Page 152 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 152
örnek olarak; Kurumumuza yapılan rulması halinde çözümlenebilecek so-
bir şikâyet başvurusunda şikâyetçi, runlar için dahi disiplin mekanizmasının
Üniversitede idari görevde bulun- işletilmesinin tercih edilerek durumun
duğu ve Rektörlük seçimleri akabinde suistimal edilebildiği anlaşılmakta olup,
görevden alındığı, bu süreçte hak disiplin cezalarının personele karşı baskı
ihlallerinin yaşandığı, şahsının rencide aracı olarak kolaylıkla ve sıklıkla kul-
edildiği, yönetim tarafından psikolo- lanılmasının önüne geçilmesi gerektiği
jik şiddete maruz kaldığı iddialarıyla değerlendirilmektedir.
Kamu Denetçiliği Kurumu’na yapılan
“idarenin kendisine yönelik tutumunu İdarenin bu alandaki şikâyet konuları-
ve yanlış uygulamalarını düzeltmesi” na insan hakları, etik ilkeler, iyi yönetim
talebinde bulunmuştur. Şikâyetçinin, ilkeleri gibi insan haklarını korumayı
idarenin tutum ve davranışını düzelt- ve güçlendirmeyi hedef alan hususlar
mesinin yanı sıra kendisinin fiziki açısından geniş bir perspektifte yak-
çalışma ortamına ilişkin isteklerini de laşması, bu ilkeleri uygulamaya geçir-
kapsayan taleplerinin, uzlaşma girişi- meye yönelik adımlar atması ve hak-
mi çerçevesinde üniversite yönetimi ile kaniyeti gözetmesi teşvik edilmelidir.
iletişim kurularak yapılan görüşmeler Ayrıca kamu personeline yukarıdaki
neticesinde ilgili idarece yerine getiril- ilkeler yanında temel konularda eği-
mesi sağlanmıştır. Ayrıca şikâyetçinin tim verilmesi veya hizmet içi eğitim-
gerek Üniversite Rektörü gerekse diğer lerde ağırlıklı olarak bu konuların ele
ilgili yöneticilerle ikili görüşmeler alınmasının sağlanması ve mobbingin
yapması sağlanarak iletişimsizlikten önlenmesi amacıyla bu hususta özel
kaynaklandığı tespit edilen sorunlar bir mevzuat oluşturulmasının yararlı
çözülmüştür. 38 olacağı değerlendirilmektedir.
Mobbing konusundaki şikâyetlerde, kamu- Mobbing ile mücadelede; bu husustaki
daki yöneticilerin sıklıkla disiplin cezası şikâyetleri inceleyen tek bağımsız mercii
verme yöntemini kullandığı, çalışanlarla olan Kurumumuz ile yukarıda da kısaca
üstleri arasında sağlıklı bir iletişim ku- bahsedilen Psikolojik Tacizle Mücadele
38 05.2013/1970 şikâyet numaralı başvuru için verilen 04/02/2014 tarihli Karar Verilmesine Yer Olmadığı Kararı.
152