Page 361 - 2021 Yıllık Rapor
P. 361

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                    engelleyecek şekilde kaldırımların amacı dışında kullanımının engellenmesi gibi trafik
                    düzeni ve yaya güvenliğinin sağlanmasına,
                 -  Belediyelerin katı atık yönetimindeki aksaklıklar, çöp konteynerlerinin konulduğu yerden
                    kaynaklı memnuniyetsizlikler, belediyelerin çöp toplama saatlerinin öne çekilmesi ya da
                    makul saatlerde toplanmasının sağlanması, belediyelerin yer altı konteyner uygulamasına
                    geçmesi, atıkların yerleşim yerlerine yakın alanlara dökülmemesi, bulunduğu bölgeye çöp
                    depolama alanı yapılmamasına yönelik katı atık yönetimine,
                 -  Kaldırım işgalleri ile rahatsızlık veren seyyar satıcılarla ilgili olarak zabıtanın görevini
                    yapmasının sağlanması ile zabıtaların tutum ve davranışlarına yönelik olarak zabıta
                    hizmetlerine,
                 -  Mezar yerinin düzeltilmesi, eksik olan mezar taşının belediyece yaptırılması, taziye
                    evi yapılması, cenaze defni sırasında belediye görevlilerinin olumsuz yaklaşımı,
                    mezarlığın etrafının çevrilmesi, mezarlık yeri taleplerine olumsuz cevap verilmesine
                    ilişkin olarak cenaze ve defin hizmetlerine,
                 -  Mahsur kalmış hayvanların kurtarılması, bulunduğu bölgeye daha fazla itfaiye aracı
                    tahsis edilmesi talepli olarak itfaiye hizmetlerine,
                 -  Sahipsiz ve başıboş köpeklerin toplanmasının sağlanması, hayvan bakım merkezlerine
                    girilmesinin sağlanması, belediyelerin altyapı hizmetleri sırasındaki ihmalleri nedeniyle
                    hasara uğrayan araçların zararının tazmin edilmesi, taksi duraklarının yerinin
                    değiştirilmesi, belediye tesislerine girişte alınan güvenlik önlemleri, belediyelerin
                    uygulamalarında usulsüzlük yaptığı iddiaları ile bu usulsüzlükleri gerçekleştiren
                    belediye görevlileri hakkında soruşturma açılması, belediyelerce mahkeme kararlarının
                    yerine getirilmemesi, belediye sınırları içerisinde bulunan semt ve üretici pazarlarının
                    kurulması, işletilmesi, taşınması ve kapatılması, gayrimenkul değerleme uzmanlarına
                    yönelik belediyelerinin olumsuz işlem ve tutumları ile ilgili  mahalli  idarelerce
                    yürütülen hizmetlere ilişkin diğer konulara
                 yönelik olarak alınmıştır.
                 Yukarıda yer verilen başvuru konularının içeriği incelendiğinde, Kurumun mahalli
                 idareler tarafından yürütülmekte olan hizmetlere ilişkin alanda yaşanan aksaklıkların
                 çözümü noktasında önemli bir rol üstlendiği görülmektedir. Hukuki denetimin yanı
                 sıra hakkaniyet denetimiyle de şikâyet başvurularını inceleyen Kurum, yerel yönetimin
                 kendine  özgü  dinamiklerini  gözeterek  vatandaş  odaklı  hizmet  anlayışının  mahalli
                 idarelere yerleştirilmesi yönünde kararlar vermiş, vermeye de devam etmektedir.

                 İmar planları, parselasyon işlemleri, toplu taşıma hizmetleri, yol yapımı gibi toplumun
                 genelini ilgilendiren konular kadar yapı ruhsatı/yapı kullanma izni düzenleme,
                 otopark yeri gösterme gibi tek bir bireyi ilgilendirebilecek hususlarda da Kurumumuz
                 mahalli idarelerle gerek yazılı gerekse de sözlü olarak iletişime geçmekte, başvurulara
                 ilişkin olarak inceleme  ve araştırma yapmakta ve gerektiği hallerde mahalli idarelere
                 tavsiyelerde  bulunmaktadır.  Böylece  mahalli  idarelerle  kurulan  bu  iletişim,  yapılan



             360 2021 YILLIK RAPOR
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366