Page 41 - KDK
P. 41
OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME 39
Tablo 1: Yetkilerine göre Ombudsmanlık kurumlarının faaliyet alanları
%100
%90
%80
%70
%60
%50
%40
%30
%20
%10
%0
Kamu Vatandaşlar Bilgiye İnsan Çocuk İşkencenin Ayrımcılık Tanık
idaresine ve kamu erişim haklarının haklarının önlenmesi yasağı koruma
karşı idareleri korunması korunması
şikâyetleri arasında
kabul etme ve arabuluculuk
ele alma
Kaynak: OECD, kamu yönetişimi üzerine çalışma raporu 85
“DÜZENLEYİCİ AĞ”IN BİR PARÇASI
OLARAK OMBUDSMANLIK
STK’ları, mahkemeleri, diğer kurumları ve kamu soruşturmalarını bir
araya getiren birkaç Ombudsmanlık örneği, Yunanistan (yukarıya bakı-
nız) ve Birleşik Krallık örneklerinde sunulmaktadır.
Birleşik Krallık’ta, 2011 yılında Hukuk Komisyonu, kamu hizmetleri
Ombudsmanlığına yaptıkları çağrılarında, Ombudsmanlık ve mahke-
meler arasında bir koordinasyon önermiştir. Bir tavsiye raporunda dört
öneride bulunmuşlardır: 86
1 Uygun konuların mahkemeler yerine Ombudsmanlık tarafından ele
alınması için bir başvurunun adli incelemeye gönderilmemesi yö-
nünde belirli bir yetkinin yaratılması;
85 Avrupa Ombudsmanlığı, Ombudsmanlık Kurumlarının Açık Hükûmetteki Rolü,
OECD çalışma belgeleri no. 29, erişim için: https://www.oecd.org/gov/the-role-of-ombu-
dsman-institutions-in-open-government.pdf
86 Hukuk Komisyonu, Kamu Hizmetleri Ombudsmanlığı, erişim için: https://assets.
publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/
file/247386/1136.pdf