Page 189 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 189
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
bilgilerin tam olarak, açık ve anlaşılır biçimde verildiği anlaşıldığından şikâyetin
reddi gerektiğine karar verilmiştir. 40
Bu konuda bir başka başvuruda şikâyetçi tarafından, 25/03/2009 yılında İstanbul
Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi Kulak Burun Boğaz (KBB)
Anabilim Dalında yapılan ameliyatında şifa bulmadığı ve ameliyata bağlı olarak yeni
rahatsızlıkların oluştuğu belirtilerek “sorumlular hakkında gerekli disiplin işlemlerinin
yapılması” amacıyla başvurduğu İstanbul Tabip Odası ve akabinde Türk Tabipleri
Birliği (TTB) Yüksek Onur Kurulu tarafından şikâyetlerinin tıbba ve hukuka uygun
olarak incelenmediği iddia edilerek, TTB’nin kararının geri alınması ve bilirkişilerin
tüm iddia ve delilleri tarafsızca değerlendirebileceği bir zeminde şeffaf, tarafsız ve
gerçek bilgilere dayalı raporlar ile beraber düzeltilmesi talep edilmektedir.
Şikâyet başvurucusunun aşağıdaki fıkrada yazılı husus (tespit) hariç İstanbul Tabip
Odası ve Türk Tabipleri Birliği açısından, ilk doktoru olan Prof. Dr. Ö.E. hakkında
ve diğer konularla ilgili taleplerinin reddine,
İstanbul Tabip Odası ve TTB tarafından yürütülen “25/03/2009 tarihinde şikâyetçiye
yapılan ameliyatta ve ameliyat sonrası takip, tedavi ve yönlendirmede tıbbi ihmal ve
hata yapmak/hastaya özensizlik göstermek” iddialarıyla açılan dosyada soruşturma
usulüne uyulmadığı, adalete hızlı erişimin engellendiği, bu sebeple uygulanması
gereken bazı disiplin işlemlerinin uygulanmadığı, dolayısıyla belirtilen hususlarda
TTB’ce hatalı davranıldığının tespitine, bu kararın şikâyetçiye ve Türk Tabipleri
Birliğine tebliğine, karar verilmiştir. 41
188
Sağlık alanındaki başka bir başvuruda şikâyetçi tarafından, bakıma muhtaç
kayınvalidesine bakması karşılığı aldığı “Yaşlı Bakım Aylığını”, kayınvalidesinin
sağlık kurulu raporunun bitim tarihinden bu yana alamadığı belirtilerek, 4 aydır
ödenmeyen yaşlı bakım aylığının geçmişe yönelik ödenmesi talebiyle Kurumumuza
başvurulmuştur. Konu hakkında Elbistan Sosyal Hizmetler Müdürü ile telefon
görüşmesi yapılmış olup, idare tarafından şikâyetçinin talebinin yerine getirildiğinden,
şikâyet başvurusu hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir. 42
6.1.8. Ekonomi, Maliye ve Vergi
Ekonomi, maliye ve vergi alanında özellikle bankacılık işlemleri, sigortacılık işlemleri,
ihale iş ve işlemlerine ilişkin konularında yer alan şikâyet konuları dikkat çekmektedir.
40
2015/5543 şikâyet numaralı başvuru için verilen 07/10/2016 tarihli Ret Kararı.
41
2015/5160 şikâyet numaralı başvuru için verilen 24/08/2016 tarihli Ret Kararı.
42 2015/5659 şikâyet numaralı başvuru için verilen 16/03/2016 tarihli KVYO Kararı.
YILLIK RAPOR 2016