Page 251 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 251

da, şikâyet başvurularının çözüme ka-      her  türlü karar  ve resmi  yazılara  karşı
            vuşturulması amacıyla istenilen bilgi bel-  belediyeler tarafından nasıl hareket edil-
            gelere ilişkin geri dönüşlerde yaşanılan   mesi gerektiği konusunda TBB’nin bir
            sorunların azaldığı, mevcut sorunlarda     Genelge  yayımlaması  konusunda  muta-
            ise oluşturulan birimlerle irtibata geçil-  bakat sağlanmıştır.
            mek suretiyle sürecin hızlandırıldığı
            tespit edilmiştir.                         “Çevre ve şehircilik” alanında yapılan

                                                       başvurulara ilişkin Çevre ve Şehircilik
            Kamu Denetçisi Sayın Zekeriya Aslan’ın     Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonu-
            girişimleri   ile  mahalli    idarelerce
            yürütülen hizmetler içerisinde yer alan    cunda; Kurumumuzca  ilgili  Bakanlığa
            belediyeler hakkında yapılacak baş-        gönderilecek her türlü karar ve resmi
            vurulara ilişkin İstanbul Büyükşehir       yazılarda koordinasyonun “Rehberlik ve
            Belediye Başkanı ve Türkiye Belediyeler    Teftiş Başkanlığı” tarafından yapılması ve
            Birliği (TBB) Başkanı Kadir Topbaş ile     nihai görüş ve bilgilerin anılan Birimce
            yapılan görüşmeler sonucunda; İstan-       Kurumumuza gönderilmesine ilişkin
            bul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve bağlı   16/04/2014 tarihli ve 2014/10 sayılı
            Genel Müdürlükler ile İBB’nin iştirakleri   Genelge yayımlanmıştır.
            hakkında  Kurumumuza  gelen  başvuru-
            larda temas noktası olarak İBB Genel       Yine, Türkiye İş Kurumunda da Kuru-
            Sekreter Yardımcısının koordinasyonu       mumuzla ilişkilerin yürütülmesi amacıy-
            sağlaması ve en yoğun başvuru alan-        la irtibat bürosu kurulması sağlanmıştır.
            larından temsilcilerin yer alacağı ko-
            misyonun başvuruları incelemesi ve ni-     Kurumumuzun  idareler  nezdinde  bili-
            hai görüş ve bilgilerin İBB Genel Sekreter   nirliği arttıkça idarelerin Kurumumuza
            Yardımcılığınca Kurumumuza gönderil-       olumlu yaklaştıkları, şikâyetlere konu
            mesi konusunda mutabakat sağlanmış ve
            uygulamaya başlanmıştır.                   hataların düzeltilmesi veya eksikle-
                                                       rin giderilmesi noktasında işbirliğine
            Ayrıca, İBB ve TBB Başkanı Kadir Topbaş    yöneldikleri gözlenmektedir. Yukarıda
            ile yapılan görüşmeler sonucunda; TBB      örnekleri verilen bu olumlu tutum, Ku-
            üyesi olan tüm belediyeler ile ilgili Ku-  rumumuzca memnuniyetle karşılanmak-
            rumumuza yapılan başvurulara ilişkin,      ta ve bunun diğer kurumlara da örnek
            Kurumumuzca belediyelere gönderilecek      teşkil etmesi beklenmektedir.



                                                  251
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256