini, müdüre giderek itiraz ettiğini, ancak müdürün, “yapacakları bir şey
olmadığını ve prosedürün böyle olduğunu” beyan ettiğini, tarafını dikkate almadığını iddia
ederek çektiği sıkıntıların ve mağduriyetin giderilmesini, maddi ve manevi tazminat için
gereğinin yapılmasını talep etmiştir.
Başvuru hakkında yapılan değerlendirme neticesinde, mevzuat hükümlerine ve
başvuranın imzaladığı şartname ve sözleşmeye uygun işlemlerin yapıldığı; başvuranın
aracı teslim alırken imzaladığı Teslim Fişinde “Yukarıda niteliği belirtilen eşyayı kontrol
ettim. Faturada/Satış şartnamesi ve eki listede belirtilen sınıf, esvaf ve miktara uygun olarak
teslim edilmiş ve alınmıştır” ibaresinin olduğu; idarenin internet sitesi aracılığı ile satmak
istediği aracın fotoğraf ve video tanıtımını yaptığı; idare tarafından satışı yapılmak
istenen araca ilişkin olarak ihaleye girecek olanlara aracı yerinde görme, aracı inceleme,
araç hakkında inceleme ve araştırma hakkı verildiği; başvuranın aracı satın almadan önce
görüp inceleme hakkı olduğu halde kendine düşen görevleri yerine getirmediği; aksine
bir tespitin de yapılamadığı; bu bakımdan, idarenin işlemlerinde hukuka ve hakkaniyete
aykırılık tespit edilememiştir. Böylece başvuru hakkında Ret Kararı 102 verilmiştir.
8.6.4.4. Hakediş Alacağının Ticari Avans Faizi ile Birlikte Ödenmesi,
Sözleşme Hükümlerinde Ödeme Yapılmayan Yasal Sürenin İlave Süre
Olarak Verilmesi
Başvuran, ODTÜ Araştırma Parkı Yapım İşi için 23/07/2015 tarihinde yapılan ihalenin
uhdelerinde kaldığını, 26/08/2015 tarihinde ODTÜ Yapı İşleri ve Teknik Daire
Başkanlığı ile anahtar teslim götürü bedel sözleşmesinin imzalandığını, taahhüt konusu
iş ile ilgili olarak 02/07/2018 tarihinde 24 nolu hakedişlerinin tanzim edilmesi talebinde
bulunulduğunu, bunun üzerine Geçici Kabul Heyetince iş mahallinde incelemeler
yapıldığı ve eksiklikler tespit edildiğini, test ve devreye alma işlemlerinin, sözleşme
kapsamı dışında kalan imalatlar olduğu dikkate alındığında, test ve devreye alma
işlemlerinin geçici kabul aşamasında yapılamayacağını, ancak idarenin test ve devreye
alma yönünde kendilerine baskı yaptığını iddia ederek 24 nolu hakediş alacağının
ticari avans faizi ile birlikte ödenmesini, sözleşme hükümlerinde ödeme yapılmayan
yasal sürenin ilave süre olarak taraflarına verilmesini, test ve devreye alma konusundaki
haklılıklarının tespiti ile şikâyet başvurusunda ayrıntıları ile yer verilen diğer hususların
geçici kabul eksiklikleri arasından çıkartılmasını talep etmiştir.
Şikâyet başvurusu ile ilgili yapılan inceleme ve araştırma kapsamında, Orta Doğu Teknik
Üniversitesi Rektörlüğünden bilgi ve belge talep edilmiş, ayrıca şikâyetin çözümü
özel ve teknik bilgi gerektirdiğinden bilirkişi görüşüne başvurulmuştur. İnceleme ve
araştırma süreci devam ederken şikâyet başvurusunun çözümü konusunda Orta Doğu
102 2019/8247 numaralı başvuru hakkında verilen 21/10/2019 tarihli Ret Kararı
312 2019 YILLIK RAPOR