Page 109 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 109

cezalarının silinebilmesi karşısında öğrenciler açısından mevcut düzenlemelerde bu konuya ilişkin
              hükümlerin  olmamasının,  diğer  bir  ifadeyle  öğrencilerin  disiplin  cezalarının  kullanılması,
              kaldırılması  ve  silinmesi  usul  ve  esasları  ile  ilgili  hukuki  boşluk  olduğu  ve  bu  düzenleme
              eksikliğinin, yukarıda açıklanan “evleviyet” kuralına da uymadığı değerlendirilmiştir.

              Açıklanan  gerekçelerle,  öğrenci  disiplin  cezalarına  ilişkin  sicillerin  tutulması  ve  belli  koşullar
              çerçevesinde  silinebilmesi  için  açık  ve  net  düzenlemeler  yapılması  hususunda  Yükseköğretim
              Kurulu Başkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                           77

              Caminin Karşısında Bulunan ve Tekel Bayi Olarak İşletilen Büfenin Makul Bir Mesafeye
              Taşınması Talebi
              Başvuran,  Sakarya  ili,  Arifiye  ilçesinde  bulunan  caminin  hemen  yakınında  bir  tekel  bayinin
              bulunduğunu, bu durumdan cemaatin ve kendisinin rahatsızlık duyduğunu ve Belediyeye şikâyette
              bulunduğunu, Belediye tarafından mesafenin ölçüldüğünü ve makul bulunduğunu belirterek mesafe
              tespitinin yeniden yapılmasını ve bayinin makul bir uzaklığa taşınmasını talep etmektedir.

              Kurumumuzca  yapılan  inceleme  neticesinde,  her  ne  kadar  idare  tarafından  mesafe  ölçümü
              yürürlükteki mevzuat kurallarına uygun olarak gerçekleştirilmiş ise de tekel bayi olarak işletilen
              büfenin caminin karşısında olduğu vakıası karşısında mezkûr kanunun “kapıdan kapıya en az 100
              metre” mesafe şartı aradığı dikkate alındığında yönetmelikle belirlenen mesafe ölçüm yönteminin
              kanunun amacına uygun düşüp düşmediğini de değerlendirmek gerektiği, kanun koyucu mesafe
              şartı için kapıdan kapıya yüz metre uzunluğu öngörmüşken, söz konusu şartın mezkûr yönetmelikte
              öngörüldüğü  şekilde  yaya  yolunun  yaya  kurallarına  göre  kullanılması  suretiyle  hesaplanması
              uygulamasının cami ile tekel bayi olarak işletilen büfe örneğinde olduğu gibi birbiri ile karşılıklı
              yapıların mesafe şartını karşılaması sonucunu ortaya çıkaracağı, aynı kuralın okul ile meyhane,
              kahvehane, kıraathane, bar, elektronik oyun merkezleri gibi umuma açık yerler ile açık alkollü içki
              satılan yerler için de uygulandığı dikkate alındığında benzer durumun bu gibi yerler arasında da söz
              konusu  olması  durumunda  kanunun  öngördüğü  gençlerin  alkol  bağımlılığından  ve  kötü
              alışkanlıklardan korunması ile kamu düzeninin sağlanması amacı tam olarak gerçekleşmeyeceği,
              diğer taraftan kapıdan kapıya yüz metre kuralındaki mesafe şartının yönetmelikte ulaşım kriteri baz
              alınarak  yaya  yolunun  yaya kurallarına göre kullanılması suretiyle hesaplanması uygulamasının
              kanun koyucunun öngördüğü kapsamı daraltıcı nitelikte olduğu değerlendirilmiştir.

              Açıklanan gerekçelerle, idarenin başvuruya konu tekel bayi olarak işletilen büfeye ruhsat verilmesi
              kapsamındaki  mesafe  ölçüm  işleminde  mer’i  mevzuata  aykırılık  tespit  edilemediğinden  talebin
              Reddine;  diğer  taraftan  İşyeri  Açma  ve  Çalışma  Ruhsatına  İlişkin  Yönetmeliği’nin  34’üncü
              maddesinde düzenlenen yüz metre kuralına ilişkin mesafe ölçüm yönteminin 4250 sayılı İspirto ve
              İspirtolu  İçkiler  İnhisarı  Kanunu’nun  9’uncu  maddesinin  amacına  uygun  şekilde  yeniden
              düzenlenmesi hususunda Cumhurbaşkanlığına Tavsiyede Bulunulmasına  karar verilmiştir.
                                                                                    78

              Yersiz Ödeme Kapsamında Tarafına Yansıtılan Borcun İptali Talebi
              Başvuran, Pendik Sosyal Güvenlik Merkezi tarafından kendisine 1997, 1998, 1999 yılların ait başka
              bir …’ya ait 232 günlük prim gününün memur hatası sebebiyle adına işlendiğinin bildirildiğini, söz
              konusu  hatalı  işlemin  gerekçe  gösterilerek  maaşından  kesinti  yapıldığını  ve  yersiz  ödeme
              kapsamında tarafına 75.126,74 TL’lik borç çıkarıldığını, hâlihazırda Bakırköy 9. İcra Müdürlüğü


              77  2019/16150 numaralı başvuru hakkında verilen 17.03.2020 tarihli Tavsiye Kararı
              78  2019/19105 numaralı başvuru hakkında verilen 15.01.2020 tarihli Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı

                                                                                                         100
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114