Page 354 - 2021 Yıllık Rapor
P. 354

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzca nakil taleplerinde, başvuranların nakil talep ettiği ilde sürekli işçi
               kadrosunda açık olup olmadığının ve buna ilişkin verileri ile başvuranın halen çalıştığı
               yerdeki personel ve ihtiyaç durumu sorulmaktadır. Ayrıca talep edilen ilde görev
               yapmakta olup çalışılan ile nakil talebinde bulunan işçi olup olmadığı bilgisinin, varsa
               yasal mevzuat çerçevesinde becayiş işlemlerinin gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceği
               ile birlikte, söz konusu başvurunun çözümünde ilgili olabileceği mütalaa edilen bilgi ve
               belgeler istenmektedir. Gelen yazı cevabına göre karar tesis edilmekte olup örneğin idare
               başvuranın o birimde çalışan tek kişi olduğunu ve o kişi nakil yapılırsa kamu hizmetinin
               aksayacağını ifade ettiğinde ya da çalıştığı ilde daha fazla ihtiyaç olduğu bildirildiğinde,
               kamu hizmetinin gereklerini yerine getirmek isteyen idarenin takdir yetkisinin olduğu
               ifade edilmektedir. Zira başvuran bulunduğu ilde çalışmak üzere işe alınmıştır.
               2021  yılı  içerisinde  Kurumumuza  sürekli  işçiler  tarafından  yapılan  ve  aile  birliğinin
               korunması amacıyla kurum içi yer değiştirme taleplerini konu edinen başvurular,
               ağırlıklı olarak Sağlık Bakanlığı personeli tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda,
               dünyayı olduğu gibi ülkemizi de etkisi altına alan COVID-19 ile mücadelenin önemine
               ayrıca vurgu yapıldığı; sağlık hizmetlerinin kesintisiz sunularak salgının etkin yayılımının
               önlenmesi ve salgınla mücadelede görev yapan personelin olası riske karşı korunabilmesi
               amacıyla alınan özel tedbirlere ve Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen 19.01.2021
               tarihli Personel İşlemleri konulu Genelge’ye atıf yapılarak Sağlık Bakanlığınca o ildeki
               personel ihtiyacı ile COVID-19 salgını nedeniyle pandemi sürecinde istihdam edilen
               ilde daha fazla ihtiyaç duyulması nedeniyle ve bütün dünyanın içinde bulunduğu
               olağanüstü durum dikkate alındığında, istihdam imkânları, idarenin ihtiyaçları ve diğer
               şartlar bakımından naklen atanma isteğini kabul etme veya etmeme değerlendirmesinin
               idarenin takdir yetkisi kapsamında olduğu yaklaşımı benimsenmiştir. 219   Bununla
               birlikte, Kurum kararlarında kamu hizmetinin aksamaması adına karar tesis edildiği
               için yeni bir kadro durumu oluştuğunda, çalışılan ilde gelmek isteyen başka bir kişi
               bulunduğunda, idarenin her zaman nakle ilişkin yeni bir karar tesis edebileceği,
               idarenin  bu  yöndeki  talepleri,  kamu  hizmeti  aksamayacak  şekilde  dikkate  alması
               gerektiği özellikle vurgulanmaktadır.
               7.13.1.4 Engellilik Nedeniyle Tayin Talebi

               Mevcut hukuki düzenlemeler çerçevesinde bulundukları ilde çalışmak üzere müracaat
               etmiş ve bireysel iş sözleşmesi imzalamış olan sürekli işçilere tayin hakkına ilişkin yasal
               düzenleme mevcut olmasa da engelli bireylerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi için
               yapılan başvurulara Kamu Denetçiliği Kurumu öncelik vermektedir.


               219   Aile bütünlüğünün korunmasına yönelik nakil talepleri hakkında verilen kararlar için bkz.
               2020/96335 numaralı başvuru hakkında verilen 01/03/2021 tarihli, 2020/97768 numaralı
               başvuru hakkında verilen 22/03/2021 tarihli, 2021/1026 numaralı başvuru hakkında verilen
               22/06/2021 tarihli, 2021/6796 numaralı başvuru hakkında verilen 17/08/2021 tarihli,
               2021/8355 numaralı başvuru hakkında verilen 19/08/2021 tarihli, 2021/8753 numaralı başvuru
               hakkında verilen 19/08/2021 tarihli Ret Kararları


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  353
   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359