Page 243 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 243

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Kişisel  Verilerin Otomatik İşlemden
               Geçirilmesi Sürecinde Bireylerin Korunması Hakkında Sözleşmenin ilgili maddeleriyle de
               uyumlu olmadığı, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesinin içtihatlarıyla da bağdaşmadığı,
               bu konuda yasal değişiklik ve buna bağlı yönetmelik ve yönerge değişikliğine gidilmesi
               gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır. Kişinin suç işleme temayülü olduğu kabulü
               ile, suçun işlenmesine (adı geçen şikâyetçinin) nasıl bir negatif veya pozitif iştirakinin,
               davranışının olduğu ortaya konmadan ucu açık süre ile kişisel verilerinin arşivde veya
               kayıtta bırakılması hukuka ve hakkaniyete uygun değildir.” denilmiştir.

               -“Abonelik İşleminin İptali” ile ilgili 2013/491 şikâyet numaralı başvuru için verilen
               27/08/2014 tarihli Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararının 35. paragrafında, “Bu haliyle
               Türksat Kablo TV abonelik sözleşme hükümleri içerisinde: Abonelik işlemlerinin yapıldığı
               tüm noktalardan yapılan iptal başvurularının alındığı andan itibaren 24 saat içinde
               Aboneye verilen hizmetin durdurulacağı, hizmetin durdurulmasını müteakip 10 gün
               içerisinde Abone, Türksat Abone Merkezlerine yazılı başvurusunu iletmek zorunda olduğu,
               aksi takdirde Türksat tarafından aboneliğin tekrar aktif hale getireceği hükümleri haksız
               şart kapsamında değerlendirilecektir. Zira abonenin yaptığı iptal başvurusuna ilişkin
               tekrardan 10 gün içerisinde yazılı başvuru yapması şartının ileri sürülmesi Tüketicinin
               Korunması Hakkında Kanununda belirtilen haksız şart niteliği taşımakta olup, 10 gün
               içerisinde yazılı başvuru yapılmaması durumunda aboneliğin devam ettirilmesinin
               dürüstlük kuralına aykırılık yanı sıra, tüketici aleyhine hakkaniyete aykırıda bir durum
               yaratacaktır.”

               -“Öğrenime Ara  Verilmesi Durumunda Burs/Kredi Uygulaması” ile ilgili
               2013/277 şikâyet numaralı başvuru için verilen 27/12/2013 tarihli Tavsiye Kararının
               13. paragrafında, “Bu nedenlerle Burs, Kredi Yönetmeliği’nin 27 inci maddesinde yer alan
               “burstan vazgeçilmesi halinde öğrenciye bir daha burs verilmemesi” ve Öğrenim Kredisi
     242       Yönetmeliği’nin 26 ıncı maddesinde yer alan” bir yıldan fazla ara veren öğrencinin, yeni bir
               öğretim kurumuna kayıt olması halinde kredisinin ödenmeyeceğine” yönelik düzenlemelerin,
               doğurduğu sonuçlar bakımından yüksek öğrenim öğrencilerine burs ve kredi olanaklarını
               daralttığı, Anayasa’nın 2 nci maddesinde ifade edilen sosyal hukuk devleti ilkesine
               ve Anayasa’nın 5 inci maddesinde açıklanan devletin temel amaç ve görevlerine ve de
               Devletin maddi olanaklardan yoksun başarılı öğrencilerin öğrenimlerini sürdürebilmeleri
               amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapacağı düzenlemesine yer veren 42
               inci maddesine ve hakkaniyete aykırı olduğu kanaatine varılmıştır.”

               -“Aynı Dönemde Okula Başlayan Öğrencilere Farklı Diploma  Verilmesi” ile
               ilgili 2013/1160 şikâyet numaralı başvuru için verilen 23/06/2014 tarihli Tavsiye
               Kararının 27. paragrafında,  “Bahse konu şikâyet başvurusunda ifade edildiği gibi
               1/7/2013 tarihinde yüksek şeref öğrencisi olarak diploma alıp mezun olan şikâyetçinin,



               YILLIK RAPOR 2016
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248