Page 121 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 121

herhangi bir yanıt alamadığından bahisle 22/8/2014 tarihinde aynı ta-
              leple tekrar şikayet başvurusunda bulunulduğu anlaşılmıştır.
                 3. Şikâyet konusunun Kurumumuzun görev alanına girdiği, şikâ-
              yetçinin  menfaat  ihlali koşulunu taşıdığı,  idari başvuru yollarının
              tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve diğer ön inceleme konu-
              larında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle şikâyetin inceleme ve
              araştırmasına engel bulunmadığı tespit edilmiştir.

                 II. OLAY VE OLGULAR

                 A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
                 4.  Şikâyetçi ... başvurusunda özetle, 2006 yılından itibaren Bağ-
              Kur (4/b) statüsünden emekli olduğunu, SSK (4/a) statüsüne tabi
              hizmetleri ile 4/b statüsüne tabi geçen hizmetlerinin bir bölümünün
              çakıştığını, uygulama gereği 4/a kapsamında geçen hizmetlerinin iptal
              edildiğini, iptal edilen kısma ait ödenmiş olan primlerin iadesini talep
              ettiğini ancak sonuç alamadığını belirterek bahse konu primlerin iade-
              sini talep etmektedir.

                 B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
                 5. İnceleme ve araştırma aşamasına geçen 22/8/2014 tarihli başvu-
              ru kapsamında Kayseri Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’ne yazıya istina-
              den Kurumumuz kayıtlarına 11/11/2014 tarihinde intikal eden cevabi
              yazıda; şikayetçi ...’in 31/1/1978 tarihi itibariyle 5510 sayılı Kanunun
              4/b maddesi (Bağ Kur) kapsamına alındığı, 8379 gün (23 yıl 3 ay 9 gün)
              hizmetinin olduğu, 1/1/1988 tarihinde anılan Kanunun 4/a madde-
              sine (SSK) tabi çalışmaya başladığı, sigortalının 30/1/1990  8/9/2003
              tarihleri arasında vergi mükellefi olduğu tespit edildiğinden ilgili ta-
              rihler arasındaki 4/a hizmetlerinin iptalinin gerektiği, çakışan sürenin
              son ayı olan 2003 yılının 9 uncu ayına ait Bağ Kur prim ödemesinin
              31/10/2003 tarihinde yapıldığı,
                 6. Prim iadesi için öncelikle sigortalının bu yönde talebinin bulun-
              ması gerektiği, Müdürlük kayıtlarının tetkikinde sigortalının bu yönde
              bir talebine rastlanılmadığı, Kamu Denetçiliği Kurumunca gönderilen
              yazı ekindeki sigortalı dilekçesinin talep olarak kabul edilmesi halin-
              de ise en son ödenen primin, ödenme tarihinden itibaren 10 yıllık bir






            120   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126