Page 368 - 2021 Yıllık Rapor
P. 368

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sağlanamaması 247  ile taşınmaza bireysel kombili ısınma sistemi aboneliği verilmesi 248
               gibi doğalgaz hizmetlerinde yaşanan aksaklıkların giderilmesi hususlarında yoğunlaştığı
               görülmektedir.
               Bu  başvurular  üzerinden  bir  konuya  değinmek  gerekirse,  yol,  su,  kanalizasyon,
               doğalgaz, elektrik, telefon, internet gibi altyapı hizmetlerinde, altyapı hizmeti veren
               kurum ve kuruluşların bakım, onarım ve yenileme çalışmalarının koordineli bir şekilde
               planlanarak gerçekleştirilmesi, aynı yerin defalarca kazılması gibi iş tekrarlarının neden
               olduğu, zaman ve kaynak israfının, trafik düzeninde aksamaların önüne geçilmesi ve
               altyapı çalışmalarının kişilerin günlük yaşamını etkilemeden gerçekleştirilmesi büyük
               önem taşımaktadır.
               7.14.3.1 Belediyelerden Yol Yapımı, Bakımı ve Onarımı Talepleri

               2021 yılı dahil geçmiş yıllardan bu yana Kuruma belediyeler tarafından yol/yolların en
               kısa sürede yapılacağı, asfaltlanacağı, bakım ve onarımının yapılacağı sözü verilmesine
               rağmen uzun süredir (yıllardır) gerekli çalışmaların yapılmadığı, belediyenin ilgilileri
               oyaladığı iddialarını içeren başvurular alınmaktadır.
               Belediyelerin herkesin kullanımına sunduğu hizmetler içerisinde bulunan kent içi araç
               ve yaya yollarının belirlenmesi, yapımı, bakımı ve onarımı ile yol yapım hizmetini
               tamamlayan köprü ve alt geçitlerin yapılması, cadde ve sokakların asfaltlanması,
               kaldırım yapılması, parke taşı döşenmesi gibi hizmetler belediye sınırları içerisinde
               ulaşımı kolaylaştıran kentin estetiğine dokunan önemli altyapı hizmetlerindendir.
               Bu noktada, sınırlı mali kaynaklara sahip olan belediyelerin kendisine verilen görevleri
               yerine getirmesinde yapacağı plan ve programlarda bireysel çıkar ve kamu yararı
               arasındaki dengeyi gözeterek yol yapım, bakım ve onarım taleplerinde öncelik sırasını
               belirlemesi önem arz etmektedir. Zira öncelik sırasının belirlenmesinde kullanılan
               ölçütler  dikkate  alınmadan  plan  ve program  yapmak,  yol  yapım,  bakım  ve  onarım
               hizmetlerinin aksamasına hatta yapılmamasına neden olabilmektedir.
               Kurumumuz kendisine yapılmış bu başvurularda, Anayasa’da sayılan devletin temel
               amaç ve görevlerine vurgu yapmakta, devamında da Anayasa’nın 65 inci maddesinde
               yer verilen  “mali kaynakların yeterliliği”  ile  Belediye  Kanunu’nun  14  üncü
               maddesinde belediye tarafından hizmetlerin yerine getirilmesinde ve öncelik sırasının
               belirlenmesinde  belediyenin “mali durumu”  ile  “hizmetin ivediliği” ölçütlerini
               dikkate alarak şikâyete konu talep hakkında değerlendirmesini yapmakta ve kamu
               hizmeti verilirken “belirlilik”, “istikrar”, “öngörülebilirlik” ve “haklı beklenti” gibi
               ilkeleri de göz önünde bulundurarak, ilgili mevzuat doğrultusunda, başvuruya konu
               yola/yollara ilişkin çalışmanın gerçekleştirilme tarihi/tarihlerinin belirlenmesi ve yolun/
               yolların ivedilikle yapılması hususunda belediyelere tavsiyelerde bulunmaktadır. 249
               247   Doğalgaz hizmetlerinde yaşanan aksaklıklara ilişkin olarak alınan başvuruların tamamı bu konuda
               alınmıştır.

               248 2021/749 numaralı başvuru hakkında verilen 22/06/2021 tarihli Tavsiye Kararı
               249   2020/99054 numaralı başvuru hakkında verilen 09/04/2021 tarihli, 2021/1909 numaralı başvuru
               hakkında verilen 09/07/2021 tarihli Tavsiye Kararları

                                                                        2021 YILLIK RAPOR  367
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373