Page 150 - 2021 Yıllık Rapor
P. 150

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               faydalanamamaktadır. Bir başka deyişle başvuran, engellilik durumu nedeniyle diğer
               engelli bireylerle aynı hukuksal durumda bulunmasına rağmen diğer engelli bireyler
               gibi su bedeli indiriminden faydalanamamaktadır. Buna göre, başvuran, engelli su bedeli
               indiriminden faydalanma yönünden, diğer engelli bireylerle eşit durumda değildir. Bu
               durum, ilgili idarenin takdir yetkisini kullanarak çıkardığı ve başvuranın engelli bireylere
               sağlanan indiriminden faydalanmasını engelleyen Yönetmelik maddesindeki hükmün,
               eşitlik ilkesine ve ölçülülük ilkesine aykırı olduğu sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Kaldı
               ki idarenin daha önceki uygulamasında; başvurana, her iki indirimin sağlandığı hususu
               da bir gerçektir.

               Sonuç olarak; SASKİ Genel Kurulu tarafından kabul edilen SASKİ Tarifeler ve Abone
               Hizmetleri  Yönetmelik'in  94'ncu  maddesinin  5'inci  fıkrasındaki  “Bir  indirimden
               istifade eden abone ikinci indirimden istifade edemez” şeklindeki hükmün, başvuranın,
               engellilere sağlanan su bedeli indiriminden faydalanmamasına neden olduğu, bu
               nedenle, söz konusu düzenlemenin, eşitlik ilkesine, ölçülülük ilkesine ve hakkaniyete
               uygun olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca söz konusu düzenlemenin, Anayasa'nın
               61'inci maddeleri ve uluslararası sözleşmelere ile ortaya konulan ilkeler bakımından
               engellilere  desteklemeye  dönük  sosyal  devlet  anlayışına  uygun  düşmediği  kanaatine
               varılmıştır.  Başvuranın,  SASKİ Tarifeler  ve  Abone  Hizmetleri  Yönetmelik'in  9'uncu
               maddesinde yer alan engellilere sağlanan su bedeli indiriminden faydalanabilmesi
               için gerekli düzenlemeleri yapması hususunda Samsun Su ve Kanalizasyon İdaresine
                                    46
               tavsiyede bulunulmasına  karar verilmiştir.
               Performans Ödemesi
               Başvuran,  17.08.2016-02.05.2017  tarihleri  arasında  Bakırköy  PTT  Müdürlüğü
               bünyesinde çalıştığını, başka bir kuruma atanması nedeniyle 02.05.2017 tarihinde
               istifa ettiğini, istifa tarihinden önce 2017 Mart ve 2017 Nisan aylarında hak kazandığı
               performans ödemelerinin yapılmadığını belirterek ilgili döneme ait performans
               ödemelerinin yapılmasını talep etmiştir.
               İlgili  döneme  ait  performans  ödemesinin  yapılmama  nedeni,  Posta  ve  Telgraf
               Teşkilatı  Anonim  Şirketi  Performans  Yönetim  Sistemine  İlişkin  Usul  ve  Esaslar’ın
               “Performans ücretinin hesaplanması” başlıklı 9'uncu maddesinin 5'inci fıkrasında yer
               alan; “Kurumlar arası nakil veya istifa ederek Şirketimizden ayrılan personelin geçmiş
               dönemlere ait performans ücretleri ödenmez.” hükmü olduğu anlaşılmıştır.
               Başvuranın  istifa  tarihinden  önceki  döneme  ait  olan  çalışmalarının  karşılığı  olarak
               Şirketin uygulamalarında  yer alan performans ücretine hak kazandığı, bu durumun
               bir ücret alacağı olan performans ücretinin niteliği ve amacı gereği açık olduğu, bu
               hakkın başvuranın yapmış olduğu çalışma ve davranışlar neticesinde gerçekleştiği
               anlaşılmaktadır.  Başvuru  konusu  performans  ödemesinin  teknik  anlamda  “ücret”  in
               eklentisi niteliğinde olduğu ve bu sebeple de ücreti oluşturan unsurlardan biri olarak,
               4857 sayılı İş Kanununun 32'nci maddesi gereği beş yıllık zamanaşımına tabi olduğu,

               46   2020/102886 numaralı başvuru hakkında verilen 31.05.2021 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                        2021 YILLIK RAPOR  149
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155