Page 361 - 2021 Yıllık Rapor
P. 361
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
engelleyecek şekilde kaldırımların amacı dışında kullanımının engellenmesi gibi trafik
düzeni ve yaya güvenliğinin sağlanmasına,
- Belediyelerin katı atık yönetimindeki aksaklıklar, çöp konteynerlerinin konulduğu yerden
kaynaklı memnuniyetsizlikler, belediyelerin çöp toplama saatlerinin öne çekilmesi ya da
makul saatlerde toplanmasının sağlanması, belediyelerin yer altı konteyner uygulamasına
geçmesi, atıkların yerleşim yerlerine yakın alanlara dökülmemesi, bulunduğu bölgeye çöp
depolama alanı yapılmamasına yönelik katı atık yönetimine,
- Kaldırım işgalleri ile rahatsızlık veren seyyar satıcılarla ilgili olarak zabıtanın görevini
yapmasının sağlanması ile zabıtaların tutum ve davranışlarına yönelik olarak zabıta
hizmetlerine,
- Mezar yerinin düzeltilmesi, eksik olan mezar taşının belediyece yaptırılması, taziye
evi yapılması, cenaze defni sırasında belediye görevlilerinin olumsuz yaklaşımı,
mezarlığın etrafının çevrilmesi, mezarlık yeri taleplerine olumsuz cevap verilmesine
ilişkin olarak cenaze ve defin hizmetlerine,
- Mahsur kalmış hayvanların kurtarılması, bulunduğu bölgeye daha fazla itfaiye aracı
tahsis edilmesi talepli olarak itfaiye hizmetlerine,
- Sahipsiz ve başıboş köpeklerin toplanmasının sağlanması, hayvan bakım merkezlerine
girilmesinin sağlanması, belediyelerin altyapı hizmetleri sırasındaki ihmalleri nedeniyle
hasara uğrayan araçların zararının tazmin edilmesi, taksi duraklarının yerinin
değiştirilmesi, belediye tesislerine girişte alınan güvenlik önlemleri, belediyelerin
uygulamalarında usulsüzlük yaptığı iddiaları ile bu usulsüzlükleri gerçekleştiren
belediye görevlileri hakkında soruşturma açılması, belediyelerce mahkeme kararlarının
yerine getirilmemesi, belediye sınırları içerisinde bulunan semt ve üretici pazarlarının
kurulması, işletilmesi, taşınması ve kapatılması, gayrimenkul değerleme uzmanlarına
yönelik belediyelerinin olumsuz işlem ve tutumları ile ilgili mahalli idarelerce
yürütülen hizmetlere ilişkin diğer konulara
yönelik olarak alınmıştır.
Yukarıda yer verilen başvuru konularının içeriği incelendiğinde, Kurumun mahalli
idareler tarafından yürütülmekte olan hizmetlere ilişkin alanda yaşanan aksaklıkların
çözümü noktasında önemli bir rol üstlendiği görülmektedir. Hukuki denetimin yanı
sıra hakkaniyet denetimiyle de şikâyet başvurularını inceleyen Kurum, yerel yönetimin
kendine özgü dinamiklerini gözeterek vatandaş odaklı hizmet anlayışının mahalli
idarelere yerleştirilmesi yönünde kararlar vermiş, vermeye de devam etmektedir.
İmar planları, parselasyon işlemleri, toplu taşıma hizmetleri, yol yapımı gibi toplumun
genelini ilgilendiren konular kadar yapı ruhsatı/yapı kullanma izni düzenleme,
otopark yeri gösterme gibi tek bir bireyi ilgilendirebilecek hususlarda da Kurumumuz
mahalli idarelerle gerek yazılı gerekse de sözlü olarak iletişime geçmekte, başvurulara
ilişkin olarak inceleme ve araştırma yapmakta ve gerektiği hallerde mahalli idarelere
tavsiyelerde bulunmaktadır. Böylece mahalli idarelerle kurulan bu iletişim, yapılan
360 2021 YILLIK RAPOR