Page 442 - 2021 Yıllık Rapor
P. 442

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzca yapılan  inceleme  neticesinde, ilgili  idare tarafından Kurumumuza
               gönderilen 28.10.2020  tarihli  cevabi  yazıda  pasaport  verilmesine  ilişkin  kanuni
               düzenlemeye benzer bir düzenleme yapılması halinde bu tür taleplerin değerlendirmeye
               alınabileceği hususunun belirtildiği, 11.11.2020 tarihli değişiklikle kabul edilen
               7075 sayılı Kanun’un geçici 4’üncü maddesinde de, ilave tedbirlere karşı tedbiri
               uygulayan veya tedbirlerle ilgili kurum ve kuruluşlara başvurulabileceği ve başvuruların
               sonuçlandırılması için ilgili kurum bünyesinde komisyon kurulabileceği belirtilmiş
               olup şikâyete konu iptal edilen gemiadamı belgesi ile ilgili yeniden bir değerlendirme
               yapılabileceği  tespit  edilmiştir.  Bu  kapsamda  başvuranın  iddiaları,  idarenin  konuya
               ilişkin açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde;
               ilgili idare tarafından başvuranın gemidamı belgesinin verilmesi talebi hakkında
               7075 sayılı Kanun’un Geçici 4’ncü maddesi kapsamında bir değerlendirme yapılması
               gerektiği sonucuna varılmıştır.
               Açıklanan gerekçelerle, pasaportu tekrar geçerli hale getirilen başvuranın, gemiadamı
               belgesinin verilmesi talebi hakkında 7075 sayılı Kanun kapsamında yeniden
               değerlendirme  yapılması  hususunda  Ulaştırma  ve  Altyapı  Bakanlığına  Tavsiyede
                            18
               Bulunulmasına  karar verilmiştir.
               Tavsiye kararı üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Kurumumuza iletilen
               07.05.2021  tarihli  ve  E.  30145  sayılı  cevabi  yazıda,  KHK  kapsamında  iptal  edilen
               gemiadamı yeterlik belgesinin ve diğer gemiadamı uzmanlık belgelerinin yeniden
               düzenlenmesinin uygun görüldüğü ifade edilmiştir.

               İndirimli Emlak Vergisi Oranından Yararlanma Talebi
               Başvuran,  Ödemiş  T  Tipi  Ceza  İnfaz  Kurumunda  hükümlü  olarak  bulunduğunu,
               hiçbir  geliri  olmadığını,  Kayseri  İli  Melikgazi  İlçesi  Mimarsinan  Mahallesi  Toki
               Konutları  C-8  Blok  Kat:4  No:17  adresinde  bulunan  taşınmazı  için  emlak  vergisi
               muafiyetinden faydalanmak için idareye başvuruda bulunduğunu, idarece söz konusu
               meskende ikamet edilmediği, şikâyetçinin eşinin Niğde ilinde ikamet ettiği, dolayısıyla
               bu meskenin boş tutulduğu veya kira geliri elde edildiği gerekçe gösterilerek muafiyet
               talebinin reddedildiğini, eşinin Niğde ilinde ikamet etmesinin vergi muafiyetinden
               faydalanmasına engel teşkil etmeyeceğini, meskenin boş olduğunu ve kira geliri elde
               etmediğini, idarenin ret gerekçelerinin eşitlik ilkesine aykırı olduğunu iddia ederek
               emlak vergisi muafiyetinden yararlandırılmasını talep etmektedir.
               Kurumumuzca yapılan inceleme neticesinde, 44 ve 57 Seri No’lu Emlak Vergisi Kanunu
               Genel Tebliğlerinde hiçbir geliri olmayan ve Türkiye sınırları içinde 200 m²’yi geçmeyen
               tek meskeni olan mükelleflerin emlak vergisi indiriminden faydalanabileceğinin
               düzenlediği, söz konusu meskende ikamet edilmesi şartının öngörülmediği, nitekim
               38  seri  no.lu  Emlak  Vergisi  Kanunu  Genel Tebliğinde;  indirimli  bina  vergisi  oranı
               uygulanması için meskende bizzat oturma şartı bulunmadığı ve sahip olduğu tek
               meskeni kiraya verip kirada oturanların da diğer şartları taşımaları kaydıyla indirimli

               18   2020/94455 numaralı başvuru hakkında verilen 15.02.2021 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  441
   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447