Page 189 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 189

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               bilgilerin tam olarak, açık ve anlaşılır biçimde verildiği anlaşıldığından şikâyetin
               reddi gerektiğine karar verilmiştir. 40
               Bu konuda bir başka başvuruda şikâyetçi tarafından, 25/03/2009 yılında İstanbul
               Üniversitesi Cerrahpaşa  Tıp Fakültesi Hastanesi Kulak Burun Boğaz (KBB)
               Anabilim Dalında yapılan ameliyatında şifa bulmadığı ve ameliyata bağlı olarak yeni
               rahatsızlıkların oluştuğu belirtilerek “sorumlular hakkında gerekli disiplin işlemlerinin
               yapılması” amacıyla başvurduğu İstanbul Tabip Odası ve akabinde Türk Tabipleri
               Birliği (TTB) Yüksek Onur Kurulu tarafından şikâyetlerinin tıbba ve hukuka uygun
               olarak incelenmediği iddia edilerek, TTB’nin kararının geri alınması ve bilirkişilerin
               tüm iddia ve delilleri tarafsızca değerlendirebileceği bir zeminde şeffaf, tarafsız ve
               gerçek bilgilere dayalı raporlar ile beraber düzeltilmesi talep edilmektedir.

               Şikâyet başvurucusunun aşağıdaki fıkrada yazılı husus (tespit) hariç İstanbul Tabip
               Odası ve Türk Tabipleri Birliği açısından, ilk doktoru olan Prof. Dr. Ö.E. hakkında
               ve diğer konularla ilgili taleplerinin reddine,
               İstanbul Tabip Odası ve TTB tarafından yürütülen “25/03/2009 tarihinde şikâyetçiye
               yapılan ameliyatta ve ameliyat sonrası takip, tedavi ve yönlendirmede tıbbi ihmal ve
               hata yapmak/hastaya özensizlik göstermek” iddialarıyla açılan dosyada soruşturma
               usulüne  uyulmadığı,  adalete  hızlı  erişimin  engellendiği,  bu  sebeple  uygulanması
               gereken bazı disiplin işlemlerinin uygulanmadığı, dolayısıyla belirtilen hususlarda
               TTB’ce hatalı davranıldığının tespitine, bu kararın şikâyetçiye ve  Türk  Tabipleri
               Birliğine tebliğine, karar verilmiştir. 41
     188
               Sağlık alanındaki başka bir başvuruda şikâyetçi tarafından, bakıma muhtaç
               kayınvalidesine bakması karşılığı aldığı  “Yaşlı Bakım Aylığını”, kayınvalidesinin
               sağlık kurulu raporunun bitim tarihinden bu yana alamadığı belirtilerek, 4 aydır
               ödenmeyen yaşlı bakım aylığının geçmişe yönelik ödenmesi talebiyle Kurumumuza
               başvurulmuştur. Konu hakkında Elbistan Sosyal Hizmetler Müdürü ile telefon
               görüşmesi yapılmış olup,  idare tarafından şikâyetçinin talebinin yerine getirildiğinden,
               şikâyet başvurusu hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir. 42
               6.1.8. Ekonomi, Maliye ve Vergi


               Ekonomi, maliye ve vergi alanında özellikle bankacılık işlemleri, sigortacılık işlemleri,
               ihale iş ve işlemlerine ilişkin konularında yer alan şikâyet konuları dikkat çekmektedir.



               40
                 2015/5543 şikâyet numaralı başvuru için verilen 07/10/2016 tarihli Ret Kararı.
               41
                 2015/5160 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/08/2016 tarihli Ret Kararı.
               42  2015/5659 şikâyet numaralı başvuru için verilen 16/03/2016 tarihli KVYO Kararı.


               YILLIK RAPOR 2016
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194