Page 76 - KDK
P. 76
74 OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
“DÜZENLEYİCİ AĞIN” BİR PARÇASI
OLARAK OMBUDSMANLIK
Temel amaç, Ombudsmanlığın tek başına değil, başta eşitlik ve insan
hakları kurumu olmak üzere diğer düzenleyici kurumlarla birlikte çalış-
masının temin edilmesiyle Ombudsmanlığın müdahalelerinden azami
fayda elde etmektir.
Ombudsmanlığın Diğer Kurumlarla Olan İlişkilerinin Koordinasyonu
(İdare mahkemeleri ve Eşitlik ve İnsan Hakları Kurumu dâhil)
5.1 Sadece, bu gibi çabaları tüm üst düzey ve stratejik önderlik
seviyelerinde üstlenmesi gereken kamu kurumları ve Ombu-
dsmanlık arasında değil, ilgili ve belki de örtüşen düzenleyici
sorumlulukları olan diğer kurumlar ve Ombudsmanlık arasın-
da da koordinasyon gerektiği aşikârdır. Gayriresmî seviyede
örneğin, insan hakları gözetim kriterlerine sahip bir Ombuds-
manlığın ulusal insan hakları ve eşitlik kurumlarıyla iletişim hâ-
linde olması, sorunlara eşgüdümlü bir yaklaşımın benimsene-
bilmesi için mantıklıdır. Basit bir iletişimin de ötesinde kurumlar
arasında daha resmî bir mutabakat olasılığı mümkün olabilir;
bu durumda yetkiler ve sınırlar daha açık olarak belirlenmiş ve
stratejiler uyumlaştırılmış olur.
ÖNERİ 13
Ombudsmanlık, bilgi paylaşımı çalışma yöntemleri ve dosyaların
naklinde karşılıklı düzenlemelerin stratejik olarak paylaşılabilmesi
için, idare mahkemeleri de dâhil olmak üzere bir dizi, hedefe yö-
nelik diğer düzenleyici organlarla da resmî bir mutabakat zaptı im-
zalamalıdır.
5.2 Ombudsmanlıklar, BM CRPD veya OPCAT gibi sözleşmelerin
sonucunda, gittikçe artan oranlarda kendilerini daha çok resmî
düzenleyici ağların içinde bulmaktadır. Ombudsmanlığın, bu
gibi düzenlemelerin resmî olarak bir parçası olmadığı durum-