Page 233 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 233

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


               6.1.19.1. İmar ve İskân İşlerine Dair Konular

               3194 sayılı İmar Kanununun 6 ncı maddesinde, planlar kapsadıkları alan ve amaçları
               açısından bölge planları ve imar planları olarak iki ana kategoriye ayrılmış, imar planları
               da  uygulamaya  esas  olan  uygulama  imar  planları  ve  bu  planın  hazırlanmasındaki
               temel hedefleri, ilkeleri ve arazi kullanım kararlarını belirleyen nazım imar planları
               olarak sınıflandırılmış; anılan Kanunun 8 inci maddesinde, planların tanımlaması
               yapılarak, planlar bölge planı, çevre düzeni planı, nazım imar planı ve uygulama imar
               planı olarak kademelendirilmiş ve alt ölçekli planların üst ölçekli planlarda belirlenen
               planlama ana ilkelerine, stratejilerine ve kararlarına uyumlu olması zorunluluğu
               getirilmiştir.
               İmar planlarının, planlanan yörenin bugünkü durumunun, olanaklarının ve ilerideki
               gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için coğrafi veriler, beldenin
               kullanılışı, donatımı ve mali bilgiler gibi konularda yapılacak araştırma sonucu elde
               edilecek bilgiler ışığında, çeşitli kentsel işlevler arasında var olan ya da sağlanabilecek
               olanaklar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni
               ve koşulları sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
               alan ve yapı ilişkileri, halkın sosyal ve kültürel gereksinimleri, güvenlik ve sağlığı
               ile ilgili konular göz önüne alınarak hazırlanması gerekmektedir. Anılan ölçütlere
               göre hazırlanan imar planları zamanla planlanan alandaki koşulların zorunlu kıldığı
               biçimde ve kanunlarda öngörülen yöntemlere uygun olarak değiştirilebilir. Ancak
               yapılan plan değişikliklerinin amaç yönünden denetimi de bu değişikliği zorunlu
     232       kılan nedenlerin irdelenmesi yoluyla yapılabilecektir.

               Revizyon imar planı; gerek nazım ve gerekse uygulama imar planlarının ihtiyaca
               cevap vermediği ve uygulamasının problem olduğu durumlarda planın tümünün veya
               büyük bir kısmının plan yapım tekniklerine uyularak yenilenmesi sonucu elde edilen
               plan olmakla birlikte, bu planların da; planlanan yörenin bugünkü durumunun,
               olanaklarının ve ilerideki gelişmesinin gerçeğe en yakın şekilde saptanabilmesi için,
               imkânlar ölçüsünde en iyi çözüm yollarını bulmak, belde halkına iyi yaşama düzeni
               ve koşulları sağlamak amacıyla kentin kendine özgü yaşayış biçimi ve karakteri, nüfus,
               alan ve yapı ilişkileri, yörenin gerek çevresiyle ve gerekse çeşitli alanları arasında olan
               bağlantıları,  halkın  sosyal  ve  kültürel  gereksinimleri,  güvenlik  ve  sağlığı  ile  ilgili
               konular göz önüne alınarak hazırlanması gerekeceği açıktır.

               Kurumuza başvuruda bulunan şikâyetçi, Antalya 2 inci Etap (Side Turizm Alanı
               Sorgun Bölgesi) D-400 Karayolunun kuzeyinde kalan, hissedar olduğu parseller
               dışındaki diğer parseller için inşaat yoğunluğunun (emsal) gerek ticari alanlarda
               gerekse konut alanlarında E:1,20 olarak düzenlenmişken, kendisinin hissedar olduğu



               YILLIK RAPOR 2016
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238