Page 102 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 102
Bu bakımdan, söz konusu uygulamaya ve mevzuat düzenlemesine bakıldığında, abonelerin sayaç
bağlantı ve değişimi sürecinde sayaçlarını mekanik sayaçla değiştirmek yahut doğrudan mekanik
sayaç bağlatmak gibi bir zorunluluğunun bulunmadığı, nitekim böyle bir düzenlemenin de
abonelerin hak ve beklentileri açısından makul bir düzenleme olmayacağı, bu nedenle idare
tarafından abonelere karşı fiilen izlenen “mekanik sayacın kullanımının zorunlu olduğu” yaklaşımı
yerine, söz konusu sayacın kullanımının özellikle tüketiciye faydalarınının, mevcut koşullara
uygunluğunun ve teknik avantajlarının ortaya koyulmasının, mekanik sayaç kullanımının gönüllü
olarak tercih edilmesinde olumlu sonuçlar ortaya çıkaracağı değerlendirilmektedir.
Ayrıca, sayaçların değiştirilmesi gerekliliğinin ortaya çıktığı durumlarda yapılan uygulamalar
değerlendirildiğinde; abonelere sayaçlarının değiştirilmesi gerektiği bilgisinin 14 gün öncesinde ve
yazılı olarak yapıldığı, sayaçların değiştirilmesi hususunun abonelerin mevcut sözleşme hükümleri
çerçevesinde hukuki öngörülebilirlik ilkesine uygun olmadığı değerlendirilerek, belirlilik ve
öngörülebilirlik ilkesi gereği işlemlerin açık, anlaşılır ve öngörülebilir olması gerekmektedir.
Bu itibarla; sayaçların değiştirilmesi sürecinde sayaç değişimine ilişkin bilgilendirmenin daha geniş
sürelerde yapılarak ve değişimlerin abonelerce uygun bulunacak zaman aralıklarında yapılması
yönünde Başkent Doğalgaz Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne; Doğal Gaz Dağıtım
Sektörü Bağlantı ve Hizmet Bedellerine İlişkin Usul ve Esasların “Sayaçların değişimi” başlıklı 11
inci maddesinin üçüncü fıkrasında abonelerin talepleri doğrultusunda sayaç türünün belirlenerek
hizmet sağlanması şeklinde değişiklik yapılması yönünde Enerji Piyasası Düzenleme Kurumuna
Tavsiyede Bulunulmasına karar verilmiştir.
90
90 2018/16463 numaralı başvuru hakkında verilen 05/04/2019 tarihli Tavsiye Kararı
98