Page 239 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 239
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Yapılan inceleme ve araştırma sonucunda ilgili idareye, başvurucunun sürekli işçi
kadrosunda istihdam edilmesine yönelik iş ve işlemlerin, 7079 sayılı Kanun ile
kanunlaşan 696 sayılı KHK’nın 127’nci maddesi ile eklenen 375 sayılı KHK’nın
geçici 23’üncü maddesinde düzenlenen sürekli işçi kadrolarına geçiş süreci ve sürecin
usul ve esaslarına ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının “Sözleşmeli
Personel ve Sürekli İşçi İstihdamı” konulu yazılı talimatına uygun olarak tesis edilerek
mağduriyetinin giderilmesi hususunda Tavsiye Kararı verilmiştir. 94
Bu alanda Kurumumuza yapılan bir başka başvuruda ise başvuranın özetle; Devlet Su
İşleri 2. Bölge Müdürlüğünde alt işveren bünyesinde “Atölye Ustası” olarak çalışmakta
iken 04.04.2018 tarihinde “Sıhhi Tesisat Ustası” olarak kadroya geçtiğini ve bu
nedenle maaşının düştüğünü belirterek bu hatanın düzeltilmesini talep ettiği başvurusu
kapsamında, Kurumumuz tarafından verilen Gönderme Kararına yönelik olarak Devlet
Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından verilen cevapta özetle: “İlgilinin 696 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 127’nci maddesiyle 27.06.1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye eklemlenen Geçici 23’üncü madde kapsamında 02.04.2018
tarihinde sürekli işçi kadrosuna geçirilmiştir. Adı geçenin yevmiye intibakı, işyerlerimizde
uygulanmakta olan toplu sözleşmede yer alan “Sıhhi Tesisat Ustası” pozisyonuna
sehven yapılmış olup yapılan inceleme doğrultusunda “Atölye Ustası” pozisyonuna göre
intibakının yapılması için gerekli iş ve işlemler başlatılmıştır.” ifadelerine yer verilerek
Kurumumuz Gönderme Kararı neticesinde başvuranın talebinin idarece yerine
getirilmesi sağlanmıştır. 95
Ayrıca bu alanda yapılan şikâyet başvuruları hakkında 375 sayılı KHK, Cumhurbaşkanlığı
Strateji ve Bütçe Başkanlığının “Sözleşmeli Personel ve Sürekli İşçi İstihdamı” konulu
yazılı talimatı uyarınca başvuranların ihale sözleşmesinde belirtilen hizmetleri yürütmek
üzere istihdam edilmesi, bunun dışında başka bir hizmette çalıştırılmaması gerektiği,
ihale ve sözleşmeye uygun olarak çalıştırılması ve meslek kodunun da bu duruma
uygun bildirilmesi gerektiği, işveren konumunda olan idarenin sürekli işçi kadrosuna
geçirilen işçilerin hangi meslek kodu ve iş kolunda kadroya geçişi sağlanmışsa o
iş kolunda istihdamını sağlama noktasında kendisinden beklenen dikkat ve özeni
göstermesi gerektiği ve böylelikle kadroya geçirilen sürekli işçilerin meslek kodları ile
fiili çalışmaları arasında ortaya çıkması muhtemel uyuşmazlıkların önüne geçilebileceği
sonuç ve kanaatine varılmıştır. 96
7.4.2.6.2 Naklen Atanma Talebi ve Becayiş (Engel Grubu Atamaları, Eş
Durumu, Can Güvenliği, Öğrenim Durumu)
375 sayılı KHK’nın geçici 23 ve 24’üncü maddelerinde naklen tayine ilişkin düzenleme
olmayıp iş kolu açısından TİS kapsamında sadece kadro imkânı ve ihtiyaçlar çerçevesinde
naklen tayine yönelik düzenlemeler olması halinde tayin söz konusu olabilmekte bu
halde idarenin bulunulan ilde hizmetine ihtiyacı halinde tayin gerçekleşememektedir.
94 2022/4010 numaralı başvuru hakkında verilen 01.09.2022 tarihli Tavsiye Kararı
95 2022/9372 numaralı başvuru hakkında verilen 09.09.2022 tarihli Gönderme Kararı
96 2022/3403 numaralı başvuru hakkında verilen 03.03.2022 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı;
2022/3392 numaralı başvuru hakkında verilen 03.03.2022 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı
238 2022 YILLIK RAPOR