Page 48 - KDK
P. 48

46        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME








                                 Bu kavram, sürecimizin sonucu ve aşaması ne olursa olsun, belirli
                  Ele alınan     bir yıl içinde kapatmış olduğumuz telefon ve yazılı şikâyetler için
                  şikâyetler
                                 geçerlidir.

                                 Bir şikâyetin bir sosyal çalışma görevlisine tevdi edildiği ve so-
                                 ruşturma yapıp yapamayacağımızı ya da bunu çözmek için ya-
                                 pabileceğimiz bir şey olup olmadığını veya soruşturmaya ihtiyaç
                  Değerlendirme  duymadan kapatabileceğimizi değerlendirdiğimiz bir aşamadır.
                                 Bu aşama,  ne olduğunu ve bir hizmet kusuru olup olmadığını
                                 anlamak için şikâyette ileri sürülen konuların bir ön incelemesini
                                 içerebilir.

                                 Şikâyetin ayrıntılarını değerlendirdik ve soruşturma yoluyla fayda
                  Değerlendirme   elde edemeyeceğimize karar verdik. Bunun nedeni, bir hizmet
                  kararı         kusuru olduğunu görememiş olmamız ya da hakkında şikâyetçi
                                 olunan kuruluşun zaten hatasını düzeltmiş olmasıdır.

                                 Şikâyet,  örneğin,  bir özür,  daha fazla  açıklama  yapılması  ya
                  Çözüm          da sağlanan tazminat gibi bir nedenle soruşturmaya ihtiyaç
                                 olmaksızın, şikâyetçi için olumlu bir sonuçla kapatılmıştır.

                                 Sürecimizin son aşamasında, eğer şikâyeti çözememişsek ve dü-
                                 zeltilmemiş bir hizmet kusuru olma olasılığı varsa, bir soruşturma
                  Soruşturma     yürütülür. Soruşturmanın kapsamını tüm katılımcılarla birlikte ka-
                                 bul ediyoruz ve bir karara varmak için onlardan kanıt talep edi-
                                 yoruz.
                  Kabul edilen   Bir soruşturmayı tamamladık ve düzeltilmemiş bir başarısızlık bul-
                  şikâyet        duk.

                                 İnsanlar bize bir şikâyet getirdiğinde, bunun genellikle çeşitli
                                 yönleri bulunur. Kısmen kabul, soruşturmayı tamamladığımız
                                 ve bazı yönlerden başarısızlık gördüğümüz durumu ifade eder.
                  Kısmen kabul   Bunlar, genel şikâyetin; (sadece önemsiz görülen bazı bölümlerin
                  edilen şikâyet
                                 kabul edilmediği) en önemli yönleri olabilir ya da tersine, hizmette
                                 daha küçük bir kusurun olduğunu fark ederken, şikâyetin çok
                                 ciddi bir bölümünün kabul edilmediğini görebiliriz.

                  Kabul
                  edilmeyen      Bir soruşturmayı tamamladık ve hiçbir kusur olmadığını gördük.
                  şikâyet

                  Yetkimiz       Yetkimiz dışında, yasal olarak araştıramadığımız bir kuruluşla ilgili
                  dışında        şikâyetleri ifade etmektedir.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53