Page 39 - KDK
P. 39
OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME 37
ler bekleyebileceğini açıklığa kavuşturmayı amaçlamaktadır. Bir araç
olarak, beklentileri yönetmek ve üyelerin sağladığı hizmetlere inanç
ve güven oluşturmak için kullanılabilir. Standartları karşılarken, üyeler
bireysel tazminat sağlamada ve yargı alanındaki organların hizmetleri-
ni iyileştirmede daha etkili olabilirler. Çerçeve aynı zamanda, üyelerin
performanslarını kamuya ve sorumlu oldukları kuruluşlara bildirmeleri-
ni sağlamak için tasarlanmıştır. 78
İskoç Kamu Hizmetleri Ombudsmanlığı (SPSO), kamu sektöründe şikâ-
yetlerle bakan kişiler için eğitim vermektedir. Ön safta çalışanlar için,
79
farklı sektörlerden şikâyetleri ele almalarını desteklemek amacıyla
kurslar geliştirmişlerdir ve bu eğitim hâlen ücretsizdir.
Galler’de, kamu hizmetlerinde iyileşmeyi teşvik etmek için Kamu Hiz-
metleri Ombudsmanlığı (Galler) 2019 Kanunu kapsamında bir Şikâyet
Standart Kurumu oluşturulmuştur. Bu Kurum, şikâyetlerin etkili şekilde
ele alınmasını desteklemekte, yayımlanmış verileri toplamakta ve eği-
tim paketleri sunmaktadır. 80
Birleşik Krallık’taki Parlamento ve Sağlık Hizmetleri Ombudsmanlığı
(PHSO) şikâyet standartları üretmiş olup, bu standartlar şikâyetlerin ele
alınmasında personelin takip etmesi gereken tek standartlar setidir.
Ayrıca yöneticilere, şikâyetlerden ders almaları ve buna göre hareket
etmeleri konusunda yardımcı olacak standartlar da sağlarlar. 81
Birleşik Krallık’taki Yerel Yönetim ve Sosyal Bakım Ombudsmanlığı
(LGSCO) şikâyetlerin ele alınması konusunda eğitim sunmaktadır. 82
Konseyler ve sosyal bakım sağlayıcıların şikâyetleri ele alma becerile-
rine yardımcı olmak için etkileşimli bir atölyedir. Bu eğitim, sürecin üst
aşamalarında şikâyetlerle ilgilenen personele ve şikâyetçileri araştıran
ve kararları veren personele yöneliktir.
Özetle, farklı eğitim türlerini akılda tutmak önemli olup, eğitim sadece
Ombudsmanlık personeline yönelik değil, aynı zamanda idari makam-
78 Ombudsmanlık Birliği, Hizmet Standartları Çerçevesi (2017), erişim için: https://www.
ombudsmanassociation.org/docs/OA17_Service_Standards_2017_Final.pdf
79 SPSO eğitimi, erişim için: https://www.spso.org.uk/training
80 Galler Ombudsmanlığı, Şikâyet Standardı Kurumu, erişim için: https://www.ombuds-
man.wales/complaints-standards-authority/?emergency=1
81 PHSO, Şikâyet standartları, erişim için: https://www.ombudsman.org.uk/csf
82 LGSCO eğitimi, erişim için: https://www.lgo.org.uk/training