Page 242 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 242
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
İki sınavın başvuru sürelerinin birbirini takip etmesi, hatta Mühendislik Tamamlama
Sınavının DGS başvuru süresinin bitiminden (5 Haziran 2013) sonra duyurulması
nedeni ile kişiler iki sınav arasında mecburen tercih yapmak zorunda kalmışlardır. Bu
durum hakkaniyete uygun değildir. Kaldı ki ilgili idare bu iki sınavın aynı gün ve saatte
yapılmasında mevzuat ve kurumsal zorunluluk bulunduğuna dair iddia ve savunmada
bulunmadığı gibi hakkaniyete uygun makul ve mantıklı bir gerekçe de ileri sürmemiştir.
Tüm bunlar birlikte değerlendirildiğinde; Yükseköğretim Genel Kurulunun anılan
sınavların aynı gün ve saatte yapılmasın ilişkin karar ve işlemlerinin ve bu karar
ve işlemlerin uygulayıcısı olan ÖSYM Başkanlığının idari işlemlerinin uluslararası
mevzuat, anayasaya, kanunlar ve diğer mevzuat bakımından hukuka ve hakkaniyete
uygun bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır.”
-“Defterdarlık Uzmanlarının Statüleri ve Özlük Hakları” ile ilgili 2014/2473 şikâyet
numaralı başvuru için verilen 25/11/2014 tarihli Tavsiye Kararının 41. paragrafında
“Şikâyet konusu, yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri ve açıklamalar çerçevesinde
değerlendirildiğinde; Muhasebe Denetmenleri ile Milli Emlak Denetmenlerinin Kanun
Hükmünde Kararname ile yapılan düzenlemeler neticesinde “Defterdarlık Uzmanı”
unvanı altında birleştirilerek denetim elemanlarının mesleki unvanlarına son verildiği
ve statü kaybına uğradıkları, aynı hukuksal duruma ve özlük haklarına tabi olan Vergi
Denetmenlerinin Hesap Uzmanları, Maliye Müfettişleri ve Gelirler Kontrolörleri ile
“Vergi Müfettişi” unvanı altında birleştirilmesinin aynı hukuksal statüde bulunanlara
farklı bir düzenlemenin yapılması sonucunu doğurduğu ve bu durumun Kanun Hükmünde
Kararnameler sonrası Denetmenler arasında eşitsiz bir uygulamaya sebep olduğu hususları
tespit edilmiştir.
Bu açıklamalar doğrultusunda; Defterdar emrinde görevli Defterdarlık Uzmanlarının
(Muhasebe ve Milli Emlak Denetmenlerinin) mağduriyetlerinin giderilmesi konusunda
241
ilgili İdarelerce gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasının hakkaniyetin gereği olduğu
sonuç ve kanaatine varılmıştır.”
-“Adli Sicil Kayıtlarının Silinmesi” ile ilgili 2013/54 şikâyet numaralı başvuru için
verilen 26/11/2013 tarihli Tavsiye Kararının 39. paragrafında, “Öte yandan bu haliyle
düzenlemenin yukarıda 7.paragrafta belirtildiği gibi “herkesin kendisi hakkında toplanmış
verilere ulaşım ve düzeltme” hakkına sahip olduğu, 8. paragrafta belirtildiği gibi “herkesin
özel ve aile hayatına saygı, konutuna ve haberleşmesine saygı gösterilmesi hakkına sahip
olduğu, bu hakkın kullanılmasına dair bir otoritesinin müdahalesinin demokratik toplumda
zorunlu olan ölçüde ve yasada öngörülmüş olmak kaydıyla söz konusu olabileceği”, “kişisel
verilerin açıkça belirlenmiş meşru amaçlar için, toplama gerekçeleri ile sınırlı olmak ve
gerekli olan süreyi aşmamak şartıyla tutulabileceği” ni düzenleyen Avrupa İnsan Hakları
YILLIK RAPOR 2016