Page 251 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 251
da, şikâyet başvurularının çözüme ka- her türlü karar ve resmi yazılara karşı
vuşturulması amacıyla istenilen bilgi bel- belediyeler tarafından nasıl hareket edil-
gelere ilişkin geri dönüşlerde yaşanılan mesi gerektiği konusunda TBB’nin bir
sorunların azaldığı, mevcut sorunlarda Genelge yayımlaması konusunda muta-
ise oluşturulan birimlerle irtibata geçil- bakat sağlanmıştır.
mek suretiyle sürecin hızlandırıldığı
tespit edilmiştir. “Çevre ve şehircilik” alanında yapılan
başvurulara ilişkin Çevre ve Şehircilik
Kamu Denetçisi Sayın Zekeriya Aslan’ın Bakanlığı ile yapılan görüşmeler sonu-
girişimleri ile mahalli idarelerce
yürütülen hizmetler içerisinde yer alan cunda; Kurumumuzca ilgili Bakanlığa
belediyeler hakkında yapılacak baş- gönderilecek her türlü karar ve resmi
vurulara ilişkin İstanbul Büyükşehir yazılarda koordinasyonun “Rehberlik ve
Belediye Başkanı ve Türkiye Belediyeler Teftiş Başkanlığı” tarafından yapılması ve
Birliği (TBB) Başkanı Kadir Topbaş ile nihai görüş ve bilgilerin anılan Birimce
yapılan görüşmeler sonucunda; İstan- Kurumumuza gönderilmesine ilişkin
bul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve bağlı 16/04/2014 tarihli ve 2014/10 sayılı
Genel Müdürlükler ile İBB’nin iştirakleri Genelge yayımlanmıştır.
hakkında Kurumumuza gelen başvuru-
larda temas noktası olarak İBB Genel Yine, Türkiye İş Kurumunda da Kuru-
Sekreter Yardımcısının koordinasyonu mumuzla ilişkilerin yürütülmesi amacıy-
sağlaması ve en yoğun başvuru alan- la irtibat bürosu kurulması sağlanmıştır.
larından temsilcilerin yer alacağı ko-
misyonun başvuruları incelemesi ve ni- Kurumumuzun idareler nezdinde bili-
hai görüş ve bilgilerin İBB Genel Sekreter nirliği arttıkça idarelerin Kurumumuza
Yardımcılığınca Kurumumuza gönderil- olumlu yaklaştıkları, şikâyetlere konu
mesi konusunda mutabakat sağlanmış ve
uygulamaya başlanmıştır. hataların düzeltilmesi veya eksikle-
rin giderilmesi noktasında işbirliğine
Ayrıca, İBB ve TBB Başkanı Kadir Topbaş yöneldikleri gözlenmektedir. Yukarıda
ile yapılan görüşmeler sonucunda; TBB örnekleri verilen bu olumlu tutum, Ku-
üyesi olan tüm belediyeler ile ilgili Ku- rumumuzca memnuniyetle karşılanmak-
rumumuza yapılan başvurulara ilişkin, ta ve bunun diğer kurumlara da örnek
Kurumumuzca belediyelere gönderilecek teşkil etmesi beklenmektedir.
251