Page 76 - KDK
P. 76

74        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME








                              “DÜZENLEYİCİ AĞIN” BİR PARÇASI
                              OLARAK OMBUDSMANLIK



                 Temel amaç, Ombudsmanlığın tek başına değil, başta eşitlik ve insan
                 hakları kurumu olmak üzere diğer düzenleyici kurumlarla birlikte çalış-
                 masının temin edilmesiyle Ombudsmanlığın müdahalelerinden azami
                 fayda elde etmektir.


                 Ombudsmanlığın  Diğer Kurumlarla Olan İlişkilerinin Koordinasyonu
                 (İdare mahkemeleri ve Eşitlik ve İnsan Hakları Kurumu dâhil)


                   5.1   Sadece, bu gibi çabaları tüm üst düzey ve stratejik önderlik
                       seviyelerinde üstlenmesi gereken kamu kurumları ve Ombu-
                       dsmanlık arasında değil, ilgili ve belki de örtüşen düzenleyici
                       sorumlulukları olan diğer kurumlar ve Ombudsmanlık arasın-
                       da da koordinasyon gerektiği aşikârdır. Gayriresmî seviyede
                       örneğin, insan hakları gözetim kriterlerine sahip bir Ombuds-
                       manlığın ulusal insan hakları ve eşitlik kurumlarıyla iletişim hâ-
                       linde olması, sorunlara eşgüdümlü bir yaklaşımın benimsene-
                       bilmesi için mantıklıdır. Basit bir iletişimin de ötesinde kurumlar
                       arasında daha resmî bir mutabakat olasılığı mümkün olabilir;
                       bu durumda yetkiler ve sınırlar daha açık olarak belirlenmiş ve
                       stratejiler uyumlaştırılmış olur.



                       ÖNERİ 13

                       Ombudsmanlık, bilgi paylaşımı çalışma yöntemleri ve dosyaların
                       naklinde  karşılıklı  düzenlemelerin  stratejik  olarak  paylaşılabilmesi
                       için, idare mahkemeleri de dâhil olmak üzere bir dizi, hedefe yö-
                       nelik diğer düzenleyici organlarla da resmî bir mutabakat zaptı im-
                       zalamalıdır.



                   5.2   Ombudsmanlıklar, BM CRPD veya OPCAT gibi sözleşmelerin
                       sonucunda, gittikçe artan oranlarda kendilerini daha çok resmî
                       düzenleyici ağların içinde bulmaktadır. Ombudsmanlığın, bu
                       gibi düzenlemelerin resmî olarak bir parçası olmadığı durum-
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81