Page 121 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 121

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 hareket edildiğine ve ayrıca idarenin kasıtlı olarak işlem tesis ettiğine ilişkin bir veriye
                 rastlanmadığı kanaatine varılmıştır.

                 Bu açıdan başvurunun reddi gerektiği değerlendirilmişse de iyi yönetim ilkeleri
                 yönünden yapılan değerlendirmede; kamu idarelerinin yerine getirmekle yükümlü
                 oldukları kamu hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak amacıyla gerekli önlemleri
                 almaları gerektiği, çalışma hayatında kişilerin etkin çalışabilmesi, yeterli performans
                 gösterebilmesi ve çalışılan birim verimliliğine katkı sağlayabilmesi için kişinin işinde
                 tatmin olmasının öneminin yadsınamayacak olduğu, personelin çalışma motivasyonunu
                 en yüksek düzeyde tutacak ve personel arasında çalışma barışını sağlayacak dengelerin
                 kurulmasının önemli olduğu değerlendirilmiştir.

                 Bu çerçevede, Belediyeye verilen görev ve hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde
                 uygulanabilmesi için gerekli önlemlerin alınmasını teminen; zabıta komiser yardımcısı ve
                 zabıta memuru kadrosunda bulunan personellerin görevlendirme ile zabıta amiri olarak
                 çalıştırıldıkları gibi Başkanlık bünyesinde bulunan kadrolu iki adet zabıta komiserinin
                 tecrübelerinden de benzer şekilde görevlendirmeleri yapılarak yararlanabileceği, ileride
                 açılacak görevde yükselme sınavlarına tabi tutulmak istenen personelin belirlenmesinde
                 boş olan kadroların ve rütbe konusunda oluşabilecek sorunların gözetilmesi gerektiği,
                 çalışan memnuniyetinin ve verimliliğinin artırılması için idare tarafından optimum
                 düzeyde personel istihdam edilmesi ve istihdam edilmekte olan personelin dağılımının
                 da çalışma barışını, çalışan verimliliğini artıracak ve iş tatmini sağlayacak şekilde
                 yapılması gerektiği hususlarına idare tarafından azami özen gösterilmesi beklenmektedir.

                 Diğer taraftan, personelin faydası gözetilerek ikameti, ailevi sorunları ve sağlık sorunları
                 dikkate alınarak rotasyona tabi tutulmuş olduğu idare tarafından belirtilmişse de
                 başvuranın  hususa dair  talebi olmadığını  ifade etmiş olması karşısında idareye;  iyi
                 yönetim ilkelerinden “dürüstlük”, “nezaket”, “şeffaflık”, “hesap verilebilirlik” ve
                 “kararların gerekçeli olması” ilkelerine uygun hareket etmesi önerilmektedir. 28

                 Darp ve Şiddet Nedeniyle Maddi ve Manevi Zararın Tazmin Edilmesi Talebi

                 Başvuran, Ağrı Semerkant Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde okuyan oğlu A. Y.’nin
                 27.10.2021 tarihinde okul bahçesinde aynı okulda okuyan iki öğrenci tarafından
                 darp edildiğini, söz konusu darp fiilinin okul bahçesinde yer alan lojmanların yanında
                 yaşanması, okulun güvenliğinin olmaması ve okul yönetimi tarafından gerekli dikkat
                 ve özenin gösterilmemesi nedeniyle okul yönetiminin sorumlu olduğunu iddia ederek
                 5.000 TL maddi ve 10.000 TL manevi zararın idareden tazmin edilmesini talep etmiştir.

                 Kurumumuza yapılan başvurudaki uyuşmazlığın, söz konusu darp olayında okulun
                 sorumluluğunun olup olmadığı noktasında düğümlendiği anlaşılmıştır. Bu çerçevede,

                 28   2022/7794 numaralı başvuru hakkında verilen 21.10.2022 tarihli Ret Kararı


             120 2022 YILLIK RAPOR
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126