Page 242 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 242

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               İki sınavın başvuru sürelerinin birbirini takip etmesi, hatta Mühendislik Tamamlama
               Sınavının DGS başvuru süresinin bitiminden (5 Haziran 2013) sonra duyurulması
               nedeni ile kişiler iki sınav arasında mecburen tercih yapmak zorunda kalmışlardır. Bu
               durum hakkaniyete uygun değildir. Kaldı ki ilgili idare bu iki sınavın aynı gün ve saatte
               yapılmasında mevzuat ve kurumsal zorunluluk bulunduğuna dair iddia ve savunmada
               bulunmadığı gibi hakkaniyete uygun makul ve mantıklı bir gerekçe de ileri sürmemiştir.
               Tüm bunlar birlikte değerlendirildiğinde;  Yükseköğretim Genel Kurulunun anılan
               sınavların aynı gün ve saatte yapılmasın ilişkin karar ve işlemlerinin ve bu karar
               ve  işlemlerin  uygulayıcısı  olan  ÖSYM  Başkanlığının  idari  işlemlerinin  uluslararası
               mevzuat, anayasaya, kanunlar ve diğer mevzuat bakımından hukuka ve hakkaniyete
               uygun bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.”
               -“Defterdarlık Uzmanlarının Statüleri ve Özlük Hakları” ile ilgili 2014/2473 şikâyet
               numaralı başvuru için verilen 25/11/2014 tarihli Tavsiye Kararının 41. paragrafında
               “Şikâyet konusu, yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri ve açıklamalar çerçevesinde
               değerlendirildiğinde; Muhasebe Denetmenleri ile Milli Emlak Denetmenlerinin Kanun
               Hükmünde  Kararname  ile  yapılan  düzenlemeler  neticesinde  “Defterdarlık  Uzmanı”
               unvanı altında birleştirilerek denetim elemanlarının mesleki unvanlarına son verildiği
               ve statü kaybına uğradıkları, aynı hukuksal duruma ve özlük haklarına tabi olan Vergi
               Denetmenlerinin Hesap Uzmanları, Maliye Müfettişleri ve Gelirler Kontrolörleri ile
               “Vergi Müfettişi” unvanı altında birleştirilmesinin aynı hukuksal statüde bulunanlara
               farklı bir düzenlemenin yapılması sonucunu doğurduğu ve bu durumun Kanun Hükmünde
               Kararnameler sonrası Denetmenler arasında eşitsiz bir uygulamaya sebep olduğu hususları
               tespit edilmiştir.

               Bu açıklamalar doğrultusunda; Defterdar emrinde görevli Defterdarlık Uzmanlarının
               (Muhasebe ve Milli Emlak Denetmenlerinin) mağduriyetlerinin giderilmesi konusunda
                                                                                                241
               ilgili İdarelerce gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasının hakkaniyetin gereği olduğu
               sonuç ve kanaatine varılmıştır.”

               -“Adli Sicil Kayıtlarının Silinmesi” ile ilgili 2013/54 şikâyet numaralı başvuru için
               verilen 26/11/2013 tarihli Tavsiye Kararının 39. paragrafında, “Öte yandan bu haliyle
               düzenlemenin yukarıda 7.paragrafta belirtildiği gibi “herkesin kendisi hakkında toplanmış
               verilere ulaşım ve düzeltme” hakkına sahip olduğu, 8. paragrafta belirtildiği gibi “herkesin
               özel ve aile hayatına saygı, konutuna ve haberleşmesine saygı gösterilmesi hakkına sahip
               olduğu, bu hakkın kullanılmasına dair bir otoritesinin müdahalesinin demokratik toplumda
               zorunlu olan ölçüde ve yasada öngörülmüş olmak kaydıyla söz konusu olabileceği”, “kişisel
               verilerin açıkça belirlenmiş meşru amaçlar için, toplama gerekçeleri ile sınırlı olmak ve
               gerekli olan süreyi aşmamak şartıyla tutulabileceği” ni düzenleyen Avrupa İnsan Hakları



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247