Page 234 - kdk_yillik_rapor2018
P. 234

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               düzenleme yapılmasına ihtiyaç duyulduğu anlaşılmaktadır. Zira süreç içerisinde yasal
               düzenlemenin kapsamı nedeniyle benzer işi yapmasına rağmen yasadan yararlanamayan
               bazı kesimlerin, yine yasa koyucu tarafından kapsama dâhil edildiği görülmüştür.  
               Kamu personel rejimine yeni bir statü kazandıran ve (4/D) olarak anılan uygulama ile
               bu statüdeki personele uygulanan iş ve işlemlerde yeknesaklık sağlanmasını teminen
               01/01/2018 tarihli ve 30288 sayılı Resmi Gazetede; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
               Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımı Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta
               Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne
               Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24
               üncü Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esaslar yayımlanmıştır.

               Anılan kanun ve ikincil mevzuat hükümlerinde, kadroya geçiş koşullarının tespiti
               yanında kadroya geçtikten sonraki uygulamalara ilişkin hükümlerin de yer aldığı;
               ancak bazı hususların eksik olduğu anlaşılmaktadır. Şöyle ki; Kurumumuza yapılan
               başvurulardan; çalışma koşulları, nakil talepleri, meslek kodu ve unvan değişikliği gibi
               durumların anılan mevzuat hükümlerinde öngörülmediği, bu sebeple dinamik yapıda
               olan ve birçok idarenin uygulayıcı konumunda olduğu bu uygulamaya ilişkin ikincil
               düzenlemelerin makul sürede geliştirilmesi ve detaylandırılmasına ihtiyaç olduğu
               değerlendirilmektedir. 
               Kurumumuza yapılan taşeron işçilerin kadro taleplerine ilişkin çok sayıda başvuru
               hakkında inceleme yapılmadan önce başvurular  kadroya alınmama gerekçeleri
               kapsamında gruplara ayrılarak yukarıda belirtilen usul çerçevesinde değerlendirilmiştir.

               Başvuruların inceleme sürecinde anılan hükümlerin uygulanmasına ilişkin tereddütlerin
               giderilmesi amacıyla Kamu İhale Kurumundan özellikle ihale şartları, %70’lik dilim
               hesaplama  ve şoförlerin  durumu  gibi hususlarda; Aile,  Çalışma ve  Sosyal Hizmetler
               Bakanlığından ise 4 Aralık kıstasının tespiti vb. tereddüt içeren konularda bilgi ve belge
               talebinde bulunulmuş ve toplantı düzenlenmiştir.

               Diğer taraftan konuyla düzenleme Olağanüstü Kanun Hükmünde Kararname ile
               düzenlenerek aynen TBMM’den geçerek kanunlaştığından ve Anayasa Mahkemesince
               31/05/2018 tarihli E.: 2018/45, K.: 2018/51 sayılı kararda; 1/2/2018 tarihli ve
               7079 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler  Yapılması Hakkında
               Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun
               yok hükmünde olduğunun kabul edilmesi ve bunun kabul edilmemesi hâlinde şekil
               bakımından Anayasaya aykırılığı nedeniyle iptali talebini karara bağlayarak, Ret Kararı
               verildiğinden; Kurumumuz incelemelerinde kanun koyucunun kriterlerine temel
               anlamda bağlı kalınmıştır.

               Özetle taşeron işçilerin kadro taleplerine ilişkin başvurular, taraf yönünden birçok
               idareyi ilgilendirmesi; konu yönünden kadroya alınmama nedenlerinin farklılaşması
               ve  yapılan  inceleme  yönünden  her  türlü  ön  inceleme  kararı  ve  esas  kararlara  konu




                                                                        2018 YILLIK RAPOR  233
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239