Page 195 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 195

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sisteminin işleyişine ilişkin olarak eksik ve yanlış bilgilendirmeden kaynaklanabilecek
               hatalı uygulamaların tespitine yönelik yazılı veya kayda alınmış olma koşuluyla sözlü
               şikâyetleri tarafsız olarak inceleme ve değerlendirmelerde bulunma, inceleme için
               gerekli bilgi ve belgeleri ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan talep edebilme yetkisinin
               bulunduğu, Müsteşarlığın sigortacılık faaliyetleri üzerinde sahip olduğu denetim
               yetkisini Emeklilik Gözetim Merkezi aracılığıyla da kullanabileceği, zira adı geçen
               Merkezin somut şikâyetleri değerlendirme ve gerekli gördüğü hususlarda Müsteşarlığı
               bilgilendirme yükümlülüğü bulunduğu, Müsteşarlığın da  “katılımcı tarafından
               ödenecek giderler veya ücretler konusunda bilgilendirme yükümlülüğüne aykırılık”
               hususunun tespiti halinde ilgili sigorta şirketine 2000 Türk Lirası idarî para cezası
               verme yetkisini kullanabileceği, ancak somut olayda bilgilendirmenin usulüne uygun
               olarak yapıldığı hususunda ispat külfeti kendisinde bulunan ancak bu yükümlülüğü
               yerine getirmeyen sigorta şirketi aleyhine, Müsteşarlığın idarî yaptırım yetkisini
               de kullanmadığı, dolayısıyla 4632 sayılı Kanun çerçevesinde yürütülen emeklilik
               faaliyetleri ile sigortacılık faaliyetleri üzerinde sahip olduğu denetim yetkisini hukuka
               uygun olarak yerine getirmediği değerlendirilmiştir.

               Şikâyet başvurucusunun bireysel emeklilik birikimlerinden mahsup edilen aidatın
               iade edilmesi hususunda, sigorta şirketinin özel hukuk tüzel kişisi olması sebebiyle
               işlemlerinin Kurumumuz görev alanında bulunmadığından; başvurucunun 4632
               sayılı Kanunun 7 nci maddesinin yeniden düzenlenmesi talebinin yasama yetkisi
               kapsamında olduğundan, söz konusu taleplerin İncelenmemesine karar verilmiştir.

     194       Diğer taraftan,  şikâyet başvurucusunun mağduriyetinin yetkili sigorta şirketi
               temsilcisinin  “bilgilendirme” yükümlülüğüne aykırı davranışından kaynaklandığı
               ve Hazine Müsteşarlığının bu konuda kendisine yasal mevzuat sebebiyle yapılacak
               başka bir işlem bulunmadığı yönünde cevap verdiği iddialarına ilişkin olarak; Hazine
               Müsteşarlığının 4632 sayılı Kanun çerçevesinde yürütülen emeklilik faaliyetleri ile
               sigortacılık faaliyetleri üzerinde sahip olduğu denetim yetkisini hukuka uygun olarak
               yerine getirmediği sonuç ve kanaatine varılmıştır. İlgili mevzuat hükümleri gereğince,
               söz konusu yükümlülüğe aykırı bir davranışından dolayı anılan sigorta şirketine
               idari para cezası uygulanması suretiyle başvurucunun mağduriyetinin giderilmesi
               hususunda Hazine Müsteşarlığına tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir. 44

               Söz konusu  Tavsiye Kararımız üzerine, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel
               Müdürlüğünden  alınan  cevapta;  şikâyet  edilen  şirketin  mevzuatla  belirtilen
               bilgilendirmeyi usulüne uygun olarak yaptığı, katılımcının gerekli bilgileri aldığı
               ve sistemde kalma yönünde irade gösterdiği, Müsteşarlıklarına ulaşan katılımcı

               44  2016/967 şikâyet numaralı başvuru için verilen 12/08/2016 tarihli Tavsiye Kararı.



               YILLIK RAPOR 2016
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200